/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Forårs-virus?
Fra : Axelise
Vist : 5193 gange
50 point
Dato : 24-05-04 14:42

Er der nogen der ved, om der florerer en virus lige nu? Jeg har normalt et super immun-forsvar, er aldrig syg og bliver aldrig smittet, når mine kolleger lægger sig på stribe. Men nu har jeg haft kvalme og opkastninger samt influenza symptomer (uden feber) i 15 dage: Slatten og træt i kroppen, ondt i ørerne, ondt i halsen, småforkølet og øm i alle muskler. Samt en brændende og svidende fornemmelse i mavesækken med utallige daglige opkastninger til følge.
Og nej, jeg er ikke gravid. Og nej, jeg har ikke for meget mavesyre. Jeg kender symptomerne på for meget mavesyre, for det lider min mand af. Jeg har prøvet at tage én af hans mavesyre piller, men den hjalp overhovedet ikke på kvalmen eller opkastningerne. Og ja, jeg er meget opmærksom på sund mad og og gode kost tilskud og dén slags.
Jeg håber faktisk, at jeg bare har reddet mig en meget kedelig forårs-virus. Det ville hjælpe lidt på humøret og berolige mig en anelse, hvis der er andre der har, eller kender nogen der har, de samme symptomer.

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 60 point
Dato : 24-05-04 15:02

Hej Axelise

Uden at jeg skal sige det med sikkerhed, så tror jeg nok der florerer en til flere vira lige i øjeblikket. Har selv været nede med lignende symptomer, men det skal ikke få mig til at undlade at sige at du efter 15 dage med symptomer bør søge læge. Så længe plejer en virus ikke at vare.

Symptomerne kan også godt ligne noget fra en salmonellaforgiftning, så jeg synes du skal se at komme til lægen.

God bedring

Henning

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 24-05-04 16:35

Har du tænkt på at vi i øjeblikket er omgivet af en mængde af pollen i luften som udemærket kan fremkalde de af dig omtalte problemer.
Mvh OW

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-05-04 16:56

------Og du har ikke været på skovture i naturen? Vi har haft en periode med MEGA mange skovflåter. Hvis du har haft en flåt uden at have opdaget den, så kan det være borreliose...

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 24-05-04 18:44

Jeg har altså aldrig hørt om nogen pollenallergi, som skulle give ømhed i musklerne og kvalme og opkastninger.... Og jeg har ikke røde øjne og løbende næse, så pollenallergi tror jeg ikke på.
Og ganske vidst har jeg en hund og kommer tit i skoven, så faren for skovflåter er der selvfølgelig, men ved et bid skulle der vise sig en rød ring, som gradvist bliver større, og man skulle også få hævede lymfekirtler, hvilket jeg heller ikke har.

Kommentar
Fra : gch123

Dato : 24-05-04 21:57

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/borreliose.htm#f%C3%B8rste%20faresignal

Læse lige denne side, man kan faktisk få borelia uden at have røde ringe der hvor skovflået har bidt

Mvh
GCH

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 24-05-04 23:43

Tak GCH, men nu har jeg læst siden, og jeg kan ikke se, at man kan få borreliose uden røde ringe og hudændringer. Desuden er der jo en masse sympomer, som heldigvis ikke stemmer overens med, hvad jeg oplever, så jeg tror ikke rigtig, at det er borreliose, jeg har pådraget mig.
Min læge har ferie, det er derfor jeg kaster emnet ind på Kandu.... Jeg må tjekkes så snart det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 25-05-04 01:13

Axelise, jeg kan fortælle dig, at en af mine venner faktisk igår, fortalte mig, at hendes barnebarn har fået en virus, som minder meget om roskildesyge, men skulle være meget værre, og skulle tage ca.10 dage at komme sig over. Så måske det kan være den du har reddet dig.

Mvh
Og god bedring
Mone

Godkendelse af svar
Fra : Axelise

Dato : 25-05-04 14:33

Hej Henning.
Tak for svaret. Jeg har været hos lægen idag, som heller ikke kunne finde ud af noget, så nu skal jeg videre i systemet og have taget blodprøver i morgen. Du får point for dit hurtige svar og dine venlige hilsner om snarlig bedring. Tak for dem!
Mange hilsner
Malene

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-05-04 15:16

Hej axelise. Bliver du undersøgt for borreliose også??
Jeg har haft borreliose 2 gange. Ingen af gangene havde jeg røde ringe rundt om bidstederne. Og 2. gang vidste jeg end ikke, at jeg var blevet bidt. Jeg nåede aldrig at få andre symptomer end extrem træthed, kuldskærhed og smerter i hofter og håndled. Men der er en enorm lang liste af uspecifikke symptomer, og man behøver altså ikke at have dem allesammen.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 25-05-04 15:48

Tak Birgitta. Ja, jeg bliver bl.a. testet for borreliose i morgen. Samt en hel masse andet. Håber dog at det blot er en slem virus og at jeg har været modtagelig på grund af for megen travlhed og stress. Tak fordi du nævnte borreliose, det havde jeg aldrig selv tænkt på ellers.
KH
Malene

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 21-06-04 00:40

Det viste sig sørme at være mavesår.... Så det var hverken virus eller borrelia!