/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Spiritisme / Spørgsmål
10  svendgive.. 200
"rigtige" spøgelser...
Fra : _nadia_
Vist : 2776 gange
100 point
Dato : 26-05-04 12:47

Er der nogen der ved noget om "rigtige" spøgelser, dem som har et formål med vise sig. Jeg har søgt mange steder, men det er desværre ikke rigtig til at finde noget om det "rigtige" spøgelse... Håber der er nogen her der kan hjælpe mig, for skal nemlig bruge det til en projekt-opgave.

Nadia.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-05-04 12:55

Skal du bruge et rigtigt spøgelse ???

Du må da gerne "låne" mit.

Desværre kommer du nok til at lede forgæves efter rigtige spøgelser. Der findes sikkert mange historier, men det med bevisførelsen, kniber det lidt med.
Hvis du er god til at skrive historier, kan du sikkert nok finde på en god spøgelseshistorie.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 26-05-04 13:10

Måske kan du finde noget her.

http://www.ghostweb.com/

Kig nederst på siden under "Educational Articles about Ghosts".

mvh
Sonja

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 26-05-04 14:05

Ja, hvad er det "rigtige" spøgelse for en størrelse??
Gir ellebye fuldstændig ret - historier kan du sikkert få masser af. Er det dem du er ude efter, så gå efter slotshitrorikken i DK - vandrehistorier som stadig "lever og går igen" - her er der masser af eksempler at tage fat i.
Ellers kig på filmen POLTERGEIST og få inspiration til dit projekt.
Held - og så - lykke
Laurenzio

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-05-04 14:35
Kommentar
Fra : LarsNic

Dato : 26-05-04 14:49

Kære Nadia.

Alle ånder - eller "spøgelser", som du benævner dem - har hvert deres eget formål med at vise sig.
Jeg kan varmt anbefale dig at læse: "Mit liv med ånderne" af Marion Dampier-Jeans (Borgens Forlag) - eller den nyligt udkomne bog af og om Frank Munkøe - der vil du få svar på mange spørgsmål.
Du er også velkommen til at kontakte mig direkte på email@larsnicolajsen.dk - hvis du har mere konkrete spørgsmål.

Mvh. LarsNic

Kommentar
Fra : fbi2

Dato : 08-06-04 11:50

hvordan kan i tro på spøgelser da mennesket ikke kan opstå ?
Altså det er squ da logisk . ik ?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-06-04 12:17

fbi2
Ja det er lige det.

Nok er der mere mellem "himmel og jord" end vi mennsker kan opfatte, men at få et knoglebundt, eller noget aske til at "gå igen", så skal man være MEGET overbevist i sin tro. Desværre har jeg aldrig oplevet sådanne fænomener, måske fordi jeg ikke tror på det????

Kommentar
Fra : annihjorth

Dato : 30-06-04 16:04

Ring eller skriv til mig, jeg kan give dig meget info. Eller mød op til en af mine klarsynsaftener og få din egen personlige oplevelse med spøgelser.

Venlig hilsen Anni

Clairvoyant, metafysiker og forfatter, Anni Hjorth holder klarsynsaften 1. & 3. onsdag i hver måned kl. 19:00. Alle modtager klarsyn, så tilmelding er nødv. Stormgade 14E, 1470 KBH K. Tlf:3393 9844. Annihjorth@yahoo.dk. Pris: 100 Kr. Varighed: ca. 2½ time.

Kommentar
Fra : Floui

Dato : 07-07-04 13:50

det kommer an på om du mener et spøgelse eller en ånd...
ET spøgelse er en sjæl der ikke er kommet over på den "anden side" , og har derfor brug for vores hjælp.
Derimod en ånd er en hjælper som er her for at hjælpe os.

Kommentar
Fra : fbi2

Dato : 22-07-04 22:25

Til Anni Hjort .

Det her kommer til at lyde dumt , Anni men ved du overhovedet hvad du har med at gøre ???

Du tjener penge på at føre folk ind til satans ''verden'' . Jeg beder dig om at vende om fra dine ''ånder'' og spøgelser og hvad du ellers kalder dem , og bed Jesus om tilgivelse !

