/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Røde knupper på armene
Fra : xpgubyno2
Vist : 941 gange
50 point
Dato : 26-05-04 12:07

Hej allesammen c",)

Jeg har et problem med røde knupper på mine arme Jeg har været til læge der sendte mig videre til en hudlæge. Hudlægen kunne ikke lige sige hvad det var, men mente at det var en form for "betændelse" i hår sækkene, hvilket han nok har ret i da mine hår på armene er små, tynde, blege og meget nemme at hive af. Han havde ikke nogen løsning. Faktisk lød han som om at han ikke viste meget om det. Okay han var en gammel mand! Han mente det gik over med tiden, men nu har jeg haft dem de sidste 15 år i hvertfald og der er ikke blevet mindre af dem i den periode. Selvfølgelig går de væk når man dør og bliver brændt, men det burde ikke vare så længe De røde knupper, hvoraf der er tusinder, klør ikke, men som I nok kan forstå ser det ikke særlig godt ud når man har kortærmet bluse på. Den eneste måde at gøre dem mindre synlig på er ved at tage meget sol så man bliver godt solbrændt. Det kan naturligvis ikke være rigtigt at der ikke findes nogen løsning på dette problem og det er derfor jeg spørger jer! Hjælp!!!!

MVH XP

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 26-05-04 12:21

kan du ikke bare omputere armene ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-04 12:30

Sådan er vi så forskelligt byggede. Du må nok leve med dem. Jeg har haft en smule hovedbundseksem de sidste 20 år og det går nok heller ikke væk. Det er lidt ligesom Psoreasis: Man kan dæmpe symptomerne, men ikke helbrede/fjerne årsagen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 26-05-04 12:37

Prøv her, her har du også mulighed for at stille spørgsmål

http://www.hud-doktor.dk/

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 60 point
Dato : 26-05-04 12:48

Rexon har åbentbart ikke lært Kandu-sproget .. endnu, men hvor det dog dejligt at han/hun har en mening om ALT ! (?)

> xpgubyno2
Selvfølgelig er der hjælp at hente, du er blot blevet henvist til den "forkerte". Tal med din egen læge (igen) og få en ny henvisning, og denne gang til en EKSPERT, der virkelig går i dybden med undersøgelsen. Der findes flere ekspert-centre i Danmark, og det mest kendte er nok Marselisborg Hospital, Århus. Her er det Dr. Zacharias (garanteret stavet forkert) der leder afdelingen, og læser du bare lidt om hudsygdomme, så refereres der mange gange til hans forskning og resultater.

"Han mente det gik over med tiden": Sådan en diagnose skal du IKKE acceptere ! Troen skal dyrkes et andet sted .. nemlig i kirketiden.

Op med "kampånden", kræv din rimelige ret .. så er vi nogle der glæder os til at høre om hvordan knopperne forsvandt !

/PG

Kommentar
Fra : eln

Dato : 26-05-04 13:21

hvert år , tidlig forår, får jeg eksem på hænderne ,den eneste måde jeg hidtil har kunnet forhindre mine hænder i at blive helt hudløse ,var at få receptpligtig hormoncreme den fjerner eksemen. men er utrolig hård ved huden. jeg har læst meget om stueplanten aloe vera og har også en, jeg skar et blad af og smurte saften på begge hænder, i starten mange gange om dagen, eksemen udviklede sig ikke mere og forsvandt helt i løbet af ca.14 dage, om det hjælper mod dine
røde knopper ved jeg selvfølgelig ikke, men det er da et forsøg værd. jeg har ledt efter det latinske navn på planten, og den jeg synes der ligner min hedder
<Aloe Barbadensis Miller Aloe Vera>

held og lykke
eln

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-04 13:31

Dette er ikke et spørgsmål stillet i Alternativ behandling !!! Så ville det være stillet her : http://kandu.dk/dk/emne/20104

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 26-05-04 14:13

Hej;
Nu ved jeg ikke om du er mand eller kvinde. MEN.
På et tidspunkt lidte jeg meget af "skægpest" under barbering (har du barberet armene?)
Mit problem blev løst ved barbering under bruseren så huden er godt våd/fugtig - derefter en fed uparfurmeret creme - eksv. kopattesalve. Har ikke set noget til det siden (ca.10 år) måske mit held, men min erfaring.
Held og lykke
Laurenzio

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-04 14:36

laurenzio er inde på noget : Kopattesalve ...eller Helosan ....eller eln's tip kan måske lindre, men næppe fjerne dit 'problem'. Jeg tror det er lige som med f.eks fregner : Har man dem ? ...har man dem !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 26-05-04 14:41

Tja -- og jeg tror jeg led af det - istedet for "lidte af det" håber i forstår meningen. Og Ja Molo - det hedder helosansalve idag, min fejl. Umiddelbart vil jeg anbefale dig det, da huden ingen skade tar - så prøv det som en udvej.
Laurenzio

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 26-05-04 15:23

Hvis "xpgubyno2" skal alle "gode råd" igennem .. kan der jo snildt gå 15 år mere, inden man tilfældigvis "rammer" det rigtige produkt.
Hovedpinepiller hjælper jo også, men det er vel mere interessant og finde ud af HVORFOR hovedpinen opstår .. og så forhindre en sådan i fremtiden !

> Molo, er det ikke lidt forkert at sammenligne med fregner ? .. måske skulle der sammenlignes med "fnat", som jo heller ikke er "livstruende", men (efter sigende) noget irriterende at "rende" rund med !

/PG

Kommentar
Fra : xpgubyno2

Dato : 30-06-04 13:17

Hej allesammen

Grunden til at jeg endnu ikke har afsluttet dette spørgsmål er at jeg vil prøve jeres råd først og derefter give jer mine erfaringer. Først har jeg prøvet og barberer mine arme hvorefter jeg har smurt dem ind i Helosan. Dette har jeg gjort i nogle uger men... hmm desværre var der ingen effekt. Nu leder jeg derimod efter en Aloe Vera plante for at se om den har nogen effekt! I vil høre mere fra mig når denne mulighed er afprøvet!

På gensyn!

XP

Kommentar
Fra : oscarfisk

Dato : 18-07-04 23:20

her er en mulighed!
har du prøvet at lade være med at bruge parfumeret sæbe,både til krop,hår og tøj???
feks. neutral eller sanex.

Kommentar
Fra : karinaj

Dato : 26-08-04 21:16

hejsa...
jeg tror det er samme problem jeg har.. jeg har fået at vide at det er noget man har fået istedet for at ha bumser... det tror jeg på for jeg har aldrig været plaget af bumser, så det må være noget med uren hud... det er ikke kønt men tror desværre bare du må leve med det, synes jeg har prøvet alt!

Kommentar
Fra : xpgubyno2

Dato : 31-08-04 12:06

Hej karinaj

hmm... jeg har godt nok haft bumser men ekstremt få. Ja, jeg er desværre ved at give op da jeg snart har prøvet alle muligheder uden der er nogen der har virket. Det ender nok med at jeg må lære at leve med det selvom det er irriterende.

Lader lige dette spørgsmål være åben lidt endnu.

mvh XP

Kommentar
Fra : xpgubyno2

Dato : 17-01-05 15:57

Hej allesammen..

Ja jeg lovede at komme tilbage med mine erfaringer, men jeg må skuffe for jeg har stadig ikke løst mit problem. Skal nok komme tilbage hvis jeg finder noget der kan ændre min situation.

mvh XP

Godkendelse af svar
Fra : xpgubyno2

Dato : 17-01-05 16:03

Tak for svaret Guild.