/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
hvad koster en retsal ????
Fra : return
Vist : 406 gange
50 point
Dato : 26-05-04 17:12

er der nogen der ved hvad en retsal koster for en klient i 2,5 time og er der nogen der ved hvad man skal af med i salær hvis man bliver dømt

kender en der har været uheldig med sin fod på en betjents ben

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-04 17:29

Skal man betale leje af lokalet under en retssag?

Kommentar
Fra : return

Dato : 26-05-04 17:48

ja hvis man taber har vi hørt men ikke hvis man vinder

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 26-05-04 17:53

return

min ven det hedder sagsomkostninger ikke leje af retssal. en god advokat koster omkring 1.500.- pr time

per

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 50 point
Dato : 26-05-04 19:52

Så vidt jeg ved ,så dømmer ikke dommeren alltid sagsomkostninger.Det kommer an på din økonomiske situation. Det er ingen faste takster.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 26-05-04 20:25

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 26-05-04 20:27

Holda helt kæft kan man virkelig få point for det svar, det kunne være der skulle indføres systembolag her i danmark godnat klaphat

per

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-05-04 20:36

Her står hvad du har brug for at vide http://www.domstol.dk/showpage.asp?ID=229

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-05-04 20:41

Her er mere

Sagsomkostninger
Taber man en retssag, har man normalt pligt til at betale de udgifter, som modparten har haft som følge af retssagen. Den tabende part skal derfor betale både sine egen og modpartens omkostninger.
Har sagen ikke nogen egentlig vinder, kan domstolen beslutte, at man skal pålægge sagens omkostninger delvist, det vil sige, at hver af parterne kun skal betale sine egne omkostninger.

Betaling af advokat i straffesag
Har man fået udpeget en forsvarer (advokat) i en straffesag, vil det offentlige i første omgang betale forsvareren. Det er domstolen, der fastsætter lønnen for den udpegede forsvarer. Bliver den sigtede frifundet, er den udpegede forsvarer gratis. Bliver den sigtede derimod dømt og straffet, er det normalt domstolen, der bestemmer, hvorvidt den dømte skal betale forsvareren og sagens øvrige omkostninger. Vælger den sigtede selv en advokat til at tage sig af en sag, skal han eller hun som udgangspunkt selv betale udgiften.

Flere oplysninger
Du kan få mere information hos Det Danske Advokatsamfund og domstolene.

Fra denne side http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,329370&_dad=portal&_schema=PORTAL

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 26-05-04 20:44

Tja, det valgte svar var hverken ret præcist eller rigtigt, men til gengæld var det hurtigt.

Næh, det var det heller ikke.