/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton antivirus special edition 2003
Fra : Blosom
Vist : 466 gange
150 point
Dato : 26-05-04 22:44

Hej med jer
Jeg trænger virkelig til lidt hjælp; min computer er mærkelig og lad mig sige med det samme at det ikke er min bedste side...! Nå men jeg har norton og pludselig var det væk og bedte mig om at uninstall og reinstall, hvilket jeg har gjort.
Dersværre vil den ikke live update to ting: norto antivirus virus difinitions + norton antivirus professional edition.

Det skal lige siges at efter re-install kom genvejen på mit skrivebord, men jeg kan ikke åbne den. Der ud over kan jeg ikke komme ind på min mail msn, det er noget værre rod -ja det er!

Jeg vil være evigt taknemlig hvis der var nogle der ville hjælpe mig.
På forhånd tak
Lise

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 26-05-04 23:14

Hej Blosom

Jeg ved hvad problemet er. Din Norton er udløbet. Når du køber et program ved Symantec (programudbyderen), så har du kun mulighed for at opdatere i et år.
Derefter er skal du købe en opdateringsversion, som er lidt billigere end selve programmet. Gå ind på www.edbpriser.dk og søg på "norton antivirus 2004". Nu skal du vælge den udbyder der sælger det billigst, og så får du programmet tilsendt. Så er problemet løst igen.

//sub

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-05-04 01:52

Hvis jeg var dig ville jeg afinstallere norton og gøre brug af en af de gratis virusscannere som spywarefri anbefaler du finder dem her http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm

Hvis du så også gør brug af en gratis onlinescanner med mellemrum er du godt dækket ind og dem finder du her http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Som beskyttelse imod spyware på nettet kan abefales at du gratis henter disse programmer http://www.arlet.dk/ og til venstre i menuen klikker du på "Min sikkerhedspakke" så er du godt dækket ind for din færden på nettet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 27-05-04 07:58

Jeg vil så pointere at Norton efter min opfattelse er klart det bedste, og det kan godt betale sig at ofre de kroner på det. Elllers findes der også ulydige mennesker, der finder alternativemetoder til anskaffelse af produkter....

//sub

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-05-04 08:13

Subzero69 > det er din opfattelse af Norton, og det er ok, men andre har en anden opfattelse...

//bentjuul

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 27-05-04 08:42

Hej er også godt tilfreds med Norton, har virket og taget de viruser som er kommet.

//prosat

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-05-04 11:11

>bentjuul
Du skriver at du anbefaler en afinstallation af norton, men du glemmer lige det med at installere et andet antivirusprogram. Helt uden noget antivirusprogram, og din pc vil ikke overleve een dag uden at blive befængt med virus.

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-05-04 11:15

>Lise
Hvis du har mod på det, så gem alt dit arbejde på en anden harddisk, og grundformater den du ellers har, og selvfølgelig installer dit styresystem, så kan du bruge norton antivirus igen et helt år, uden at købe en ny licens.

ellebye

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-05-04 12:05

ellebye > prøv at se mit første indlæg, der anbefaler jeg nogle af de virusprogrammer som er freeware og som spywarefri anbefaler, derudover anbefaler jeg at onlinescanne.
For Lises egen skyld bør hun også installere programmer mod spyware og her henviser jeg til arlets hjemmeside, men det står altsammen i mit første indlæg.

God pinse

//bentjuul

Kommentar
Fra : Blosom

Dato : 27-05-04 19:31

Hej allesammen

Tusind tak for alle jeres svar, det kan man kalde hurtig service. Jeg må dog sige at min licens er betalt helt indtil den 23/10 2004 desuden kan det vil heller ikke påvirke min mail.
Jeg låner en installationscd af en ven med norton, der eftersigende skulle holde et år, men er der så ikke noget med at jeg skal af-instal. norton helt først og derefter afluse min computer for evt. virus´er.
Jeg tror at jeg prøver at grundformater den hvis det ikke er så svært. Jeg må sige at jeg lære noget af det her.
Endnu engang tak. Hvis i har nogle grund trin til grundformatring så..................

Lise

Accepteret svar
Fra : michaelnielson

Modtaget 150 point
Dato : 28-05-04 14:14

Hej Lise

Selvom du afinstallerer Norton, er det ikke muligt at geninstallere, da der gemmer sig nogle filer som fortæller en ny installation, at her har været en version tidligere. Det kan give dig problemer. Få én kyndig til at gennemse din PC for skjulte Symantec filer/strenge (der skal fjernes) - ellers er kun en licensbetaling løsningen. Men som du selv skriver: En formattering kan også løse problemet. SÅ kan du såmænd anvende den version du selv har i et år igen.

Mvh
Mick

Godkendelse af svar
Fra : Blosom

Dato : 16-09-04 18:13

Tak for svaret michaelnielson.