/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Gratis downloading af musik?!
Fra : ida.sorensen
Vist : 3208 gange
44 point
Dato : 24-05-04 17:34

Hej.
Hvor kan man downloade gratis musik?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-05-04 17:37

Det kan du her.
http://www.mymusic.dk/

Kommentar
Fra : Rohan

Dato : 24-05-04 18:01

Ja, men som udgangspunkt er download af musik ikke lovligt med mindre ophavsrettens indehaver har givet tilladelse til det som f.eks. George Michael vil gøre fremover og Iron Maiden udtalt på Roskilde Festivallen sidste år (man skulle dog købe såfret man kunne lide musikken).

Alternativet er fildelingstjenesterne der som man ikke lovligt må dele ophavsretsbeskyttede værker over. Fildelingsprogrammerne er gratis og kan hentes f.eks.:

www.dcplusplus.com
www.edonkey.com

Der findes mange flere, men det er nogle af de mest udbredte .... napster er jeg ikke sikker på eksisterer mere, men de fandtes på www.napster.com.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 24-05-04 19:14

En anden mulighed er at indspille musik fra netradioer, det er så vidt jeg ved ikke ulovligt.Her er et link hvor der er adskillige gratis downloadværktøjer http://all-streaming-media.com/record-video-stream/all-streaming-video-recording-software.htm

:Reset:

Kommentar
Fra : Rohan

Dato : 24-05-04 19:52

Copiering af musik fra netradioer må i samme omfang som deling over netværk være i strid med ophavsretsloven. Der sker digital kopiering af et ophavsretligt beskyttet værk.

Det skal dog bemærkes at risikoen for at blive opdaget vil være lig 0. Ophavsretsloven blev ændret sidste år, således at det ikke længere er lovligt at kopiere lånte cd'er. Eneste lovlige kopiering er således backup af egne cd'er.

Kommentar
Fra : BEEAGLE

Dato : 31-05-04 22:12

den bedste til musik er helt klart www.kazaa.com