/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Børneforsikring
Fra : MSS
Vist : 643 gange
50 point
Dato : 24-05-04 12:33

Hej

Søger et bud på en fornuftig børneforsikring til et barn på 2 år ??

Hvad er nødvendigt at forsikre imod - hvad er relevant ??

mvh
MSS

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 24-05-04 12:39

Hejsa !

Børn under 3 år kan IKKE gøres til ansvar for sine handlinger og dermed kan forældre heller IKKE drages til ansvar.
Det betyder at forsikringer til børn under 3 år er unødvendige og slet ikke kan tegnes.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 24-05-04 12:42

Jeg troede børn, var dækket af den alm ulykkesforsikring? Hvis i har en sådan, så prøv at læs policen. Der burde stå, hvad den dækker og hvad den ikke dækker
Men ellers vil jeg tro, at tandskader er godt at tage med i en forsikring!

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 24-05-04 12:49

Citat
Det betyder at forsikringer til børn under 3 år er unødvendige og slet ikke kan tegnes.

der er da ellers selskaber der reklamere med at man kan få børn forsikret for 0,- til de er 1 år.!!!

Det man forsikre imod er vel som en form for ulykkesforsikring??? eller???

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 24-05-04 12:56

Hej Nicolehh

Du har helt ret - det har jeg også set.

Det jeg er ude efter, er hvad man skal have med som minimum, eller man skal tegne det man kalder familieforsikring - og i givet fald, hvad en sådan dækker.....

Der må være nogle iblandt "læserne", der har større børn, og dermed erfaring med dette ??

mvh
MSS

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 24-05-04 13:03

Jeg har lige snakket med min forsikring, og der kan jeg få en alm. ulykkesforsikring, der dækker som en alm. voksen ulykkesforsikring, med tandskader mm. (ca. 500,00 årligt)

Min datter er også 2 år, og jeg fik en god lang snak med dem, om hvad den dækker og ikke dækker, og jeg syntes helt klart du skal gøre det samme, for der er ingen der kan rådgive dig bedre i dette tilfælde end dit forsikringsselskab!

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 24-05-04 13:05

jeg gentager lige børn UNDER 3 år kan IKKE drages til ansvar for sine handlinger.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 24-05-04 13:08

Det har da heller ikke noget at gøre med barnets handlinger, det har noget at gøre med ulykker, dvs. at hvis min datter falder på fx. cykel og slaå sine tænder ud, så har jeg en forsikring der dækker det, og evt. følgeskader...
Eller hvis hun banker hagen i bordet fordi hun snubler over fine føder, så dækker den også der, hvis der sker noget!!!

Det har ikke noget med hendes alder at gøre!
Børn under 3 år, kan sagtens komme ud for ulykker!!!

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 24-05-04 13:11

Om så barnet under 3 år brænder hele villa kvarteret ned kan hverken barn eller forældre drages til ansvar for dette, idet man i i juridisk forstand sir at et barn under 3 år ikke ved hvad der er rigtig og hvad der er forkert.
Er det f.eks tandskade du er ude på at forsikre er det noget helt andet vi snakker om, tandskade hører ind under forældrenes fritidsulykkesforsikring og her skal du rette henvendelse til dit forsikringsselskab og få barnet med på den forsikring, alt efter forsikringselskab snakker vi om en merudgift under 200 kr årligt.

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 24-05-04 13:14

Du kan tegne en forsikring der dækker noget mere end den tilføjelse du kan laver på din egen forsikring, som man faktisk ikke rigtig kan bruge til meget mere i dag.

Hvis DU brænder et helt villakvater end, dækker din forsikring da heller ikke!!!

Det er jo ikke en hundeforsikring man tegner!!!

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 24-05-04 13:25

kommer squ da an på om det er et uheld nicoline.
Er det et uheld, kan jeg drages til ansvar og så dækker min forsikring da skaderne.
og så er det forresten ikke en smalltalk os to imellem nicolehh.

Accepteret svar
Fra : henningborchert

Modtaget 50 point
Dato : 24-05-04 15:17

Meget kort:
Ansvarsforsikring dækkes uanset alder af alm. indbo- / husstandsforsikring
Ulykke herunder tandækning dækkes af en af forældrenes ulykkesforsikring, men barnet skal være skrevet på policen.

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : 25

Dato : 24-05-04 17:37

Vi havde en forsikring der dækkede vores 3 børn, det var en almindelig familieforsikring, den var gældende til de blev 25 år (hjemmeboende) det er en slags husstandsforsikring. det vil jeg tro findes også i dag.

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 25-05-04 07:50

Tak for svaret henningborchert. Kort, præcist og brugbart.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 25-05-04 07:54

Velbekomme

mvh
Henning Borchert