/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Forkert størrelse på .DBX filer i Outloo~
Fra : trd_johnnyb
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 04-06-02 13:33

Jeg skal have flyttet mail fra en gammel computer (uden netkort/brænder/lign. kun diskettedrev). Jeg har derfor ryddet kraftigt op i mail massen, og der er godt 200 tilbage (ren tekst). Problemet er bare at selvom jeg har slettet en lang række mails, fylder .DBX filerne stadig den oprindelige størrelse (sammenlagt godt 500 MB). Hvordan tvinger man Outlook Express til reelt at fjerne det slettede indhold, istedet for bare at markere det slettet???

/Johnny B

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 04-06-02 15:43

Hej

Prøv at gå ind i > Funktioner>indstillinger>Vedligeholdelse. Der har du forskellige muligheder for at slette samt rydde op i dit Mail Program.

Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 100 point
Dato : 04-06-02 15:47

Klip fra Outlook hjælp------
Sådan komprimeres og sikkerhedskopieres e-mail-mapper

Marker en e-mail-mappe.
Peg på Mappe i menuen Filer, og klik derefter på Komprimer.
Hvis du vil sikkerhedskopiere mappen, skal du søge efter mappefilen og derefter kopiere den til en mappe til sikkerhedskopier, en diskette eller et netværksdrev. E-mail-mapper i Outlook Express har filtypenavnet .dbx, f.eks. "Sendt post.dbx".
Bemærk!

Nogle meddelelsesfiler kan være for store til, at du kan sikkerhedskopiere dem til en diskette.
Hvis du bruger et andet program end Outlook Express til at sende e-mails til nyhedsgrupper, skal du se i dokumentationen til e-mail-programmet for at få oplysninger om komprimering og sletning af e-mail-mapper.

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : trd_johnnyb

Dato : 04-06-02 16:36

Takker... Havde kun søgt efter "export" i hjælpen... Men det var jo så forkert... Min fejl...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 19:54

Hej trd_johnnyb, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvordan tvinger man Outlook Express til reelt at fjerne det
> slettede indhold, istedet for bare at markere det slettet?

"Komprimer mapper" eller noget i den stil. I OE4 ligger den under Fil-
menuen.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede