/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kobling glider!!!!!!!!!
Fra : chinabox
Vist : 2437 gange
30 point
Dato : 26-05-04 17:55

Hej!

Her er min opsætning på min Neo's:

Polini Evo 47.6 70ccm
RMS Racing plus krumtap
21mm dellorto og studs
Italy Racing membran(snart Polini Evo)
TP Nardo Vario med 4.3 G ruller +rem
TP Nardo udstødning
Standard koblingsklokke
Top Racing justerbar 3 baks kobling
32 kg trykfjeder

Nu til problemet! Når jeg lige har startet og kører afsted, tager min kobling fint fat! Men når jeg så har kørt lidt er det som om at den "fedter" rundt og ikke accelererer særlig godt! Ved ikke om det er min kobling som er for dårlig til mit Polini Evo cylinder, eller om det er min standard koblingsklokke uden køleribber som bliver for varm?! Den er i hvert fald helt blå/rød, som kunne tyde på den bliver MEGET varm? Eller hva tror i det er?!

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 26-05-04 18:52

har du tjekket om den tager fat med hele fladen på bakkerne?

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 26-05-04 18:55

har det samme problem med min peugeot...

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 26-05-04 19:01

Altså når den er kold tager den jo okay fat! :) det er når den blir meget varm at den glider! Min koblingsklokke er jo ogs helt blå af varme!

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 26-05-04 19:05

min gjorde det samme og jeg kunne så se at den kun tog fat med 1/5 af bakkerne..hvorfor ved jeg så ikke....har lige bestilt en kobling som din idag...så håber ikke at det er den der er skod =0)

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 26-05-04 19:30

:) Hmm det kommer sgu an på om din scooter er lige så vild som min! :) for så holder den kobling sgu ikke....hva har du på?

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 26-05-04 20:01

47,6 polini cyl... next udstødning polini vario og gear og så har jeg lige bestilt 21mm karb og den der kobling =0) hvor meget går din?

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 26-05-04 20:43

Okay altså har du Evo 70ccm på din?! Min går kun 95-100.....min kobling fedter rundt, min kab er ikke perfekt indstillet og jeg har for lette ruller i, men skal snart ha det rettet så hurtigt som muligt!

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 26-05-04 20:46

oki..og hvad står evo så for?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-05-04 20:54

Det er vigtigt at koblingsbakkerne ikke bliver fedtede, de har en belægning lige som bremsebakker, og hvis de har fået et fedtlag, olie eller lign. så trænger det ind i bakkerne, og svedes ud til overfladen når de bliver varme, så fedter de rundt, uden at ville tage rigtigt ved. Ligeledes kan støv fra bakkerne, gøre at de ikke tager rigtigt ved.
Man sliber overfladen af med sandpapir, og blæser det væk. Så kommer man igennem et tyndt hårdt lag, som skal væk.
Ligeledes sliber man rundt inden i koblingsskålen, for at fjerne event. skidt.
Man skal dog altid have et minium af belægning tilbage, for når man er nede på omkring 3mm, kommer der nogle nitter til syne, og de vil ridse koblingsskålen, og få koblingen til at glide. Man kan også montere en racerkobling, men det er normalt ikke nødvendig.
En kobling skal have taget ved, og være i fuld indgreb, når du kører over 20 km/t.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 26-05-04 22:32

Evo står for Evolution.... altså Polini Evolution.... du skriver det er Polini 47.6, så må det jo være evo 70ccm

Palle, det er en Racer kobling, en Top Racing 3 baks justerbar.....det er jo nødvendigt til min opsætning,tror faktisk min kobling er for dårlig til mit kit!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-05-04 23:31

Så skal den vel stadig renses, for den hårde belægning, og justeres til at tage bedre fat.
Men om de er dårligere end andre koblingsbakker, ved jeg ikke, men jeg ved at selv ret gode tunere, siger at det slet ikke er nødvendig at skifte koblingen på de fleste scootere, og det mere er noget salgsgas. Koblingen får jo heller ikke en scooter til at køre stærkere, så måske skulle du montere den gamle.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 27-05-04 20:05

det er ikke remmen der ikke får fat vel?

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 27-05-04 21:00

Det er en helt ny TP Nardo rem så det tror jeg ikke :)

Kommentar
Fra : ulle1905

Dato : 30-05-04 19:51

har du fået løst problemet? jeg ka fame ikke få min til at sætte ordentlig igang =0/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:15

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 12:07

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 08:53

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen