/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Alm krumtap...
Fra : hvidtiger
Vist : 376 gange
80 point
Dato : 24-05-04 19:43

Jeg har en Dr.Big og køre med omdrejninger op til 10000rpm...Fik godt nok at vide at min krumtap kunne klare alle de omdrejninger jeg kunne få den op på....men sker der noget ved at jeg køre med de omdejninger med en almindelig??...Fik også at vide at hvis jeg lå oppe på 12000-15000rpm skulle jeg først skifte den...

VH Tigeren

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 24-05-04 20:00

Krumtappen vil nok holde uden problemer til de ca. 10.000 omdr. Men kommer du højere op, skal du skifte.
Eller vil det være krumtapslejrene der evt. skal skiftes først.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 24-05-04 20:15

Oki!...Jamen nållejet er dog skiftet med det der hørte med mit hebokit!:..Fik mit kit skiftet fra Malossi hmf repuplica til Hebo racing 47,6 tror jeg at det er, da malossien raslede..KEnder du det Hebo kit..Mener at det hedder Hebo racing 47,6...Koster ca 1300-1400kr..og er alu...??

VH Tigeren

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 24-05-04 20:27

Det er ikke nålelejet jeg mener, men de store krumtapslejre.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 24-05-04 20:58

Jeg tror at det er en af de få steder jeg ikke har været inde i motoren..Skal jeg ikke skille hele lortet ad for og komme derind eller har du en lille finte?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 24-05-04 21:01

Du skal i hvert fald have krumtappen i hånden når du skifter lejrene, så det kan ligeså godt betale sig at smide en bedre krumtap på med det samme.

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 24-05-04 21:03

Hvor meget skal jeg have skilt ad for og komme int til krumtappen??

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 24-05-04 21:05

Hele motoren......... Desværre

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 24-05-04 21:08

fuuuuuck!....Er der en krumtap som du vil anbefale når jeg køre med Malossi multivar, hebo racing 47,6, Gianelli udstødning og en dellorto 17,5 karburator???

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 24-05-04 21:10

Ikke specielt, men mår du har en Hebo cylinder vil det nok være bedst med en Hebo krumtap.

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 80 point
Dato : 24-05-04 21:11

Det skulle passe bedst sammen..............

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 24-05-04 21:14

Tak for svaret Mordex.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 24-05-04 21:14

Held og lykke med det............