/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kaburator?
Fra : cedes
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 27-05-04 19:56

Er der nogle der kan fortælle mig om en Yamaha FS1 Kaburator passer til en Suzuki k-50.
Det er rimelig vigtigt da jeg står og mangler en, men kan ikke finde en til min suzi, og da den umidelbare eneste forskel er at der er chokerkabel hele vejen op til styret på suzukien. Den kan jo undværes hvis det er..

Mvh.
Martin Midtgaard

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 110 point
Dato : 27-05-04 20:59

Hej Martin.
Den originale karburator til Yamaha FS1 er en japansk Mikuni 10 mm - og så vidt jeg kan se skulle der ikke være noget i vejen for at montere denne på en Suzuki K50, jeg mener endda du kan montere chokerkablet også.
..... men som du selv skriver kan dette jo undværes hvis det er
held og lykke med det mvh Benny

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-05-04 01:17

Nu ved jeg ikke hvad bespændingen er på Suzuki, men hvis den har en flange som denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=260383211&n=282524066&pn=461193206 med 2 huller, så passer de ikke sammen, da Yamaha har en rund bespænding.
Ellers må du måle din karburators indvendige diameter, hvor den spændes på studsen.
Det er da heller ikke smart at du aldrig kan give choker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 28-05-04 02:24

Palle: den karburator du der henviser til er til en FZ50 - sådan ser det ikke ud på FS1
det er som sagt en Mikuni som også er med rund bespænding.
Det er dog en god ide at måle den indvendige diameter for sammenligningens skyld.
Hvis ikke han kan montere chokerkablet, kan han stadig give choker med et lille håndtag på selve karburatoren.
Benny

Godkendelse af svar
Fra : cedes

Dato : 28-05-04 09:21

Tak for svaret bennymanden.:) Det er jo os en mikuni kaburator der sidder på en Suzuki. Var os rimelig sikker på at man kunne, men kunne jo godt være der var et eller andet problem jeg ik lige havdet set.. Os tak til det andet svar :)