/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Kondenstumler - ja/nej?
Fra : zomp
Vist : 963 gange
48 point
Dato : 24-05-04 10:00

Er der nogen ulemper ved en kondenstumler, jeg tænker på om der bliver prolemer med høj fugtighed osv. er det et problem hvis den står i et meget koldt rum?

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 24-05-04 10:06

Jeg har selv en kondenstumbler, og efter min mening er der ikke nogle ulemper ved den. Min står i kælderen, hvor der er pænt koldt og der har aldrig været problemer med høj fugtighed...

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 24-05-04 10:12

okay, er det en 230 eller 400 volts hvor varmt er der i din kælder (ca.) hvor land tid tager det at tørre en hel vask? (ca.)

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 24-05-04 10:48

Så vidt jeg ved er den eneste ulempe ved en kondenstumbler i forhold til en ikke kondens, at den bruger lidt mere strøm for at tørre det samme. I nogle tilfælde vil det så være en kæmpe fordel, at slippe for aftræksinstallation.

Accepteret svar
Fra : calista

Modtaget 58 point
Dato : 24-05-04 10:49

Jeg er generelt tilfreds med min kondenstumbler, det tager ca 1½ time at tørre en "koge"- vask (altså håndklæder, undertøj og sengetøj) ca 1 time for en alm kulørtvask.
Mht fugtigheden, tja, så er det lidt af et problem hos mig. Om vinteren er det lige før, maskinen kan varme hele lejligheden op, hvis døren til badeværelset står åben. Dog med det resultat, at alle vinduer dugger.

Om sommeren er der ingen problemer(men der bliver den heller ikke brugt så meget!)

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 24-05-04 10:56

okay, min kommer også til at stå i badeværelset, men så kan man jo holde døren lukket og åbne ud til?
overvejer dog kondens for netop at varme huset lidt op, der er jo ingen grund til at smide al varmen udenfor når man nu har elvarme i forvejen...!?

det bliver nok en kondens, selvom det ikke er det store problem at lave hul ud til for mig..!

>> Calista: er din 230 volt?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-05-04 10:58

Min kone er glad for vores kondenstørretumbler.
Jeg er glad for ikke at skulle lave aftræk.
Rummet bliver dog udsuget på grund af varmen.
Emesen.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 24-05-04 11:10

Zomp...det aner jeg ikke!!
Men kan da lige kigge!

Jeps, 230 v (måtte lige ud på badeværelset og kigge *hehe*)

Godkendelse af svar
Fra : zomp

Dato : 24-05-04 11:13

oki, tak for svaret calista.
         så nupper jeg sådan en.......!

Kommentar
Fra : calista

Dato : 24-05-04 11:16

Det var så lidt:)

Hvis du vælger en AEG Lavatherm T 50, så husk at rense kondensatoren en gang om ugen! :)

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 24-05-04 11:23

..........øh, oki! tror det bliver en miele, er der ikke noget med at de holder 20+ år?