/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Biosproblem Hjælp!!!!!!!!!!!
Fra : Simmaster
Vist : 388 gange
93 point
Dato : 27-05-04 08:17

Hejsa, jeg har en kammerat der har forsøgt at opdatere sin bios, da den genstartede ville den slet ikke boote og der kommer intet billede.... har forsøgt at nulstille bios.... hvad gør jeg???

mvh Jacob

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 27-05-04 08:29

havde en kammerat der gjorde det samme engang og det resulterede i nyt bundkort så pas på med at opdatere jeres bios hvis i ikke ved 110% hvad det er i har gang i...... jeg tror den bliver svær og i bliver nødt til at kontakte evt sælger af computeren eller bios producenten....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-05-04 08:32

Sæt den tilbage til default.

Opdaterer skriver du. Har han skiftet bios kredsen ud eller er det en software opdatering ? Hvilken bios er der tale om ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-05-04 08:33

Du Tager batteriet ud som sidder på bundkortet i 5 minutter så starter den op som da den var fra fabrikken
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-05-04 08:33

ups og sætter det i igen såføli

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-05-04 08:37

Hvis det er en Intel bios går du ind her : http://www.jetway.com.tw/evisn/download/bios/

..og finder/installerer den korrekte version. Er den helt død ved opstart kan dette dog ikke lade sig gøre, så hedder det ny bios eller bundkort.

Det er aldrig klogt at opdatere bios med mindre man er 110% sikker i sin sag.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-05-04 08:43

Sunowich løsning lyder fornuftig ...jeg havde lige glemt denne mulighed selv.

Tak, Sunowich

På nogle maskiner hjælrer dette dog heller ikke, men der kan man som regel resette ved at fjerne en jumper på bundkortet. BOOT'e og sætte den på igen. Det er ofte jumper 5, men læs i bundkortets dokumentation.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 27-05-04 09:17

har forsøgt at flytte jumper og og resette bios, dette hjalp ikke, kan det så alligevel hjælpe at fjerne batteriet i 5 min. ?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 27-05-04 09:19

maskinen er desuden fuldstændig død ved start, intet billede ingen mulighed for at køre awdflash utilities..
det er et ASUS A7N8X Deluxe bundkort

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-05-04 09:21

Prøv det det ødelægger den ihvertilfælde ikke
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 27-05-04 09:23

kan man købe bios chippen løst og er det dyrt?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 27-05-04 09:24

er det desuden normalt at der slet ikke kommer noget op på skærmen???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-05-04 09:28

Øhh nu er det vel ikke skærmen der er noget med ?? evt.Stik osv.?? ang.bioschip ????
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 27-05-04 09:30

der er intet galt med skærmen, men kommer i tvivl om agp kortet, burde der ikke komme fejlbip hvis det ikke virker?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-05-04 09:32

??????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-04 09:44

Asus bundkort har som reglen noget der hedder CrashFree Bios(Award),du kan prøve at starte op så du får kontakt til dit cd drev og se om du ikke kan få lagt din bundkort cd i drevet og sluk så pc'en og start den og se om der kommer en skærm menu frem og har du f.eks.en diskette med en backup af den bios du havde før du flashede til den nye, så prøv og sæt den i dit a:drev og se se og din bios ikke bliver flashet,men prøv først med din bundkort cd og prøv så med både cd og disketten bagefter.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-04 09:52

på bundkort cd'en ligger den originale bios/ebrom,og den skulle søge automatisk først efter
en rom fil på diskette drevet finder den ikke en der som kan bruges så søger den på cd'en,vis du ikke kan komme i kontakt med cd drevet så kan du prøve at åbne det med en nål eller med en papir clip,der er et lille hul på fronten af drevet >sæt cd'en i,cd rom dreve skulle lukke sig af sig selv når den booter op

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-04 09:56

ups,men åben kun drever med nål eller clip vis det er højst nødvendigt,fordi det har ikke godt af at blive åbnet på den måde,men en enkelt gang i nøds tilfælde skulle ikke være et problem,men flere gange kan ødelægge drevet

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 27-05-04 10:15

mange tak for hjælpen har prøvet det hele køber nyt bundkort nu....
sunowich får point, ville gerne have givet alle point, men skal jo vælge en

Kommentar
Fra : themighty

Dato : 27-05-04 10:17

ja nyt bundkort andet er der ikk at gøre desværre...... husk til næste gang OPDATER IKKE BIOS MED MINDRE DU ER 110% sikker på hvad du LAVER.....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-04 10:25
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-05-04 10:27
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-05-04 16:34

Hvis du har resat din bios (med jumper), så prøv at pille alt ud af comp.
sæt skærmen til indbygget stik, hvis det findes.
en enkelt ramklods
ingen HD
ingen CD-rom
ingen diskette
ingen ekstra kort
alm. keyboard
alm. mus
Start comp og forsøg at gå i bios (hvis den ikke selv går der hen)
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-05-04 16:35

Jeg glemte en ting.
vent evt. med at tænde for skærmen til comp har snakket lidt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-05-04 12:10

Takker og Bukker
Hav en god pinse

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 93 point
Dato : 24-06-04 23:18

Husk at lukke spørgsmålet!!!

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 15-01-06 23:47

Tak for svaret Sunowich.

Ups, opdagede lige et hængeparti her

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-01-06 07:55

Tak Hvad gjorde du så ??