/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook Express
Fra : tonnyriis
Vist : 437 gange
40 point
Dato : 04-06-02 20:50

Min Outlook express er pludselig blevet så langsom til at starte op. Hvad kan grunden være?
Jeg bruger xp
og Outlook 6.0

Tonny

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 50 point
Dato : 04-06-02 21:23

du bliver nød til at beskrive din fejl nærmere, ellers er det svært at hjælpe dig, da fejlen kan skyldes mange forskellige årsager.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 20:37

tonnyriis skrev :

> Min Outlook express er pludselig blevet så langsom til at starte op.
> Hvad kan grunden være?
> Jeg bruger xp
> og Outlook 6.0

OE spørgsmål besvares bedst der hvor
eksperterne i netop det program sidder
og det er i:
news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

FUT, hvilket vil sige at svar på dette
indlæg vil blive bragt i ovenstående ng.

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/
http://www.usenet.dk/grupper.pl
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Kommentar
Fra : GTZ

Dato : 05-06-02 07:10

Hej Tonni

Jeg har oplevet det samme. Det skete efter at jeg havde installeret andre programmer også, bl.a. Norton Av 2002.
Jeg kunne ikke finde grunden direkte, blot se at de fleste resourcer blev anvendt af systemet, ikke af en applikation, og Outlook kunne vise velkomstskærm i 10-20 istedet for 2 sek.

Jeg opgav, og gik tilbage til et tidligere image af systemet, har senere installeret flere af programmerne, men fejlen er væk.
Så jeg tror at visse opsætningsparametre i Registreringsdatabasen, har haft vilde værdier.

Prøv eventuelt at sikre dig, at der ikke er ukendte programmer der starter sammen med windows som stjæler resourcerne.

mvh. GTZ

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 05-06-02 08:28

Hej

Hvilken virus scanner bruger du?
og
hvor stor er PC'en? Nu tænker jeg især på cpu og ram.

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 05-06-02 10:21

Hej tonnyriis

http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q235300

kunne også være en mulighed

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 05-06-02 11:12

Hej Igen

Det kan også lyder som om, du har ret mange emails liggende i dine foldere. Dette er med til at gøre Outlook langsom.

Slet dine slettede beskeder, de ligger under slettet post. Ryd op i dine afsendte beskeder og i indbakken.

Hjælper dette ikke, så prøv at kør scandisk. Måske en af filerne er korrupte, og dette kan forklare den lange åbningstid.

For at forhindre, at du får så mange beskeder i slettet-mappen, kan du sætte outlook til at slette denne automatisk:

Funktioner ->
Indstillinger ->
Vedligeholdelse ->
Sæt kryds i Tøm mappen....

Sæt evt. også hak i "kromprimer i baggrunden" og læser du nyhedsgrupper, så kan du også justere lidt her.

Håber det hjælper

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : tonnyriis

Dato : 05-06-02 15:22

Tak for svarene
Tonny

Kommentar
Fra : tonnyriis

Dato : 15-07-02 23:17

Intet har hjulpet. Jeg har 700 mb ram og en CPU på 1300. Når jeg trykker på ikonet
kommer den blå rude frem og derefter går der ca 3 minutter.
Tonny

Godkendelse af svar
Fra : tonnyriis

Dato : 16-07-02 21:51

Tak for svaret zonker.

Kommentar
Fra : tonnyriis

Dato : 16-07-02 21:54

Det ser ikke ud til, at der er noget der helt hjælper, men tak for alle svar.
Hvordan lukker jeg?