Har jeg ret eller er du ikke troende ???

Det er kun op til dig hvis du vil have et evigt liv ....

Tænk dig om Anni . Jeg beder dig ....

Må du finde guds nåde ....

Kommentar
Fra : annihjorth

Dato : 23-07-04 00:07

Kære fbi2!
Tak for din mail. I dine øjne er jeg nok satan selv, og ved jeg nu vil fortælle dig, nek vil få dig til endnu mere at mene at jeg er selve Betzebul.
Siden 1982 har jeg haft mange ud-af-kroppen oplevelser, hvor jeg har besøgt mange forskellige åndelige verdener. Så min indgang til det jeg beskæftiger mig med, er ikke helt almindelig. Jeg har ved selvsyn oplevet, at være i åndelige verdener, også i den verden du tilbeder, den kristne åndelige verden. De kristne har nemlig som alle andre religioner, hver deres åndelige verden. Jeg kan oplyse dig om, at den kristne åndelige verden kun er en jordisk åndelig verden, og ikke noget der strækker sig ud i de åndelige universer, som jeg iøvrigt også har besøgt. Kristendommen er en ren jordisk religion, man kan også kalde det for en lokal stammereligion, således som de andre religioner er på denne klode.

Nej jeg søger ikke Jesus, jeg søger den kærligheden der er i et hvert menneske, og som er uden religion og eviggyldig og skabende, uanset om mennesket kommer fra en åndelig verden eller er her på jorden.

Jeg har oplevet at være i samtlige jordiske religioners højeste bevidsthedstilstande, hvilket jeg oplevede som små begrænsende bevidsthedstilstande med et kraftig islæt af undertrykkelse. At jeg kan udtale mig om dette skyldes, at jeg også har oplevet at være helt fri af jordens åndelige inferno, og været i en bevidsthedstilstand af ren kærlighed som kun kan erfares når man er fri af enhver religion og åndsvidenskab, altså når du er et frit væsen. I den tilstand erfarede jeg, at vi alle er skabt som frie væsener og, at hvis vi underlægger os en sellulær (extern)gud der bestemmer over os, mister vi evnen til at være det vi dybest set er, nemlig kærlighedsvæsener som alle er forbundet med hinanden via denne grundnatur af ren kærlighed vi har, i vores udspring som åndsvæsener.

Du ønsker at jeg må finde guds nåde. Jeg går ud fra at du her mener den kristne gud. Det vil jeg meget have mig frabedt. Nåden ligger i den kærlighed og respekt vi har for hinanden, og det fælles ansvar vi har for, at skabe gode livsbetingelser med respekt for den enkeltes unike selv og ret til at udfolde sig, i overens med den universelle kærligheden, uanset om man befinder sig i en åndelig verden eller her på jorden.
I løbet af 14 dage 3 uger vil min hjemmeside være lavet færdig og du er velkommen til at besøge den for yderligere uddybning du kan finde mig på www.annihjorth.com
At du klanter mig for at tale lidt penge for mit arbejde må jeg sige fra overfor. Har du ikke også et arbejde du får betaling for? Hvis vi levede i en verden hvor der var gratid bolig og mad ville jeg ikke tage en eneste krone for mit arbejde, men det gør vi desværre ikke. Iøvrigt laver jeg meget gratis arbejde så alle med interesse og uden penge også kan få.
Mange hjertelige hilsener fra Anni Hjorth

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-07-04 00:58

Jeg tilslutter mig fuldstændig, hvad Anni siger ovenfor.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-07-04 08:12

Sikken dog en gang sludder. Hvem kan da få nogen til at bilde andre ind, at man tilbeder satan, selvfølgelig, hvis man tror på en gud må man anstændigvis også tro på satan, det virker fornuftig nok, så komme blot spørgsmålet, hvem og hvad er gud?. Tror man på evulutionen, eller på gud?, i så fald tilslutter jeg min evulutionen, men jeg har også en højere teknisk uddannelse, som i den grad forhindrer mig i at tro, både på "Det Gamle Testamente" og også "Det Ny Testamente". Jeg er ikke ateisk, nej, jeg tror godheden og djævelskabet findes i selve mennesket, ikke i form af en Gud eller en Satan. Så de der dyrker Satan, dyrker i virkeligheden ondskaben i sig selv.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : MIRACLE

Dato : 26-07-04 23:18

Satan og åndeverdenen hænger ikke sammen. Jeg er selv født med disse evner, og jeg bruger dem da til det gode, da jeg har fået dem af Gud! Disse evner har altid ligget hos kvinderne i min familie, og det er de fineste mennesker. Satans håndlanger, sikke noget VÅS! Man er ikke satanist fordi man kan heale - det kunne Jesus Kristus også!

Kommentar
Fra : annihjorth

Dato : 27-07-04 10:53

Kære Nadia
På torsdag den 29/8 skal jeg med nogle af mine elever rundt i København for at hjælpe spøgelser fri at deres fangenskab. Har du lyst til at komme med skal du blot møde op på min adresse, Stormgade 14E, 1470 København K, den dag. Jeg vil her lære dig en masse om spøgelser.
Hjertelig hilsen
Anni Hjorth

Kommentar
Fra : fbi2

Dato : 27-07-04 12:51

Ja ja , det må i selv om , jeg skal ikke komme her og provokere nogen , men der er jo en grund til at jeg kommer med den bemærkning .
Det er jo op til en selv hvad man tror og hvad man tilbeder , men en ting i ikke skal sige mig imod er , Satan findes hvad i enten tror det eller ej !

Jeg skal selvfølig ikke bestemme over jer , men tag og tænk jer om inden i benytter disse ''Gaver '' i mener i er født med .

Og ja , som i kan se , er jeg religiøs .
Guds nåde være med jer alle .

Kommentar
Fra : fbi2

Dato : 27-07-04 12:52

Ja ja , det må i selv om , jeg skal ikke komme her og provokere nogen , men der er jo en grund til at jeg kommer med den bemærkning .
Det er jo op til en selv hvad man tror og hvad man tilbeder , men en ting i ikke skal sige mig imod er , Satan findes hvad i enten tror det eller ej !

Jeg skal selvfølig ikke bestemme over jer , men tag og tænk jer om inden i benytter disse ''Gaver '' i mener i er født med .

Og ja , som i kan se , er jeg religiøs .
Guds nåde være med jer alle .

Kommentar
Fra : soerenn

Dato : 12-12-04 20:47

Angsten kan drive mennesker til meget....
ånder, spøgerser og negative energier har jeg brugt en del tid på og det er ikke for novicer, så pas på hvad i leger med..

evt. spørgsmål: info@foredrag-kursus.dk

Kærligst
Sørenn Christensen
www.foredrag-kursus.dk

Kommentar
Fra : Ramse2

Dato : 18-01-05 12:44

Hej Anni Hjorth

Da jeg ikke kunne finde din hp søgte jeg på www.annihjorth.dk i stedet for .com ...bare en lille rettelse

Jeg kan følge dig langt hen af vejen med dit inlæg Anni. og jeg bliver ked af at nogle " kristne" skal nedgøre dit arbejde

men sef har hun ret i at man skal passe på ikke at søge, i negativiteten . ham med hornene finders ikke, ham har

kristendommen skabt og de har også skået folk ihjel i guds navn. og den fremturen af "kristne" keder mange folk til at

finde bedre veje til at udtrykke deres kærlighed til omverden.

find dine svar inde i dig selv. og brug dine vejledere til at gøre det rigtige i dit liv, og en sund fornuft har aldrig skadet.

fred gå med jer
Kærlig hilsen Ramse

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 03-04-05 19:59

Til AnniHjorth

Citat fra din kanon fin reklame !

Siden 1982 har jeg haft mange ud-af-kroppen oplevelser, hvor jeg har besøgt mange forskellige åndelige verdener. Så min indgang til det jeg beskæftiger mig med, er ikke helt almindelig. Jeg har ved selvsyn oplevet, at være i åndelige verdener som jeg iøvrigt også har besøgt.

Jeg har oplevet at være i samtlige jordiske religioners højeste bevidsthedstilstande, hvilket jeg oplevede som små begrænsende bevidsthedstilstande med et kraftig islæt af undertrykkelse. At jeg kan udtale mig om dette skyldes, at jeg også har oplevet at være helt fri af jordens åndelige inferno, og været i en bevidsthedstilstand af ren kærlighed

Du klanter mig for at tale lidt penge for mit arbejde må jeg sige fra overfor. Har du ikke også et arbejde du får betaling for? Hvis vi levede i en verden hvor der var gratid bolig og mad ville jeg ikke tage en eneste krone for mit arbejde, men det gør vi desværre ikke.

Iøvrigt laver jeg meget gratis arbejde så alle med interesse og uden penge også kan få.
HA ! HA! HA!

Svar !
Du må have grinet meget da du skrev ovennævnte anbringende !

Naturligvis du ikke har de beskrevne evner eller oplevelser - kun vilje til at etablere en virksomhed med henblik på at tjene lette krynker på godtroende folk.

Vi er flere som kan meget mere end dig men det gør vi ganske gratis !
(Ok - vi har fast arbejde ved siden af ).

Her er en demonstration af min synske evne !

Jeg ser dig i min åndelige inferno i en bevidsthedstilstand af ren kærlighed som en ret overvægtige dame - som ikke har lyst til at udføre produktiv arbejde i samfundet !

Du fortrænger din personlige problemer fordi din sind er fyldt op med handlingsplaner om at tjene lette penge.

Hvis min synske evne har bedraget mig og du ikke er en overvægtige dame - så trækker jeg mit ovennævnte postulat tilbage - og vi ses i åndelige verden "moludes WIII" (som du tidligere måtte have besøgt)

Mødet finder sted den 17 august 2005 kl 24,01 - når vi "efter reglerne" Lazaritus morundeciffer 666/999 - skal have en ud-af-kroppen oplevelser.

Med nys og knus og held og lykke med din foretagende "evencio pokulatis"

Strandkro

Kommentar
Fra : soerenn

Dato : 03-04-05 20:09

OG SÅDAN KAN DE FYSISKE ÅNDER OG DE SPIRITUELLE KONKURRERE OM AT VINDE GUNSTEN..

Er dernogen der bliver generet af ånder eller mørke energier og har seriøst brug for hjælp ( i dette liv og denne verden ) er i velkommet til at kontakte undertegnede..
Og nej jeg arbejder ikke gratis, skal have mine omkostninger dækket...

Med Kærlig hilsen
Sørenn Christensen
info@foredrag-kursus.dk
tlf. 26201449

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-04-05 20:18

En skam Hans Scherfig er død! Han ville have læst det her med stor fornøjelse! Jeg kan anbefale hans bog Idealister!

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 05-04-05 01:42

Nadia

Citat fra din annonce:
Siden 1982 har jeg haft mange ud-af-kroppen oplevelser, hvor jeg har besøgt mange forskellige åndelige verdener. Så min indgang til det jeg beskæftiger mig med, er ikke helt almindelig. Jeg har ved selvsyn oplevet, at være i åndelige verdener som jeg iøvrigt også har besøgt.
Citat slut

Kære Nadia !
Hvornår skal du rejse igen til de åndelige verdener ?
Jeg vil gerne med !

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 07-05-05 03:12

Hej Strandkro

hvis du vil med kan du da selv rejse...

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 07-05-05 09:15

Hej Shami

Jeg lytter til dit råd, men jeg husker ikke hvor jeg har lagt mit tøj mens jeg har haft min ud af krop oplevelse, så
jeg sidder nu splitter nøgen helt alene tilbage, med masse af lyst - (til at rejse) !

Hvad med en kop kaffe først til os to ?

KH )

Strandfe

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 07-05-05 10:24

Hvorfor køre med DSB når man kan flyve på LSD???

