/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
søger lars peter carlsens børn
Fra : lykkebo4
Vist : 1697 gange
60 point
Dato : 25-05-04 08:46

Karoline Carlsen fdt. 22-5-1875 i Sjørslev
ane gjertrud Carlsen f. 6-3-1873 i Aunsbierg mark. Sjørslev ved jeg alt om
Søren ludvig Carlsen f 22-9-1877 Aunsbjerg mark Sjørslev sogn
Alfred bernhard Carlsen f. 19-1-1880 i Sjørslev Lysgaard h. Viborg amt.
Johannes Emanuel Carlsen f.27-8-1889 i Sjørslev
hvor er disse døde er der nogle som kender dem.
de er børn af Lars Peter Carlsen f. 1844 i Ystad Skåne- og død 1904 i Resen by og b. Sjørslev. og Axeline sørenen f. 1849 født i Elsted /skaarupgaardsskove/ og død 6-4-1917 og begr. i Sjørslev kirke- desuden skulle der også være en søn Lars Peter Carlsen f. 1886 er det rigtig

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 60 point
Dato : 25-05-04 10:48

kan det være din
Lars Peder Carlsen, , gift, tyende, staldkarl, Sverige
mvh
senta

Samtlige personer i husstanden
viborg, Middelsom, Vinkel, hovedgården Randrup, 1a, , 1, FT-1901
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Hans Carl Ludvig Lund, , gift, husfader, proprietær, Lyngby sogn Københavns amt
Maria Cecilie Lund født Agerskov, , gift, husmoder, , Lyngby sogn Københavns amt
Peter Ludvig Lund, , ugift, søn, fodermester, Randrup Vinkel sogn Viborg amt
Christian Agerskov Lund, , ugift, barn, , Randrup Vinkel sogn Viborg amt
Carla Johanne Balslev, , ugift, pensionær, husholdningselev, Jerslev sogn Hjørring amt
Rasmus Møller, , ugift, pensionær, avlsforvalter, Stenmagle sogn Sorø amt
Hilda Charlotte Niclas, , ugift, tyende, stuepige, Sverige
Laura Larsen, , ugift, tyende, kokkepige, Skippinge Præstø amt
Kathrine Jørgensen, , ugift, tyende, bryggerspige, Gamskjær Viborg amt
Lars Peder Carlsen, , gift, tyende, staldkarl, Sverige
Niels Nielsen, , ugift, tyende, røgter, Ramsing Viborg amt
Kristen Jensen, , ugift, tyende, tjenestekarl, Højberg Viborg amt
Jens August Pedersen, , ugift, tyende, tjenestekarl, Romlund Viborg amt
Anders Martin Jensen, , ugift, tyende, tjenestekarl, Højberg Viborg amt
Knud Axel Bernhard Hansen, , ugift, tyende, tjenestekarl, Vamdrup
Ole Christian Andersen, , ugift, tyende, tjenestekarl, Vammen sogn Viborg amt
Hans Valdemar Andreas Larsen, , ugift, pensionær, herregårdsgartner, Holtug Viborg amt
Thomas Johansen, , ugift, tyende, røgter, Lysgård sogn og herred Viborg amt

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 25-05-04 11:05

til senta.
står der ingen alder ved denne fra 1901- tyder på at det er den rigtige
venlig hilsen karin

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-05-04 11:08

nej, og jeg kan ikke finde Axeline sørensen,
mvh
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-05-04 11:19

er det din fra folketællingen 1870
Samtlige personer i husstanden

viborg, Middelsom, Hjermind, Hjermind, , , 1, FT-1870
Der vises flg. felter:
Peder Carlsen, 19, ugift, Tjenestetyende, karl, Hjermind

mvh
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-05-04 11:55

er dette Axeline sørenen forældre
mvh
senta
Alle 2 personer i husstanden:
Folketælling: 1845 Sogn: Holme Amt: Århus
Lokalitet: Holme Mark Bygningsnr: 42 Bygning: hus Husstand: 1

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Søren Johansen Alder: 43 Civilstand: gift
Fødesogn: Falling Fødeamt: Århus
Stilling: indsidder, daglejer
Noter:

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Ane Laursdatter Alder: 51 Civilstand: gift
Fødesogn: Holme Fødeamt: Århus
Stilling: hans kone
Noter:

--------------------------------------------------------------------------------

Til forsiden | Søg forfra i 1845 | Sogneanalyse for 1845 | Søg på bygningsnumre i Århus

--------------------------------------------------------------------------------

Information | Fra kilde til database | Dataforbedring | Indtastere | Status
Folketællingerne i tal | Vielserne i tal | Om søn- og helligdage | Hjælp | Kontakt

