/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Makro i en "=hvis() funktion"
Fra : mbo
Vist : 576 gange
20 point
Dato : 04-06-02 22:59

Kan jeg få en "=hvis() funktion til at starte en makro? og i givet fald hvordan?

Mvh Mbo

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 30 point
Dato : 04-06-02 23:09

Ja...

Når betingelsen er sandt vil den næste sætning blive udført.

Du sætter den simpelthen til at afvikle den makro, som du ville have kørt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 22:31

"mbo" <mbo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:qN9L8.38361$4f4.1416276@news000.worldonline.dk...
> Kan jeg få en "=hvis() funktion til at starte en makro? og i givet fald
> hvordan?
>

Nej, du kan ikke starte en makro fra en formel, så du må finde på noget
andet.

Jan

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-06-02 18:36

"mbo" <mbo.news@kandu.dk> wrote in message
news:qN9L8.38361$4f4.1416276@news000.worldonline.dk...
> Kan jeg få en "=hvis() funktion til at starte en makro? og i givet fald
> hvordan?
>
> Mvh Mbo
Høyreklikk arket velg view code og lim inn denne:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
For Each amount In Worksheets("Sheet1").Range("a5") ' a5 er altså der hvor
hvis() funksjonen din står
If amount.Value > 100 Then
MsgBox "Makroen kjører dersom hvis() funksjonen returnerer ett svar
større enn 100"
End If
Next amount
End Sub

Per Erik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-06-02 21:56

"Hvis" funktionen eller "Hvis" feltet kan sagtens starte f. eks. et program,
det kræver kun et par linier og fuld sti til programmet. En makro er
forsåvidt et program, og hvis du er i stand til programmæssigt at definere
fuld sti til makroen er problemet løst. Men den definition bli´r f...
vanskelig at få på plads og der skal fifles en del før det lykkes.

--
mvh
pre

"mbo" <mbo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:qN9L8.38361$4f4.1416276@news000.worldonline.dk...
> Kan jeg få en "=hvis() funktion til at starte en makro? og i givet fald
> hvordan?
>
> Mvh Mbo
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : mpo1220

Dato : 15-10-03 16:45

Det vil jeg også gere vide

Mvh Mpo1120

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-10-03 07:58

"mpo1220" <mpo1220.news@kandu.dk> wrote in message
news:3f8f39f9$2$94865$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det vil jeg også gere vide

??
Om spørsmålet er hvordan en regnearkfunksjon kan starte en makro i Excel; nei det er
umulig.

--
HTH. Beste hilsen Harald
Followup to newsgroup only please.