/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puck maxi udstødning oser ad helvede til~
Fra : dayworker24
Vist : 376 gange
50 point
Dato : 25-05-04 20:58

min puck maxi oser helt vildt og når den har kørt lidt går den istå det er nok fordi motorolien på en af landen måde er hul fra moteren til cylenderen. og fordi den stopper er fordi tændrøret er sodet til hvad kan der være i vejen???????????????????????

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 25-05-04 21:03

Måske alt for fed en blanding, skyldes måske en forkert dyse, eller hvis du har stilbar dyse på, er den måske stillet forkert.

Er dit stempel tilsodet (lys ned i hullet til tændrøret)

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 25-05-04 21:09

Ja hvis du er sikker på du ikke har givet mere end 3% olie i benzinen, må det være motorolien, der soder, og så har du en simmerring der er gået. Der sidder en mellem kobling og krumtap.
Nu er du sikker på det er 2-taktsolie? der er i benzinen, ellers prøv at tømme og fylde færdigblandet fra en tankstation på.
Du skal også have et tændrør med det rigtige varmetal.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 25-05-04 21:12

>pallebhansen. Vil tændrøret sode til så den går i stå, hvis varmetallet ikke er rigtigt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-05-04 21:29

Sort røg = fed blanding
Blållig røg = oliafbrænding
Hvilken farve har det "sodet" tændrør.
Emesen.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 25-05-04 22:12

det er den samme dunk jeg tar fra så benzinen virker godt nok og der er det totaksolie i som der skal være så det må være en simmerring der er gået hvad koster sådan en

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-05-04 00:13

Den koster 15kr. Og så tiden for at skille maskinen.
Sådan sættes den i: http://www.kandu.dk/dk/spg/41553
Her er den: http://www.thansen.dk/products.asp?c=259321863&n=282537292#xy
Der skal stå 4 eller 5 på tændrøret, men står der 8 eller 9 så er tændrøret til racerbrug, og så vil det blive mere koldt med en lovlig motor, og sode mere.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=259321863&n=282537292#xy
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 26-05-04 09:42

Tak for svaret pallebhansen.