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 25-05-04 12:08

hej Senta -- axelines far og mor er født på Fyn og hedder Søren Hansen og Ane Larsdatter. de var skovfoged da hun blev født i Skaarupgaards skovfogedhus. og blev dbt. i Elsted kirke ved at i 1863 Skaarupgaards skovfoged hus i 1873 Aunsbjerg mark og i 1913
Demstrup pr. Sjøslev.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-05-04 12:16

er det de rigtige
mvh
senta
Samtlige personer i husstanden

aarhus, Vester Lisbjerg, Elsted, Elsted by, , , 48, et hus, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Søren Hansen, 53, Gift, , Skovfoged, husfader, Barløse sogn, Odense amt
Ane Larsen, 44, Gift, , Hans kone, Gamtofte sogn, Odense amt
Susanne Sørensen, 12, Ugift, , Deres barn, ??
Severine Sørensen, 10, Ugift, , Deres barn, ??
Johanne Sørensen, 8, Ugift, , Deres barn, Ginnerup sogn, Randers amt
Juliane Sørensen, 6, Ugift, , Deres barn, Ginnerup sogn, Randers amt
Andrea Sørensen, 3, Ugift, , Deres barn, Her i sognet
Apelline Sørensen, 1, Ugift, , Deres barn, Her i sognet

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 25-05-04 12:31

det er den rigtige men jeg ved du om der findes en flk. 5 år senere derfra-. men jeg er sådan set mest intereseret i axeline og hendes mand lars peter carlsen - har alt om hendes forældre- og jeg ved at Lars Peters mor kom til danmark sammen med sin datter. i 1869 og hun Gjertrud Carlsdatter. f. 1802. så hun var oppe i alderen.,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-05-04 12:37

kan dette være en bror
senta
fra Samtlige personer i husstanden

viborg, Slet, Farstrup, Bjørnsholm sogn, Livø, , 1 gaard, 1, FT-1880
Svend Carlsen, 43, Ugift, Daglejer på gaarden, , Sverige

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-05-04 12:47

fra 1860
mvh
senta
Samtlige personer i husstanden

aarhus, Vester Lisbjerg, Elsted, Elsted By, , Et Huus, 75, FT-1860
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Søren Hansen, 63, Gift, Skovfoged, Huusfader, , Barløse Sogn, Odense Amt
Ane Larsdatter, 54, Gift, hans Kone, , Gamtofte Sogn, Odense Amt
Andrea Sørensen, 13, Ugift, [deres datter], , her i Sognet
Apolline Sørensen, 11, Ugift, [deres datter], , [her i Sognet]

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-05-04 12:54

fra århus folketællinger
senta
http://www.folketimidten.dk/husstand.cgi
Alle 4 personer i husstanden:
Folketælling: 1860 Sogn: Elsted Herred: Vester Lisbjerg Amt: Århus
Lokalitet: Elsted By Bygningsnr: 56 Bygning: Et Huus Husstand: 1

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Søren Hansen Alder: 63 Civilstand: gift
Fødested: Barløse Sogn, Odense Amt
Stilling: Skovfoged, Huusfader
Tro: Lutheran
Noter:

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Ane Larsdatter Alder: 54 Civilstand: gift
Fødested: Gamtofte Sogn, Odense Amt
Stilling: hans Kone
Tro: Lutheran
Noter:

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Andrea Sørensen Alder: 13 Civilstand: ugift
Fødested: her i Sognet
Stilling: [deres datter]
Tro: Lutheran
Noter:

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Apolline Sørensen Alder: 11 Civilstand: ugift
Fødested: [her i Sognet]
Stilling: [deres datter]
Tro: Lutheran
Noter:

--------------------------------------------------------------------------------

Til forsiden | Søg forfra i 1860 | Sogneanalyse for 1860 | Søg på bygningsnumre i Århus

--------------------------------------------------------------------------------

Information | Fra kilde til database | Dataforbedring | Indtastere | Status
Folketællingerne i tal | Vielserne i tal | Om søn- og helligdage | Hjælp | Kontakt

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 25-05-04 13:02

lader spørgsmålet stå lidt åbent endnu

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-05-04 13:06

de er ikke til at finde i folketællingerne på dda.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-05-04 14:20

kan dette evt. være moderen, dette er den eneste i folketællingerne jrg har kunne hitte der kommer fra sverige
senta
Samtlige personer i husstanden

viborg, Sønderlyng, Nørre Vinge, Nørre Vinge, , Fattighus, 11, FT-1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Kristian Sørensen, 52, Enkemand, Husfader, Under Fattigvæsenet, Nørbæk
Laurine Sørensen, 13, Ugift, Datter, Under Fattigvæsenet, Nørre Vinge
Hanna Larsen, vides ikke, Ugift, Husmoder, Under Fattigvæsenet, Hose By i Sverrige [Sverige]

Godkendelse af svar
Fra : lykkebo4

Dato : 25-05-04 15:53

Tak for svaret senta.
         selv om der var nogle smutter i imellem men jeg sat det ind i mine oplysninger