/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus ??
Fra : AnneM
Vist : 354 gange
40 point
Dato : 25-05-04 14:15

Min printer begynder af og til helt af sig selv og printe alle mulige og umulige tegn og bogstaver ud.

Jeg har en virus scanner installeret, som ikke har "fanget" noget og jeg har også prøvet "housecall", som heller intet har fundet.

Kan det alligevel være en virus ? - og hvordan kan jeg fjerne den ?

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 25-05-04 14:56

Printeren du er den behagelige ejer af er det en HP Deskjet ?

Nazgul p/:

Kommentar
Fra : AnneM

Dato : 25-05-04 14:58

Nej - det er en Brother HL 1250. Har haft den lææænge og den har aldrig "taget initiativer på egen hånd" før..... :0)

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-04 15:59

Det kunne nu også lyde som en løs forbindelse i et af stikkene på printerkablet eller kablet sidder ikke ordentlig på plads.

Jeg ved ikke om spyware kan lave sådan nogle numre, men det er da værd at tjekke på : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : AnneM

Dato : 25-05-04 16:16

1000 tak !!!
Kørte en scan, og den fandt nogle ...ja et eller andet...glemte altså at skrive op hvad det var, men nu går jeg udfra problemos er løst.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-05-04 16:31

Jeg garanterer ikke noget. Det var blot en mulighed. Det lyder som om du ikke er sikret mod spy-/adware, så jeg kan kun anbefale dig at bruge Spybot S&D til i fremtiden til at scanne, den går også mere i dybden, samt Spywareblaster til at forhindre du får skidtet igen.

Begger programmer henter du gratis her : http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : AnneM

Dato : 25-05-04 18:43

Skal nok lade være med at holde dig ansvarlig, hvis der skulle dukke noget op igen ;0)

1000 tak for links - er igrunden bare ked af jeg ikke har flere points at give dig !