/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Klumper!?!
Fra : nullerbullerpige
Vist : 5038 gange
50 point
Dato : 24-05-04 13:39

Nogle gange når jeg hoster lidt kommer der nogle små hvid/gullige/lysebrune klumper med op, som lugter af meget dårlig ånde. Nogle der ved hvad det er?
Det er mest om morgenen de kommer med op, men også i løbet af dagen nogle gange...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-05-04 13:40

Ryger du?
Det lyder som betændte slimhinder.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-05-04 14:03

Vil tilføje, jeg er ikke læge.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 24-05-04 14:18
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-05-04 14:31

Der er også mulighed for at de kommer fra dine mandler hvilket jeg har hørt om fra andre
Jeg er heller ikke læge og syntes absolut at du skulle konsulterer din egen for at få konstateret hvad det er
Mvh Sune

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 24-05-04 14:44

Nej, jeg ryger ikke...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-05-04 16:10

Enig med Suniwich, det er kun din læge der kan afgøre, her kan du få lige så mange svar som der er brugere om hvad det er, og ingen af os ved hvad det skyldes/er.

Afsted til lægen

//bentjuul

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-05-04 18:23

nullerpige
Kan du så ikke spørge lægen om min ryg,
det gør ondt når jeg flytter vores flygel.

Accepteret svar
Fra : nh1

Modtaget 50 point
Dato : 27-05-04 12:59

Hej.

Efter min mening og erfarring er det ligesom den belægning der kommer på tungen / tænder og som giver dårlig ånde, altså madrester blandet med spyt.

Jeg har i en anden tråd læst:
- at det skulle samler sig til klumper og bl.a. sætte sig i halsens folder bagved mandlerne. Måden at komme dem til livs, kunne være at forsiktigt at børste eller skubbe med tandbøsten bagerst i munden og på den måde få dem ud når man bøster tænder. Om man så kan få tandbøsten derind uden at være ved at få galt i halsen og brække sig er vist ret forskelligt.

Hilsen

NH

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-04 14:10

Det kaldes mandelpropper og skyldes rester der samler sig i fordybninger i mandlerne. nøjagtig det samme som plak der sætter sig på tænderne. Man kan også, hvis de ikke som hos dig kommer ud af sig selv, trykke dem ud med en træspatel.

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 07-06-04 08:51

Tak for svaret nh1.