/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
nogen der ved
Fra : nokiafri
Vist : 396 gange
50 point
Dato : 26-05-04 15:12

nogen der ved hvor meget det koster at få en bil hjem fra tyskland eller dele måske også fra usa ???????????????

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-05-04 15:14

Spørg Told & Skat, eller kig i toldtariffen (hvis du kender positionsnummeret)
/PG

Kommentar
Fra : nokiafri

Dato : 26-05-04 15:15

jaa men tænke jeg på en fiat punto motor race version 1.6 turbo motor og undervogne

Kommentar
Fra : nokiafri

Dato : 26-05-04 15:23

give gerne tur når jeg er færdige med den regner med at få cirka 255hå ud a den

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-05-04 15:35

Et godt råd:
Undersøg fortoldningen GRUNDIGT FØR du importerer. Der er STORE afgifter på biler og reservedele til biler. Afgifter og moms skal betales KONTANT.

/PG

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-05-04 17:28

Told og SKat vurderer i det enekelte tilfælde hvad afgiften skal være

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 26-05-04 18:39

Spørgsmål Hvad er reglerne for indførsel af bil fra USA til Danmark eller fra et EU-land til Danmark?

ToldSkats besvarelse:

Der skal betales registreringsafgift af indførte biler såvel nye som brugte, der skal indregistreres her i landet. Det gælder, uanset om de indføres fra et EU-land eller fra andre lande. Der skal også betales registreringsafgift af biler, der indføres told- og momsfrit som flyttegods.

Eksempelvis udgør afgiften pr. 1. februar 2004 for en bil over 6 år 104,02 pct. af 6.200 kr. og 179,02 pct. af resten (afgiftssatsen kan ændres månedligt). Afgiften beregnes af bilens afgiftspligtige værdi, der er bilens almindelige pris inklusive moms, men uden registreringsafgift ved salg til bruger her i landet.

Registreringsafgiften udgør som en tommelfingerregel ca. 60 pct. af handelsprisen. Det vil sige handelsprisen her i landet for et tilsvarende køretøj. Dette svarer til, hvad en dansk bilforhandler kan sælge en tilsvarende bil for.

Told og moms
Brugte biler, der har været registreret i et andet EU-land, kan indføres told- og momsfrit.

Ved indførsel af brugte biler fra andre lande end EU-lande skal der betales told og moms. Tolden er 10 pct. og beregnes af fakturaprisen plus fragt og forsikringsomkostninger.

Momsen er 25 pct. og beregnes af fakturaprisen plus evt. told, fragt og forsikringsomkostninger.

Brugte biler, der har været registreret i et land uden for EU, kan i visse tilfælde indføres toldfrit eller til en lavere toldsats end den, der normalt skal betales. Spørg regionen om de mere præcise regler herfor.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-06-04 01:09

Er det ikke tid for at lukke dette spørgsmål ?
/PG