/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Skift af simmeringe på Neo's!
Fra : chinabox
Vist : 1327 gange
30 point
Dato : 24-05-04 18:42

Hej!

Jeg skal have skiftet min ene simmering på min neo's. Det er den venstre, den ved variomatic'en! Jeg har fået den ud, var meget nemt da den sad løs! For fat i en ny imorgen, men ville lige høre om det er nemt at sætte en ny i!
Har fået at vide at jeg skal varme området hvor simmeringen skal sidde op med en hårtører og putte simmeringen i fryseren så den lettere kan komme i og så ellers bare trykke den helt ind! Er det den rigtige måde? Skal der ikke sidde noget som skal holde simmeringen på plads eller sørger den selv for det? :)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-05-04 19:03

Du kan bare banke den ind med en hammer og dorn,bank forsiktig rundt i ring,på kanten af simmringen, den sidder på plads af seg selv.Du kan også bruge en top som er lige stor som ringen, og banke den ind. Men jeg mener det er bedst og bruge en dorn.
alimak

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 24-05-04 19:07

En dorn? Øh hva er det? :) Okay det vil jeg prøve!

Har hørt noget om at trykluft kan ødelægge en simmering, bruger trykluft til at skrue vario af med!

Kommentar
Fra : Rexon

Dato : 24-05-04 19:23

Hvis du ikker er så meget for at hamre i dit køretøj så kan du godt gøre som nogen foreslog dig med at varme det op og lægge simmeringen i fryseren osv. det virker også og er lige så godt...men hvis man ikke har tålmodighed...tja...så bare bank løs..:D god fornøjelse

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-04 19:26

Nej trykluft har intet med sagen at gøre, og kommer jo heller ikke i berøring med simmerringen.
Du skal sørge for at der er helt rent, hvor den skal ind, og den skal vende rigtigt, sådan at trykket inde i krumtappen trykker læberne ud og skaber tæthed.
Du må gerne give den olie så den glider lettere på plads, den skal i bund, uden at bruge vold.
Du skal som alimak skriver bruge en top, ikke en dorn. Find en top fra et topnøglesæt der er næsten lige så stor som hullet, og som støtter yderst på simmerringen, og så små slag hele vejen rundt, så den kommer lige ind, og IKKE skrå.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 24-05-04 20:26

Okay :) det vil jeg gøre pallebhansen! Du skriver olie, bare noget af det olie jeg blander i benzinen? Hvordan kan jeg se om min simmering vender rigtigt? :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-04 20:38

Ja det er ligegyldig hvilken olie, bare lidt fedtstof.
Du skal jo vende simmerringen som den du tog ud, den flade side banker du på, så den side der vender opad i billedet nederste til højre (Der står normalt nogle tal)
http://www.thansen.dk/product.asp?c=258646986&n=904168102&pn=904175990
Den har en u profil med en lille fjederring inde i uèt der vender ind mod motoren.
VH palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 24-05-04 21:33

Okay altså til højre nederst, menr du så den store eller lille? regner bare med at købe en simmering løst! :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-04 21:48

Den nederste til højre, den med de 2 tydelige hvide pletter.
Ja hvis du kan købe dem løst, men det kan du nu sikkert, hvis du tager den gl. med til en forhandler.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 24-05-04 22:00

Okay mange tak for hjælpen Palle! :) værdsætter din gode hjælp!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 25-05-04 00:46

Tak for det.
PS: Normalt svarer jeg ikke, når nogen siger tak, det er ikke for at være uhøflig, for jeg er da glad når andre er det, men jeg svarer ikke fordi, så ryger der endnu en mail i folks "brevkasse", (og kan måske genere og tage folks tid, med at se hvad er der sket i den sag), og så er det jo ikke vigtig at jeg sagde tak.
Men alligevel tak.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 26-05-04 17:47

:) Men nu kører min scooter igen! Og den starter 1 gang så det er godt(TAK) :) he he

Godkendelse af svar
Fra : chinabox