/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Fullscreen-spil i et vindue? Er det muli~
Fra : Psylicium
Vist : 475 gange
220 point
Dato : 24-05-04 22:51

Hej allesammen! Jeg ved ikke om dette spørgsmål er placeret i den rigtige kategori, men here goes:

Jeg er en ivrig Rally Masters-spiller, og jeg har lavet en hjemmeside til vores "rally team". På den hjemmeside vil jeg gerne smide nogle små wmv- eller mpg-sekvenser af vores utrolige stunts og/eller mesterstyrt :) MEN - når jeg bruger FRAPS til at optage en videosekvens i spillet, falder frameraten til 10-15 fps, så videofilen bliver utroligt "choppy", til trods for at jeg kører i den laveste opløsning med mindst mulig texture detail.

Mit spørgsmål er, om det er muligt at få Rally Masters (eller et hvilket som helst openGL- eller DirectDraw-spil) til at køre i et vindue istedet for fullscreen? Findes der et lille program, der kan lave en slags "overlay"-vindue til selve spillet? Eller findes der andre programmer, der ligesom FRAPS kan grabbe videosekvenser i en rimelig framerate (25-30fps)?

Jeg har som sagt prøvet at optimere ydelsen mest muligt når jeg grabber, men hvis andre har nogle tips eller fiduser, er jeg meget interesseret :)

Hjemmesiden kan forresten ses på http://unc-rally.da.ru, hvis det har nogen interesse :)

Mvh. Henrik

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 25-05-04 11:14

Hejsa

Beklager, der er ikke megen hjælp at hente. De programmer jeg kender til er mindst lige så systemkrævende som FRAPS. Jeg vil tro at hvis du får noget mere ram i maskinen så bør det kunne hjælpe.

mvh
Henning

Kommentar
Fra : Psylicium

Dato : 25-05-04 17:03

Hmm, jeg har ellers Intel 2.6GHz med 1 GB DDR - det ville jeg umiddelbart tro var nok :)

Accepteret svar
Fra : Cykel_Myggen

Modtaget 220 point
Dato : 25-06-04 21:24

Okay Henrik...

Jeg ved ikke om det vil virke til dit spil, men det virker på nogle andre spil.

Du går ind i "Egenskaber" --> "Sti:" og der står måske "C:\Programmer\Rally Masters\Rally.exe"
Så skriv lige efter det hele: -W
Så det ser sådan ud: "C:\Programmer\Rally Masters\Rally.exe" -W (Husk mellemrum mellem " og -

Håber det virker !

Mvh.
Jimmy

Kommentar
Fra : Psylicium

Dato : 25-06-04 23:19

Det virker desværre ikke, Jimmy... men jeg accepterer alligevel din kommentar som et svar. Jeg tror jeg skal investere i et nyt grafikkort, for mit FX 5200 sutter max, og det kommer aldrig til at kunne følge med under nogen omstændigheder :)

Mvh. Henrik

Godkendelse af svar
Fra : Psylicium

Dato : 25-06-04 23:20

Tak for svaret Cykel_Myggen.