/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Aktivering af hjemmeside? (bentjuul)
Fra : NielsPT
Vist : 523 gange
55 point
Dato : 26-05-04 14:26

Hejsa bentjuul (+ andre)

Som nævnt, købte jeg i går et domæne på www.dothost.dk

Hvis jeg kigger her under 'mine domæner': http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=272&action=cmsview&language=da& - så står der at jeg råder over domænet, at der er betalt o.s.v og at status er OK..

Men hvis jeg nu eks. går op i adresselinien, og skriver mit adressen, så kommer der bare den typiske side: 'vi-kan-ikke-finde-siden'.. Hvordan ved jeg så at siden er aktiveret, og at jeg kan uploade (med FTP) til den?

Mvh Niels (Puha, det er svært)

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 26-05-04 14:34

er mit handle og mit brugernavn det samme?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-04 14:38

Hvis den siger : Siden er ikke ...osv. er dit domæne endnu ikke aktiveret. I modsat fald ville din udbyder (host's) side dukke op. Dvs. manglende index.html vil normalt omdirigerer til udbyderen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-04 14:39

handle = brugernavn = ID = User Name. Ja, det vil jeg tro.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-05-04 14:46

Da jeg købte mit domæne (hos en anden udbyder), gik der 4-5 dage før den var "færdig" til brug. Måske det er det samme med din side.
/PG

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 26-05-04 14:48

hmm.. Ja det kan være. Der stod eller i går, da jeg købte domænet, at det ville være klar til brug efter kl 13 i dag

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 26-05-04 14:55

For at du kan se din Hjemmeside skal den være uploadet med et FTP program som du kan finde gratis på nettet.

Når du skal loade din Hjemmeside med FTP programmet skriver du:

Ved Host Name/Address: ftp//www.xx.dk
Host Type: Automatisk Detect
User ID: xx.dk
Password: her skriver du kodeordet du har modtaget fra DotHost.

Håber det vil hjælpe dig.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 65 point
Dato : 26-05-04 15:00

Anli -> Læs mit tip : http://www.kandu.dk/dk/tip/8043

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-05-04 15:06

Jeg vil ikke "lægge hovedet på blokken", men vent et par dage, så har udbyderen tingene på plads .. og din side er klar til brug.
Med de koder du har fået, så kører "skidtet" garanteret .. men du må have lidt tålmodighed .. selvom der er svært !
/PG

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 26-05-04 15:43

Tak for svaret molokyle - i alle mine spørgsmål!

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 26-05-04 16:24

Hej Molo
Jamen det har jeg skam gjort og hvorfor - fordi jeg kan se på forskellige indlæg fra dig at du har stor indsigt i de spørgsmål som rejses her på Kandu.dk

Mit indlæg var blot et forsøg på at hjælpe NielsPT.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-04 16:27

Tak for de pæne ord Anli Det var nu også bare ment som en alm. oplysning.

</MOLOKYLE>