/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lås baggrund
Fra : Andreas1982
Vist : 1116 gange
50 point
Dato : 25-05-04 01:34

Jeg skal bruge en indstilling i registreringsdatabasen til at låse baggrunden, så kun admin har ret til at gøre det.

Jeg ved at man kan lukke af for brugeres mulighed for at ændre startsider, men hvad med det andet??

Venlig hilsen
Andreas1982

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-04 05:36

Det her du mener?
This prevents users from changing their desktop background and wallpaper settings by hiding the Display Properties.

Click the Start Button and then click Run.
Type "regedit" (w/out the quotes) and click OK.
Go to:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

Right click the System folder and select New DWord.

Name this DWord "NoDispBackgroundPage" (w/out the quotes)

Double click the name and change the 0 to a 1.

If you ever need to be able to access the Display Properties you must change the 1 back to a 0.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 07:28

Dette Tweak program syntes jeg er det bedste af slaksen>
X-Setup Pro 6.5(gratis for hjemme brugere)
http://www.x-setup.net/downloads/home.asp?lang=EN
f.eks. under Appearance kan man slå det meste fra og til(skjule) og ved tredje part ikke at
du har lavet disse ændringer og ikke hved hvor de skal lede efter disse ændringer så har du den fulde kontrol over systemet,og så er der computeradministration>lokalesikkerhedsindstillinger i XP pro,højre klik på et emne i højre
panel>egenskaber aktiver/Deaktiver.

husk at lave et system gendannelses punkt før du roder med X-Setup Pro,mere for vis man ikke kan huske hvad man har ændret
Manse9933

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-05-04 07:30

Det er det rigtige du har fat i men der er tilsyneladende lidt problemer med den sidste del af stien ( ..\System ).
Kan du ikkke smide et link ind til det sted du har fundet det?

PS: Hvordan gjorde du?? Jeg ledte i et kvarter på altaviste after windows registry + background + lock

Venlig hilsen
Andreas1982

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 07:33

lige når du åbner X-Setup Pro 6.5 så kør en Automatisk Update for at få alle de sidste nye plukins,og åben den først i classic mode og sæt den til safe mode,den lille hænge lås i toppen så får du advasler om system kritiske ændringer

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-05-04 08:17

Jeg kunne ikke få programmet til at udføre det ønskede Manse9933.

Kan man virkelig ikke bare lave en lille ændring i regedit?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 08:32

kan du definere det lidt mere nøjaktigt "Lås baggrund" et eksempel,jeg er ikke helt sikker på
hvad du så mener?

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 08:33

hvilket styresystem køre du?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 08:41

forresten så er der flere forskællige/andre steder i X-Setup Pro 6.5 man kan lave disse ændringer deaktiver/skjul men der er så mange mulighedder så det er bedst selv at gå igennem dem,læs help

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 08:46

f.eks. system>security og sysstem>group policy objekt o.s.v o.s.v

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-05-04 09:08

Jeg bruger Windows 2000 Pro. og vil gerne have sådan at jeg som administrator kan låse baggrunden så andre brugere ikke kan ændre den.

Jeg ville helst bruge regedit, da jeg så ville være ude over problemet uden brug af 3. parts programmer.

Andreas1982

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 09:33
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 09:35
Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 25-05-04 09:43

Prøv at læs den første kommentar

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 09:45

en god ide,vis du laver forskællige ændringer i regedit så så marker nøglen og gå op i toppen og sæt dem ind i foretrukne,så er de lette at gå til vis du vil ændre dem tilbage til den oprindelige setting

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-05-04 10:08

Jeg har forsøgt med både NoDispBackgroundPage og NoChangingWallpaper ( sidstnævnte i HKEY_LOCAL_MACHINE ), men ingen af dem syntes af have nogen effekt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 10:09

genstart

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 10:10

vis det er det du søger point's til lengberg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 10:11

pc'en

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-05-04 10:25

Jamen det virker jo ikke...

Jeg har genstartet...

Hvis du vil kan du fange mig på MSN andreas_skjaemt (((a))) tele.privaT(fjern dette).

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 10:31

har du tænkt på hvor du har lavet ændringerne HKEY_CURRENT_USER det er den konto du er logget på HKEY_LOCAL_MACHINE alle kontoer(hele pc'en)
These restrictions can be used either on a user by user basis by adding it to HKEY_CURRENT_USER or on a computer wide basis by adding it to HKEY_LOCAL_MACHINE.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 10:33

vis du kan logge på de andre kontoer så sæt begrænsningerne til disse kontoer HKEY_CURRENT_USER så har du ikke disse begrænsninger på din egen konto

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-05-04 10:34

Ja, det har jeg.

Jeg har brugt HKEY_LOCAL_MACHINE, da det jo skal dække de brugere der vil logge ind som gæster.

Har du ikke MSN Manse?`
Det ville være lidt nemmere.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 10:42

jeg syntes at vi skal køre det i dette forum,fordi, så kan alle få udbytte af kommentarene,
det er det det hele handler om,jeg forstår ikke at det ikke virker????????????

må i tænke boks

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 10:55

findes alle de nøgler som er beskrevet i linket i højre side af strengen>
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\

vis ikke de findes så skal du højre klikke i højre side og ny>DWORD-værdi
og så kopier f.eks>

NoAddingComponents

ind i det blå felt klik på et tom felt så den er aktiv,dobbelt klik så på nøglen og sæt den
til 0 genstart.altså lave nøglerne selv og kopier det det står inde på linket, ind.
Husk gendannelses punkt eller backup af selve over nøglen/strengen.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 10:56

det der

Godkendelse af svar
Fra : Andreas1982

Dato : 25-05-04 12:04

Tak for svaret lengberg.
Jeg tror at det er mig der laver fejl, men jeg vil blive ved med at forsøge.

Kommentar
Fra : lengberg