/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Nummer plade!
Fra : Nick15
Vist : 553 gange
50 point
Dato : 27-05-04 23:59

Hej jeg ved godt jeg har lavet nået lort med 2 profiler og det jeg jeg meget ked af! for fået en besked fra kandu om det!

Jeg tænkte om det er ulovligt og lave en nummer plade "det kan man på gran canaria" hvor der står ens navn! må man godt sætte det på en knallert????? og hvis ikk hvor kna man få det lavet i danmark?

Mvh Nick

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 28-05-04 00:07

Som sådan må du vel godt sætte et skilt med dit navn bag på din knallert, og det kan du få lavet hos enhver skiltemaler

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-05-04 00:52

http://www.handi-mobil.dk/Lovgivning/Detailforskrifter2003.pdf
Heri fremgår i afsnit 2.02 at der ikke må monteres skilte der i nogen form minder om de påbudte skilte.

http://www.skomo.dk/default.aspx?pageID=10&lang=da
Husk venligst af Deko-pladen ikke må kunne forveksles med den officielle nummerplade, og at den ikke må bruges udenfor egen matrikel.
Det er altså ikke tilladt at montere noget der bare minder om en nummerplade på knallerten, men hvis den monteres et andet sted en bagpå, må du godt hvis du ikke bruger lige den størrelse og farve som alm. nummerplader har.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 28-05-04 07:33

Reglerne håndhæves meget restriktivt, idet enhver form for plade / skilt der siddder der hvor man normalt placerer en nummerplade uanset om det ligner en plade vi kender eller ej ikke må benyttes.

Standardbøden for at blive taget med en sådan plade er så vidt jeg erindrer fra en der fik en sådan på 500 kr.

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-05-04 10:09

Det er ikke et svar på dit spørgsmål men ret interessant om nummerplader.
http://nrpl.dk/index.php

Kommentar
Fra : Nick15

Dato : 28-05-04 15:21

Vil det sige at det er ulovligt??? :s

Accepteret svar
Fra : the_spawn15

Modtaget 50 point
Dato : 28-05-04 15:30

Ja det vil sige at det er ulovligt!

Prøv og læs hva der står!

Godkendelse af svar
Fra : Nick15

Dato : 28-05-04 16:29

Tak for svaret the_spawn15.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-05-04 18:24

Nick15, du har jo ikke kun dobbeltprofil, du har jo 3 dobbeltprofil: Nick15, Da_nick, the_spawn15
Vil det sige at det er ulovligt??? :s
Ja det kan selv et barn forstå?
Du bedes omgående undskylde, ellers bliver du lukket ned for bestandig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 16-06-04 00:21

Du er da simpelthen for dum Nick. Hold da helt fast

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 16-06-04 00:27

Han har da flere. Tjek www.kandu.dk/dk/spg/41847.

Nick15, Da_nick, the_spawn15, Phycoe_Christian