/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Hvorfor hedder mit website ikke www....
Fra : Kris
Vist : 493 gange
50 point
Dato : 27-05-04 16:46

Hej
Jeg har lige sat en webserver op. Når jeg så skal ind på den udefra hedder adressen http://minside.dk. Hvorfor kan jeg ikke komme ind på den ved at skrive www.minside.dk? Jeg har sat min side op på en Apache webserver.
Mvh.
Kris

Kommentar
Fra : DenMagiskeTangoPirat

Dato : 27-05-04 16:53

Ved at sætte en webserver op kan andre få siderne på serveren vist hvis de indtaster din ip adersse. Hvis du vil have en www adresse skal du købe adressen der så sender dig videre til din ip hvor webserveren ligger.

Jeg tror det koster omkring 75kr om året eller noget.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 27-05-04 17:00

Ja, det har jeg også gjort Det virker også helt fint. Adressen peger også på min ip, har ordnet det via gratisdns.dk. Problemet er bare at når jeg skriver WWW.minside.dk kan man ikke komme ind på siden, men når jeg skriver HTTP://minside.dk så kan man godt. Så mit spørgsmål er, hvorfor jeg ikke kan komme ind på siden når jeg skriver www foran adressen?

Accepteret svar
Fra : ostemanden

Modtaget 60 point
Dato : 27-05-04 17:41

Log på gratisdns.dk via https://ssl.gratisdns.dk/editdomains4.phtml

Tryk på primær dns
vælg "Ændre DNS opsætning" for dit domæne
Tilføj en A record
sæt vært = www.minside.dk
sæt ip = den ip som den skal pege hen til

Så simpelt er det

Kommentar
Fra : DenMagiskeTangoPirat

Dato : 27-05-04 17:45

Er det ikke fordi du har købt http://minside.dk og ikke http://WWW.minside.dk?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 27-05-04 17:49

Pirat, man køber IKKE www.domæne.dk men domæne.dk .... men så har man også underdomænerne, dvs. man har faktisk købt *.domæne.dk hvor * = alt

Kommentar
Fra : DenMagiskeTangoPirat

Dato : 27-05-04 17:52

Jeg er ikke så skarp til domæner (jeg har faktisk aldrig selv haft et). Men så kan jeg i hvert fald slet ikke forstå hvad der er galt.

Sorry

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 27-05-04 18:16

Tak for svaret ostemanden. Det var jo lige til. Så er den nok ændret i morgen ved 8 tiden. Tak for jeres tid.