/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Billig Brugt Guitar?
Fra : jongwoo
Vist : 698 gange
350 point
Dato : 24-05-04 22:52

Hej

Jeg har brug for en god billig brugt Guitar til spejder brug, er der nogen der kunne hjælpe mig med det?
Det må gerne være i Sønderjylland?

Mvh.
Jongwoo

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-05-04 22:55
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-05-04 22:57
Kommentar
Fra : akaup

Dato : 24-05-04 23:12

Hvad er billigt, og hvad er "spejderbrug"??
Fakta har en med taske til ca 300 kr i denne uge så vidt jeg husker! Den kan sikkert bruges til lidt sang rundt om lejrbålet!
Ellers kan en brugt western nok være at foretrække pga. mere "lyd" i stålstrengene.
Men brug f.eks. dba.dk eller gulgratis.dk til at finde én i netop dit område. Der er som regl masser af billige brugte til salg!
Få en "lidt forstand på det" til at se på den du ønsker at købe.
De billigste strenge jeg har fundet (og som er ganske gode) købes på danguitar.dk! Prisen er inkl. porto!
Mvh. Andreas Kaup.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 360 point
Dato : 24-05-04 23:13

Her er også et par stykker
http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?Fritekst=&Medbillede=0&AntalDage=0&Querytype=0&PrisTil=9999999&PrisFra=0&KortSogRad=0&KortSogY=0&KortSogX=0&radX=0&radY=0&KortSogNavn=0&RegionId=4&Forhandler=0&RubrikId=233&OldNiveau=1&FavoritNavn=&SoegningId=0&Niveau=1&annoncetype=2&Sortering=1&Sorteringtype=1&CurPage=2
Ellers har de lokale musikforretninger også tit nogle gode tilbud og hvis du er rigtig god til at argumenterer og evt har reklame på modellen kan det jo være de vil sponsorerer en Guitar til jeres spejdere da det jo er en invistering i fremtidige mulige kunder
Mvh Sune

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 24-05-04 23:19

Go´ ide mht sponsordelen, Sune!
Hvor tit skal den bruges, hvor erfarne er dem, der skal spille på den og hvad må den koste?
Andreas.

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 24-05-04 23:23

Hej
Den skal nok bruges 10-20 gange om året, de har vel spillet i 1-2 år dem der skal spille på dem.
Så jeg regner ikke med at den skal koste mere en 600-700 kroner....

mvh.
jongwoo

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-05-04 23:27

Jeg vil så lige indskyde at hvis det skal være en guitar til at lærer at spille på ville jeg vælge en spansk da den i modsætning til en Western er lidt blidere ved fingerspidserne til der er kommet hård hud på og at gribebrædtet er bredere
Ps den må heller ikke være alt for billig da den så højst sandsynligt vil være båndfalsk mm.
Mvh Sune

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 24-05-04 23:30

Det skal ikke være en Guitar til at lære at spille på.

Mvh.
jongwoo

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-05-04 23:33

Nå ok godt at hører fra dig
Jeg ville da helt klart vælgre at prøve sponsor modellen som jeg har god erfaring med i forbindelse med at jeg for nogle år siden var leder af et værested for "rødder" Vi hentede mange sponsorater Bla Tuborgs grønne fond der financerede et helt nyt keglebillard til 16.000,- kr udfra devicen at man jo godt kunne spille billard uden at drikke bajere til (da værestedtet var Hash og ølfrit)
Så et par guitarer skulle være muligt at fremskaffe uden at skulle i den slunkne kasse
Man skal jo ikke være bange for at løbe hovedet mod en mur ....Hvem sir at muren holder
Mvh Sune

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 24-05-04 23:34

>Ps den må heller ikke være alt for billig da den så højst sandsynligt vil være båndfalsk mm.
Til >20 gange om året år det nok! Og rundt om lejrbålet "hører" man det heller ikke så meget
Man kan få en ny til 600-700 kr - Spansk - lidt mere for en western. Men overvej fakta.

Hvis der skal "lidt mere kvalitetslyd" ud af det - så køb en brugt western! Det lyder nu engang bedst (og højest) til lejrbålsmuzak!

Kommentar
Fra : jongwoo

Dato : 24-05-04 23:36

Det lyder som en rigtig god ide, at prøve at få nogle til at sponsor en eller to guitarere til Spejderbrug. For det vill jo være rart med en Guitar til Blå sommer, nu til Sommer.

mvh.
jongwoo

p.s. Din ide er også grunden til, at du får pointene!

Godkendelse af svar
Fra : jongwoo

Dato : 24-05-04 23:37

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-05-04 23:41

Altså Akaup hvis man har lidt musikøre er det sku da ligemeget om det er ved bålet 10- 20 gange årligt eller hvor der spilles det er da FORFÆTRDELIGT med en båndfalsk guitar man må undlade nogle greb på for at få det til at lyde ordentligt ( som et klaver der ikke er stemt i alle strenge) troede du selv spillede ????
Mvh Sune

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 24-05-04 23:41

Mener også at Sunowich´s idé var pointene værd!
Men husk at strenge f.eks. kun koster 29 kr. inkl porto hos danguitar.dk -> og de spiller ganske fortrinligt!
I kan sikkert også få instrumentpusheren til at smide et par ekstra sæt par strenge i posen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-05-04 23:42

Takker og Bukker

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-05-04 23:45

Ja strenge til 29 er sku da temmeligt billigt Der må jeg lie have et par sæt eller fem
Mvh Sune

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 24-05-04 23:48

>troede du selv spillede ????
Desværre alt for lidt, men skal snart have min western med ud at sejle i 5 mdr i streg - så der får jeg ok tid!
>hvis man har lidt musikøre er det sku da ligemeget om det er ved bålet 10- 20 gange årligt eller hvor der spilles det er da FORFÆTRDELIGT med en båndfalsk guitar man må undlade nogle greb på for at få det til at lyde ordentligt ( som et klaver der ikke er stemt i alle strenge
Tja - kan kun sige at jeg har overlevet en del festival´er med billige guitarer, og hvem tænker på det når "musikken" spiller"!? (Har sikkert også været lidt mindre ædru end blå spejdere!?) Har nu ikke oplevet SÅ dårlige eksemplarer at det skulle lyde helt ad h... til!
Mvh. Andreas.