/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Webserver til Windows
Fra : Kris
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 26-05-04 11:05

Hej
Jeg leder efter en nem og gratis webserver til windows. Er der noglen der har et bud?
Mvh.
Kris

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-04 11:15
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-04 11:16

Ps. En 'nem' Webserver findes da ikke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 26-05-04 12:14

Den mest brugte er da www.apache.org. Du kan også installere "WAMP - quickstart-3.6.0RC1" fra Typo3.org. I den pakke er det hele med - server og CMS, som er lavet af en dansker. Se evt. min hjemmeside www.wilsonweb.dk som kører på typo3!

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 26-05-04 17:23

Apache ser meget fint ud. Skal den styres med kommandoer eller kan den styres via et kontrol panel ell. lignende?

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 26-05-04 17:35

F.eks hvor man kan styre hvor ens root dir skal ligge henne osv.

Accepteret svar
Fra : CiberAmigo

Modtaget 50 point
Dato : 26-05-04 17:40

Her er et par server som bare skal installeres, så har du ApacheServer, PHP, og database, i et program.

http://www.apachefriends.org/de/index.html
http://www.foxserv.net/portal.php

Med venlig hilsen

CiberAmigo

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 26-05-04 18:10

ok, hvad skal man bruge PHP og mysQl til. Jeg er nybegynder på området, så kender ikke meget til det.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 26-05-04 19:21

I korte træk hvis det er muligt

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 26-05-04 19:33

PHP er et server script, man bruger til at definere inholdet med.
MySQL er en database, hvor man gemmer værdier med.

Hmm, siger det dig noget? Hvis det er for at du "bare" vil i gang med at sætte en server op for at afprøve, dine HTML-sider, kan du sagtens nøjes med en ren ApacheServer.

Min personlige anbefaling er at du bruger en af de to servertyper, da du højst sansynligt vil komme til at skulle installere funktionerne aligevel. Samtidig indeholder de jo også Apache.

Hvis du ikke har brug for funktionerne, kan du med fordel installere en af de to typer, for det er meget nemmere end at installere en ren Apache.

Med venlig hilsen

CiberAmigo

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 26-05-04 19:35

du kan læse nærmere om de forskellige funktioner inkl. Apache på: http://www.webcafe.dk

Med venlig hilsen

CiberAmigo

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 26-05-04 20:07

Tak for svaret CiberAmigo. jeg prøver mig frem med foxserv. Tak til jer andre for jeres tid.