/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Matematiske Beviser
Fra : TroelsHH
Vist : 1007 gange
25 point
Dato : 25-05-04 19:42

Jeg har, som overskriften lyder, brug for matematiske beviser. På netop denne side, fik jeg igår oplyst en hjemmeside, som indeholdt næsten alle de beviser jeg har brug for. Men.. jeg mangler stadig nogen.
De resterende beviser jeg mangler, skal omhandle:

- Kvadratsætninger (Hvis det er muligt)
- Pythagoras' sætning (Altså retvinklede trekanter)
- Renteformlen (Procentregning)
- Eksponentiel Vækst (Halverings- og fordoblingskonstant)

Jeg håber i kan hjælpe mig med dette "lille" problem. Evt. henvise mig til en hjemmeside hvorpå disse ting står, eller simpelthen skrive nogle beviser direkte her på siden. På forhånd tak.

P.S. Jeg undskylder for den lave belønning, men jeg har simpelthen ikke flere point. Håber det er nok.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-04 19:50
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-04 19:51
Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 25-05-04 19:51

http://home3.inet.tele.dk/pmh/index.html
http://www.mat.suite.dk/WebUndv.htm

Se selv, om der er det du skal bruge.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : TroelsHH

Dato : 25-05-04 20:10

Kan ikke rigtig finde det jeg leder efter synes jeg :S

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-04 20:15
Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 35 point
Dato : 25-05-04 20:25
Kommentar
Fra : grethes

Dato : 25-05-04 20:26

- Pythagoras' sætning (Altså retvinklede trekanter)

Cos. til vinkel = den hosliggende katete divideret med hypetenusen.
Sin. til vinkel = den modstående katete divideret med hypetenusen.
Tang. til vinkel = den modstående katete divideret med den hosliggende katete.
Cotang. til vinkel = den hosliggende katete divideret med den modstående katete.

Og A2 + B2 = C2

Håber det kan bruges
Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : carstenLM

Dato : 25-05-04 20:29
Kommentar
Fra : grethes

Dato : 25-05-04 21:25

Til carstenLM
Det er da godt nok et program der kan bruges og jeg har taget det til mig, tak for det. Kommer til at bruge det en stor del i forbindelse med mit arbejde. Måske du også skulle ligge det ind som et tips.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : TroelsHH

Dato : 25-05-04 21:32

Hva laver du da Grethe?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-04 21:38
Godkendelse af svar
Fra : TroelsHH

Dato : 27-05-04 12:05

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-05-04 15:27

Oså tak.

mvh
jakjoe