/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
RUNDLL
Fra : KathrineE
Vist : 501 gange
60 point
Dato : 24-05-04 14:27

Når jeg starter min computer kommer der to små vinduer op med RUNDLL i "bjælken". I selve vinduet står der "Error loading C:\WINDOWS\image.dll The specific module could ot be found" i begge to. Der er ligeledes en alarmlyd.
Jeg har tidligere kørt Norton Antivirus på miin computer og den fortalte mig, at den havde fundet en virus med præcis samme navn (image.dll) så derfor slettede jeg den fil.
Mit problem nu er at få fjernet de to advarselsvinduer ved hver opstart.
Håber der er nogle der kan hjælpe...
Mvh Kathrine

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-05-04 14:40

Du kan prøve at gå i start > kør skriv her msconfig og klik ok. I det vindue du kommer ind på skal du se under fanebladet start, hvis programmet står her så fjern fluebenet ud for det og tryk nederst på anvend. Du kan finde online scannere på
www.spyware.dk det vil nok være en god ide at scanne din comp. på en online scanner.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-05-04 14:41

Linket skal selvfølgelig være www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-05-04 14:43

Skægt nok, det første link virker også, åbenbart en ny side mod spyware.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 70 point
Dato : 24-05-04 15:23

Ja men lidt fattig på indhold i forhold til spywarefri!

Bent er inde på noget af det rigtige. Du har eller har haft spyware!

Gå ind på www.arlet.dk og hent Cwshredder under specialværktøj og kør den. Derefter downloader du hijackthis (osse på siden) kører programmet, og hvis der er referencer til image.dll der kan du roligt checke dem og fjerne dem! Send evt din hijackthis log ind under Kandu katagorien Sikkerhed og lad arlet checke den!

Godkendelse af svar
Fra : KathrineE

Dato : 24-05-04 22:46

Tak for svaret tedd. Det var dejligt nemt - især når man ikke ved noget somhelst om computere! Og det virkede!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 22:54

Godt så. Vil alligevel anbefale du sender en hijackthis log fil ind til Sikkerhed så arlet kan kigge på den! Snavs har det med at tiltrække andet snavs

Kommentar
Fra : KathrineE

Dato : 24-05-04 23:40

Som sagt ved jeg ingenting om computere, så hvad er det præcis jeg skal gøre? Hvad er en hijackthis log fil??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 23:45

Prøv at gå ind på www.arlet.dk Ude i menuen til venstre står der Spybot/Hijackthis. Gå der ind og følg vejledningen

Kommentar
Fra : KathrineE

Dato : 25-05-04 00:54

Hej ige Tedd.
Jeg har prøvet at gøre hvad du sagde, men der står jo alt muligt fra min netbank på den fil jeg skal lægge ind - er det sikkert? Ja, du må undskylde min uvidenhed...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-05-04 00:56

Ja det garanterer jeg for! Der står jo ikke din loginkode. Men du kan nu roligt slette din netbank fra den log du sender ind! og måske osse sætte xxx istedet for dit computernavn

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-05-04 00:59

Og du skal ikke undskylde din uvidenhed! Dette forum er jo netop for at stille spørgsmål og få svar

Kommentar
Fra : KathrineE

Dato : 25-05-04 01:37

Okay sejt! Så prøver jeg det! Du er en stjerne!!!!

Kommentar
Fra : KathrineE

Dato : 25-05-04 01:43

Nu jeg har fået så meget hjælp fra dig, kan du måske også svare mig på et sidste spørgsmål: Hvordan sletter jeg et besvaret spørgsmål herinde? Det er første gang jeg benytter Kandu.dk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-05-04 12:31

Sorry skulle lige sove Slette et besvaret spørgsmål? Det kan du ikke! De eneste spørgsmål der kan slettes er dem der ingen kommentarer er kommet i, men man skal være hulens hurtig, for folk er hulens hurtige til at kommentere herinde Noget andet er at du kan fjerne flueben nederst i Abonner på spørgsmål, så får du ikke flere emails om at der er kommet en ny kommentar!