/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvor skal jeg gøre det henne. og hvordan~
Fra : Surf
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 26-05-04 02:27

jeg ville gerne gøre sådan at også gæsterne kan skrive på min forum. men når jeg prøvet at gøre det så de kan skrive. fået jeg det her

There Was A Problem With Your Details

You have to enable non-Anonymous access for the forum on the server first

jamen min server er apache og den ved jeg ikke hvordan man gør

men er det ved
apache man skal gøre det eller ved
DW MX 2004 man skal gøre det ved eller ved
Mit webhotel jeg skal gøre det ved

og hvordan så det

jeg håber at i kan hjælpe mig her

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-05-04 06:57

Der må være et admin til dit forum, og det er nok der.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 26-05-04 07:59

Er der andre der ved bedre end ham her

Jeg er The Admin on the Forum fjols

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-04 09:35

Dette er et gæt : Der må være en hjælpe fil/funktion i apache serveren, hvor du kan søge og læse om anonymous/non-anonymos access. Der er det sikkert forklaret, hvordan du ska enable/disable denne funktion for en applikation der kører via serveren.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-05-04 16:06

Nå du er admin on the forum of fjols.

Hvis du er er admin, er du da et problem !
hvor mange fora modeller tror du der findes.
Har du skrevet at du bruger db, næ.
Din db's rettighedder er sat til 'SELECT'.
hvilket giver din fejl.
Smurf, det jo ikke en gættekonkurence.

"Hvor skal jeg gøre det henne. og hvordan ?"
Stil dig i busstoppestedet . og klø dig bagi.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-04 16:10

Så må de vel skulle sættes til UPDATE

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-05-04 17:18

ALL - giver alle rettigheder
SELECT - bruger må læse tabeller
UPDATE - bruger må opdatere tabeller
ALTER - bruger kan ændre tabeller,felter og indexer.

fjols - bruger for intet svar

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-05-04 17:41

Måske det er et tekstbaseret forum.
og så er det rettighedderne i Apache.
de sættes globalt i httpd.conf
det er dog at foretrække at lave en .htaccess i mappen med forumet.
og/eller sætte permission til 777 på tekstfilen (eller mappen).
http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess.shtml

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 26-05-04 18:11

natmaden hold op med at te dig sådan der. det hjælpe dig heller ikke

i opsætning kan jeg vælge mellem DB og NT og det er når jeg sætte den over til NT at jeg fået den fejl

foruden er det Snitz forum 2000 og den mod jeg bruge er Imageforum2001 jeg bruger

og undskyld at jeg kaldte dig fjols. men når jeg spurgte sådan så må man da også regnet med at jeg er admin på min egen forum ik

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-05-04 19:23

Der er jo mange der spørger, og mange der svarer, selv oplever jeg tit at en spørger, aldrig selv deltager,
eller jeg kunne forestille mig at spørgeren kan bruge et svar, og lader svarer, sidde og sidde.....
derfor den korte 1. kommentar.
Men lidt hjalp det da, at te sig. for din undskyldning ! har gjort mig ere !

Snitz forum 2000 kender jeg ikke, jeg er til 'gør det selv' i freeBSD,php,Mysql,Apache.
Men jeg har været nybegynder i en del år, og vil sikkert altid være det.

Jeg prøver jo at sætte mig ind i dit, også med det foremål, at blive klogere selv.(dette er jo et vidensforum(tror jeg nok))
Lidt mere info om dit system ville nok hjælpe.
1. du køre apache
2. Snitz forum 2000 bruger SQL/txt/andet
3. alle dele kører hos mig/webhotel/andet
4. ....
5. ....

Mvh.Natmaden.

Mig.... Jeg vil kikke lidt på Snitz forum 2000

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 26-05-04 19:52

1# Apache og nu IIS
2# Image forum 2001 (er et mod til snitz forum 2000) MS Access http://forum.snitz.com/forum/ og mod til den forum http://www.forum2001.com/forum/default.asp
3# webhotel wannafind

er der mere du vil vide

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 26-05-04 19:54
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 26-05-04 20:05

Desværre det ik' lige mig. men noget hjælp må du da kunne få
her http://forum.snitz.com/forum/default.asp?CAT_ID=10

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 28-11-06 23:38

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål