/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
død!!
Fra : trytter
Vist : 392 gange
68 point
Dato : 27-05-04 21:25

hej jeg har lige købt en pgo comet den vil ikk starte med r MEGA og jeg mener virkelig mega tæt på og starte...men altså har givet den et nyt tændrør renset karburatoren..luftgilter og et nyt blæser hjul...men den r bare så mega tæt på og starte....der r gnist...hva FANDEN ka det være???ps har også givet den nye pakninger ved cylle/stempel....har desvære kun 68 point

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 68 point
Dato : 28-05-04 01:02

Du er nødt til at se om tændrøret er tørt eller vådt, og hvis den er våd, skal motoren udluftes, uden tændrør, og med gashåndtaget i bund(Helst med vaccumslangen taget af på tanken så den ikke giver benzin.
Men ellers skal den have en snaps gennem tændrørshullet (2 fingerbøl), hvis den så starter, har du en membranfejl, utæthed, eller karburatorfejl, eller benzinforsyningsfejl.
Tjek også at den slange fra tanken der er monteret tættest til cylinderen er vaccumslangen, og som hvis man suger i den, får benzinen til at løbe ned til svømmeren i karburatoren i den anden slange(Man kan nemlig let have byttet dem, da de er lige store)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 28-05-04 14:09

hmm der går da kun en slange fra tanken gør der ik?

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 28-05-04 17:54

jo men der går sikkert også en fra din karburator op til en membran under tanken....

Kommentar
Fra : Luffe20

Dato : 29-05-04 13:06

Jeg havde en pgo, som havde store problemer med at starte, fordi den ikke fik benzin nok. Det viste sig at være stempel ringen, som var knækket et lille stykke af, og med det resultat at den ikke kunne suge benzin fra tanken. men det hjalp at få nye stempelringe på og så kørte den 100% igen.

Luffe20

Godkendelse af svar
Fra : trytter

Dato : 29-05-04 16:09

Tak for svaret pallebhansen.

det var min membran der skulle renses