/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
import af tysk mc..
Fra : ulle1905
Vist : 774 gange
44 point
Dato : 25-05-04 21:23

jeg ville høre om der var nogen der ved hvordan man finder ud af afgiften på mc fra tyskland og om man kan regne med den pris der står på told og skat når man indtaster købsværdi.......cyklen er en yamaha yzf r 750 fra 93 der har gået 57.000 og jeg skal af med 1900 euro for den..

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 25-05-04 23:07

hejsa

den hels tikre måde er at få en kopi af den tyske indregistrering atest og sende den til told / skat så vil du få af vide hvad afgiften på DK plader er .

Mvh Makholm

Kommentar
Fra : Karsten_dk

Dato : 26-05-04 20:08

Davs her er en der er vuderet den er bare 2 år nyere...
Art Motorcykel
Mærke YAMAHA
Model 750CCM
Typebetegnelse YZF750R
Registreret 1. gang 22/03-1995
Karosseri type / antal døre 0 døre
Motor 4 Cylindre 749 cc 100 HK ventiler
Gear / drivkraft / km / B / 43000 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand

--------------------------------------------------------------------------------

Endeligt vurderet pr 23/04-2003
Afgiftspligtig værdi 27000
Registreringsafgift 46531 <-------------------------- afgiften..uha..uha
Handelspris inkl. afgift 73531

Kommentar
Fra : O.B

Dato : 27-05-04 17:14

Du kan nesten ikke svare sig at købe den i Tyskland.Der er for lidt at spare,hvis du køber i DK kan du få garenti.

Kommentar
Fra : Karsten_dk

Dato : 27-05-04 20:38

Jeg vil også mene at det ikke vil være et særlig godt køb... smid da 27000 mere oveni og køb en brugt r6...(den køre kanon ) og ja man kan godt få en til 100,000 har nemlig lige solgt min for det....

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 44 point
Dato : 09-06-04 01:51

Hos Told og Skat får du oplyst hvad der skal deponeres i afgift. De er ligeglade med hvad du har betalt for cyklen. De har en tabel over alle modeller de går ud fra. Nogen bliver kaldt ind til kontrol hvor man risikerer at skal betale mere og der er ingen fortrydelsesret hvis du har betalt deponering og indregistreret cyklen. Nogen får lidt penge tilbage, men som systemet er nu, kan det kun sjældent betale sig. Det er dyrere end det du kan købe for her, og mange løber i problemer med typegodkendelse fordi ikke alle modeller er ens leveret i forskellige lande. Eksempelvis med udstødning, bremser, udstyr o.l.

Godkendelse af svar
Fra : ulle1905

Dato : 09-06-04 10:42

Tak for svaret dova.