/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha cylinder
Fra : theseba
Vist : 507 gange
50 point
Dato : 24-05-04 22:15

Jeg har lige købt en brugt opbordet ca 43mm cylinder til en yamaha 4g. men Kan jeg bruge topstykket fra min gamle 40mm cylinder...????
På 43mm har jeg opdaget en ridse og vil derfor høre hvor jeg kan få cylindren "hornet"....???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-05-04 22:42

Du kan få din cyl honet på Cylinderservice som findes i enhver storby prøv at søge på det i feks Google ang top ??? hvis den kan blive tæt og stemplet ikke kan støde på går det sandsynligvis
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-05-04 23:05

Hvor bor du henne i landet thesebar?
Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-05-04 00:41

Det er da meget udemærket at få den honet, men så skal du hen og finde et stempel der lige har den tolerance?
Du kan også selv hone den, men værktøjet er meget dyrt.
Hvis du har stempelet der passer, og det ikke fejler noget, kan du bare slibe med korn 400 sandpapir ganske lidt på ridsen, det betyder intet.
Men fordi cylinderen er opboret, behøver den slet ikke køre stærkere, end en normal 40 mm cylinder, der har de korrekte tolerancer.
Og det kan slet ikke hænge sammen, så kan du jo lige så godt købe en rigtig tuncylinder med stempel, feks ved Potuna, eller en lovlig ved: http://www.thansen.dk/products.asp?c=258742778&n=298051809#xy
Som du kan se kan du få cyl. og stempel til 299kr, og det får du knap honet din cylinder til+ skal have specielstempel.
En lovlig kører normalt 70km/t, når membranforpladen er udboret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : theseba

Dato : 25-05-04 12:13

Jeg bor i Fredericia

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 50 point
Dato : 25-05-04 12:46

Der bor en 2 takts-ekspert på Østfyn, Preben tlf.: 65361753, som kan hone din cylinder, men prøv lige at læse ph's ovenstående kommentar først. Det kan nemlig godt "æde" sig op i diverse omkostninger frem for at købe nyt.

Held og Lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : theseba

Dato : 25-05-04 12:52

Preben... er det ham der bor i gelsted? for så er det ham jeg har købt min knallert af??

Godkendelse af svar
Fra : theseba

Dato : 25-05-04 13:23

Tak for svaret pallenoc.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-05-04 13:24

Nej, han bor lidt uden for Nyborg i en lille landsby Avnslev. han er nok mest kendt i Go-Kart kredse hvor han til gengæld er KANONDYGTIG, men er generelt en af DK's dygtigste to-takts tunere/eksperter.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 25-05-04 13:26

Selv TAK. Jeg håber du får styr på dit problem.
God og (trafik)sikker sommer!!!

Mvh
Palle Jensen