/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Vagler?
Fra : sissi
Vist : 2626 gange
120 point
Dato : 24-05-04 13:05

Hej...
Er der nogle der kender nogle gode sider om kinesiske vagler. Om opdræt osv.

Hilsen SiSsI

Accepteret svar
Fra : SonjaAS

Modtaget 130 point
Dato : 24-05-04 13:28

Jeg kender ikke noget til vagtelopdræt, men her er de sider, jeg kunne finde.

http://www.webird.dk/
http://www.fuglesiden.dk/vagtler/index.htm
http://www.zoozity.dk/pasvejl/pas_kinadvaergvagtel.asp

Kommentar
Fra : sissi

Dato : 24-05-04 17:15

Dem prøver jeg...

Kommentar
Fra : Nymfeelsker

Dato : 24-07-04 14:27

Så vidt jeg ved er det ikke muligt at opdrætte vagtler

Kommentar
Fra : tofle

Dato : 11-01-05 18:40

Så vidt jeg ved er det ikke muligt at opdrætte vagtler...........jooo Nymfeelsker.
Har både kinesiske og alm vagtler i mit drivhus, og de lægger både æg og ruger unger ud!!

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 28-02-05 19:10

Jeg har opdrættet mange 1000 kinesiske vagtler er der mere du vil vide så spørg
MVH patrol2

Kommentar
Fra : sissi

Dato : 28-02-05 21:34

Hey patrol2...

Lige nu går vores eneste kinesiske vagtel fra sommers af, inde i vores skur. Hun klarer sig godt. Nu kommer mit spørgsmål:
Når hun til foråret bliver sat ud i drivhuset, kan vi så bare sætte en ny han og 1-2 hunner ind til hende..?

Venlig hilsen sissi

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 28-02-05 22:54

Hej Sissi,som svar på dit spørgsmål ,ja det kan i godt enda helt uden proplemer,men i får sikert, helt sikkert, ingen kyllinger da de ødelægger det ad for hinanden, beste resultat får i med en høne og en kok.I får sikkert stadig ingen kyllinger.Og hvad gør man så, jo man ringer til amerika, og bestiller en rugemaskine, nu synes du nok at det er lidt langt væk det der amerika, men så galt er det nu heller ikke, det er en virksomhed som har beligenhed i Thisted. som tilfældigvis hedder amerika, de har alt til opdræt af høns mm,her kan man købe en lille rugemaskine som ikke koster en bondegård, og i vil få mange kyllinger ,af en kok og 3 til 4 høns vil jeg tro ca 30 stk, var det nok lige nu.
MVH, patrol2

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 01-03-05 13:02

Du kan sagtens få unger ud af at have en han og en hun, giv dem blot en mulighed for at kunne skjule sig og ungerne ,for andre fugle, men i bør sætte plader op forneden i voileren, da ungerne er mega små, som humle bier. og let render ud af buret, det giver ikke så mange under som det forslag patrol2 giver , men det kan godt lade sig gører at opdrætte uden rugemaskine, men det kræver nogle skjulesteder også for træk.

Kommentar
Fra : cillesmor1

Dato : 01-06-05 23:28

Jeg har kinesiske dværgvagler gående på bunden af en voliere med undulater i toppen (2 stk). Og de både parrer sig og lægger æg og jeg har efterhånden fået udruget MANGE kuld på mit gamle par. Og det klarer hunnen helt selv.. ingen rugemaskine eller andet der. Problemet er bare at jeg må fjerne ungerne når de er et par uger for så piller hunnen dem i nakken og når de er skaldede bliver hun ved til de dør. Men det er ok, da jeg har et andet bur de flytter over i der. Men det KAN altså lade sig gøre

Godkendelse af svar
Fra : sissi

Dato : 09-03-06 19:51

Tak for svaret SonjaAS.

Kommentar
Fra : soll

Dato : 20-06-08 21:28

hej har lige fået unger på et par japan vagtler ved at lægge 2 af deres æg ind til mine sangparakitter.

syntes selv at det er en sjov lille historie om hvor fint fugle kan ruge fremmed æg ud.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 20-06-08 21:39

Jae... men får du dem til at overleve????
Tag ungerne fra Parakitterne og opbevar dem i en opvarmet kasse Ca 37 grader i starten. Giv dem masser af småting de kan spise (frø grønt æg og alt hvad der kan knuses som de kan få gennem halsen) Vand er vigtigt.
Parakitterne tro jeg ikke fatter hvordan Kineser vagtler skal opmades.
God held med fuglene))

Kommentar
Fra : soll

Dato : 20-06-08 23:04

patrol2 det er godt nok japan vagtler men det er lidt det samme jeg gør med dem for at få dem til at overleve.

sandkage med knust æg det kan de også godt guffe i sig.
fransbrød opblødet i mælk er en anden god ting til dem.