/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Begrænser på Gilera Stalker
Fra : MadsBL1988
Vist : 3975 gange
30 point
Dato : 26-05-04 13:21

Hvor sidder begrænseren på en Gilera Stalker?
Hvordan fjerner man den?

Kommentar
Fra : schindler

Dato : 26-05-04 16:15

1. Meget tunge ruller...
2. Ringen i Varioen...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-05-04 16:15

Der sidder 2 ringe i 30 modellen og en ring i 45 modellen, som skal fjernes, ved varioen.
Udstødningsrøret bør udskiftes til en størrer, der kan ligne en orginal.(Fåes flere modeller)
Der sidder en rund messingplade, med flere huller i, i karburatorens indsugning, den skal også fjernes.
Så skal den have en størrer dyse i karburatoren, det skal være omkring størrelse 76-80.
Når det er lavet, kører den 65km/t. (Viser 70-75 på speedometer)
NB: Det er en god motor, hvor krumtappen ikke behøver at blive skiftet, selv med meget store tun, da den er meget solid.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 26-05-04 16:48

Hej her i spørgsmålet.
Har lige fået det sidste nye Katalog fra Thansen,(Palle)det er ganske vist kun om PGO,
men der er fede exploderede tegninger,der letter lidt på forståelsen,så mon der ikke også er på andre mærker!!
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-05-04 22:38

Desværre Keldd, er der slet ingen tegninger i THansens Piaggio Gilera Vespa kataloget.
Men hvis MadsBL1988 vil vide lidt mere, såå kan han da også få det, selvom han ikke spurgte:
http://www.stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=6
Der kan være små forskelle på udførselen, og jeg kender kun den helt nye model, da min søn har en.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : MadsBL1988

Dato : 29-05-04 22:53

Kan jeg godt kører med tun cylinder med en standard udstødning?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-05-04 10:42

Ja det kan den godt, men det vil være lidt "vildt", da en tuncylinder er afstemt til at kunne komme af med udstødningsgassen, og du slet ikke vil kunne få særlig mange HK ud af maskinen.
Du køber jo heller ikke en BMW og sætter Maxi udstødning på.
Derimod kan du sagtens bruge din normale karburator, til et alm. tun, da det er en 17,5 mm (Hæ hæ, det var derfor min søn fik en stalker)
PS. Den kører omkring 70 med alm. cyl., ringene taget+ ringen i karbuen, større dyse, og en udstødning der ligner org.
Hvis du vil køre stærkere, må du købe en Hebo, eller Poloni. De her taler dansk og ved hvad det drejer sig om:
http://www.motoline-racing.com/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : MadsBL1988

Dato : 31-05-04 21:01

Hvor stor er standard udstødningen? Hvor stor skal jeg købe den nye?

Ps. Mange tak, Palle, du har allerede været til stor hjælp.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 31-05-04 23:00

Man kan ikke spørge sådan, hvor stor den er, da der er mange faktorer, såsom indre modstand mm., men det er en "30èr".
Du kan selvfølgelig vælge en "45èr" fra thansen (Få samtidig tilsendt det gratis Piaggio katalog), fordelen er du kan vælge et der ligner, du kan også vælge de mere fancy, hvis du vil stoppes af polisen men hos THansen er de vist alle godkendt til 45 knallert(Siger han, men når en 45 bliver slæbt på synshallen mener de nogle gange noget andet, da alle motordele skal have et TUM nr.)
Med en 45 udst. kører du nok 65km/t
Med andre udstødninger nok 70 km/t, de kan også fåes så de ligner. Jeg kan ikke huske hvad min søn fik på, men den ligner en lovlig.
Ellers skal du ind på http://www.protuna.dk/ http://www.west-import.dk/ http://www.knallert-dele.dk/ http://critech.dk/scootershoppen/ (De har også nogle der ligner lovlige)
Og købe en der er beregnet til størrer tun, så du er fremtidssikret (Så kørrer du stadig 70, men kan så købe et senere tun, hvis udstødningen ikke er rustet op til den tid, eller knallerten "taget")
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : MadsBL1988

Dato : 04-06-04 10:26

Tak for svaret pallebhansen.

Jeg har lige pillet ringen i karbuen og varion, også sat en større dyse i. Den går lidt over 60, hvilket er meget fint lige nu....hehe..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-06-04 22:35

Ja lad det nu blive ved det en tid, og brug ikke alle dine penge på at kunne prale med at køre stærkere, man kan hurtigt købe sig fattig i tundele. Og den mest stabile knallert har man hvis man ikke piller for meget. Hæ hæ
God vind
VH Palle Hansen