Kommentar
Fra : shamanen

Dato : 07-05-05 12:32

Hej Strandkro

Sådan en kop mokka kan jeg sørme ikke sigenej til, det lyder dejligt
Når vi har drukket kaffen, puster jeg lidt til dig, så du kan få din lyst styret

Hilsen Shamanen

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 06-06-05 16:17

hey nadia jeg kunne også godt bruge lidt om ånder kan jeg kigge med og snuppe lidt info`??
hilsen chrazqx

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 08-07-05 13:46

you guys are so freakin' nuts, it's unbelievable O.o

Kommentar
Fra : MUGN

Dato : 07-08-05 00:12

Spøgelser! Hmm ja nu har jeg oplevet et par stykker, og har jo så fundet ud af at de bestemt ikke er som på film, men er i masser af forskelige former. Men jeg har endnu ikke set et i meneske form, ja det vil sige, det ved jeg ikke. men dem jeg har oplevet er dem der larmer, altså gør sig bemærket ved at larme på en eller anden vis. Eks, når vores børn var på weekend og vi ellers var alene i huset, ja så"legede de videre oppe på loftet" sådan lød det, men der var ingen! Han flyttede også vores barenevogn fra køkken til stue med et brag, slukkede vores komfur, slukkede for anlæget osv osv, masser af små ting. Men han viste sig aldrig som et meneske, men en fynbo kom til og formidlede kontakten og kunne sige at det var min daværende kones far der var kommet for at advare os mod en pers. Der er meget meget mere. men min poiente er at vi så ham aldrig, men var bestemt ikke i tvivel om han var tilstede!
Hilsen Mugn

Kommentar
Fra : multikunstneren

Dato : 09-08-05 16:42

jeg læste engang et mundheld, som en hjernekirurg selv havde lavet.

fordi jeg aldrig har set en tanke, i alle de hjerner jeg har operereti, betyder det ikke ,at jeg dermed ophører med, at tro på de findes.....

synes det siger meget.

jeg forstår godt folk ikke tror på det er sandt.
for de har aldrig oplevet det selv.
eller lukker selv af for det.
jeg har pt gang i en uddannelse som clairvoyant, og bruger øvekaniner.
når jeg stiller ind på folk er det tit de er overrasket over de overhovedet har åndelige evner.

men nårviså snakker om hvordan de ser billeder og hvordan de er som mennesker kan de godt se at der er mange ting de tager for givet som faktisk er overdrevent unaturligt.

det handler om at være det bevidst, og at vide hvordan man samler op.

derfor er der så stor modstand.
principielt kunne jeg lære jer alle sammen at se spøgelser.

synes bare i skulle vide det.

der er hele tiden masser af mennesker der bliver "omvendt" til den nye verdens religion der er under opblomstring
nemlig den at vi ikke skal dyrke guder, men have èn sand indeni. og det er den vi selv lytter til i kærlighed.

det er en videnskab alle kan lære og liger åbent og frit tilgængeligtfor osballe sammen,og om nogle få år, måske inden for en ti år periode el. lign er det blevet et must at have åbnet sig for at kunne være en del af det etablerede menneske liv.

men indtil da kan man bare tage den med ro,for der kommer masser af chancer.

årsagen til det er vigtigter at alle andre henter deres resourcer ude i universet som både er en healings og en videns kraft.
dvs der ligger en enorm harddisk med viden der bare kan downloades for nu at blive i et menneske sprog.
og den viden er langt støre og mere effektiv end den vi kan læse os til.

frank munkø skriver i sin bog at han kendte en bogs indhold og en film før han hhv havde læst den eller set den.
gad vide hvordan det hænger sammen

nå det var bare et lille indput herfra.

håber i alle får fred i jeres egen åndelige søgen.

Kommentar
Fra : camerone

Dato : 29-10-05 17:30

hej anni hjort. har lige læst din kommentar af 23/07. Det lyder jo fuldstændig som noget jesu ville have sagt. han predikede også kærlighed. Min dybeste respekt til dig for dine holdinger, men du behøver altså ikke at sable andres tro og overbevisninger sådan ned. du taler jo selv om respekt for det unikke selv. så lad da folk være mangfoldige.