/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Internet på mobilen..
Fra : Jimmi_S
Vist : 390 gange
100 point
Dato : 26-05-04 18:22

Er der nogen der ved om det er muligt og hvis det er så hvordan man kan gå på nettet med sin mobil (t610) via sin computer altså over bluetooth.. Hvis ikke spørgsmålet er forstået så bare skriv så skal jeg prøve at forklare det bedre..

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-05-04 18:55

Du kan jo bruge telefonen som modem, det kræver blot at du har en udbyder og så laver en opkaldsfrobindelse som ved et hvilket som helst andet modem

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 26-05-04 19:00

Det skulle være sådan at jeg kan bruge computerens internetopkobling på mobilen..

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-05-04 19:07

Computeren har jo som sådan ikke sin egen internet opkobling... Men hvilken opkobling bruger du nu?

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 26-05-04 19:09

På computeren..? ADSL fra TDC..

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-05-04 19:12

Det er jeg ret sikker på, at du ikke kan.
Du er nødt til at oprette en særskilt forbindelse hos dit telefonselskab.
Ellers tjener staklerne jo ingen penge.

Men jeg vil anbefalde dig at vælge en GPRS-forbindelse; så betaler
du nemlig kun for den tid, du er på.

Selv er jeg på nettet med min SX1 via GPRS WAP hos TDC MOBIL,
og det er en forholdsvis billig fornøjelse.
For faktisk er det ret sjældent, man har brug for at gå på nettet med mobilen.
I hvert fald ud fra mine erfaringer.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-05-04 19:13

Rettelse: anbefalde = anbefale.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-05-04 19:17

ADSL er jo en fast forbindelse du har installeret i dit hjem, og dermed kan den jo i sagens natur ikke bruges på mobilen.

Du kan bruge mobilen som et modem og det er den mulighed der er

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 26-05-04 19:20

Hmm.. Det vil sige jeg IKKE kan bruge computerens internet på mobilen..?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-05-04 19:22

Ja, det vil det sige.
Irriterende nok, men sådan er det.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-05-04 19:22

Internettet er jo vores allesammens, men den del af internettet som du har adgang til på din computer kan du ligeså nemt komme til at bruge på din mobil, det kræver blot at du hos din udbyder (mobiludbyder) opretter et GPRS abonnement og bruger indstilingerne derfra når du skal online via din mobil

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-05-04 19:28

Ja, men det er jo ikke computerens internetopkobling, man bruger, better_performance.
Så svaret på om man kan bruge computerens internet på mobilen, må være nej.
Iøvrigt behøver man ikke nødvendigvis oprette et GPRS-abonnement; man kan også
vælge et WAP-abonnement, hvis man foretrækker det.
Som regel er det blot meget dyrere, fordi man så betaler, uanset om man er på eller ej.

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 26-05-04 19:28

ja men så skal jeg jo betale min mobiludbyder.. det ville jo være smart hvis jeg kunne bruge mit normale Internet på mobilen..

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-05-04 19:32

Et GPRS-abonnement behøver nu ikke at blive voldsomt dyrt.
For det er altså meget sjovere at være på nettet via computeren end via mobilen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-05-04 19:33

Jimmi Det kan ikke lade sig gøre som du beskriver det, der skal en ekstra opkobling til, og ja så skal du betale din udbyder, det ville jo heller ikke være fair hvis du kunne bruge din mobiludbyders kapacitet og så lade en anden få pengene

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-05-04 19:34

Måske har jeg misforstået noget, jeg opfattede spørgsmålet som at computeren skulle logge på nettet via mobilen.. er det forkert opfattet?

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 26-05-04 19:36

Ja det er det.. Det var mobilen der skulle bruge computerens internet.. Som jeg skriver i mit Spørgsmål så skulle det hele forgå over bluetooth.. På den måde vil jeg jo ikke bruge mobiludbyders kapacitet..

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-05-04 19:36

Ellers har jeg opfattet det forkert, for jeg læser spørgsmålet sådan, at Jimmi_S
gerne vil have internetadgang på sin mobil.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-05-04 19:51

Når det foregår via Bluetooth, så er der en forbindelse mellem Computer og mobiltelefon, forbindelsen derfra og ud til internettet foregår jo så via mobiltelefonen, og dermed er det jo også mobiludbyders kapacitet.

Bluetooth er jo bare en afløser for Infrarød eller lignende det er IKKE en internetforbindelse

Kommentar
Fra : Jimmi_S

Dato : 26-05-04 19:56

Det ved jeg.. Men idet at jeg har internet på computeren tænkte jeg på om man ikke kunne bruge det på mobilen..

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-05-04 22:03

Det kan du ikke