/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Platinen i tændingen
Fra : 30scooter
Vist : 385 gange
20 point
Dato : 26-05-04 19:08

Da jeg skal stille min tænding ordenligt på min Puch maxi k:

Den der Platin, der sidder ved tændingen (angerpladen) der er en skrue på platinen, skal jeg skrue på den skrue der sidder på platinen, for at sætten platinen ordenligt? den åbner sig nemlig ikke når jeg drejer tændings dækslet rundt

Hjælp

MVH 30scooter

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 26-05-04 19:36

Du skal bare stille afstanden mellem kontakterne.(den du kalder platin)
Det sted der er størst afstand (når du tørner motoren) - skal kontaktafstanden være 0.3-0.4 mm.
Se lige i instruktionsbogen hvad de anbefaler.
Bagefter kan du kontrollere tændingsindstillingen,
Hvis den står forkert, stiller du tændingen ved at dreje ankerpladen.
/nilsg

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 30 point
Dato : 26-05-04 19:50

Hej 30scooter !
Den der skrue på platinen, den sidder sådan lidt til højre, den løsner du en smule, så kan du flytte den højre platin lidt fra den anden, du kan evt. gøre det med en skruetrækker ved at sætte den ind i de "hak" der er foroven, på den måde kan du justere temmelig nøjagtigt, så strammer du skruen til igen og drejer svinghjulet rundt, og som niels skriver skal afstanden når den er størst være mellem 0,35 og 0,50 mm - hvis du løsner hele ankerpladen og drejer med den kan jeg oplyse dig at tændingen skal ske når stemplet er 1 mm fra at være i top. Det rigtige tændrør hedder NGK / W10AC
held og lykke med det mvh Benny

Godkendelse af svar
Fra : 30scooter

Dato : 28-05-04 09:18

Tak for svaret bennymanden.