/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvorfor useriøse kandubrugere??
Fra : jmsgruppen
Vist : 603 gange
440 point
Dato : 23-05-04 22:23

Nogle kender mig her, andre selvfølgelig ikke.
Jeg har holdt en pause på ca. 4 måneder. Hvorfor?
Fordi der er nogle elementer her, der bare sviner andre til.
Ikke sagt de sviner mig til, og forøvrigt er jeg også ligeglad, men de sviner i høj grad andre personer til.
Jeg har set det så sent som i dag, i et af mine gamle spørgsmål.
Hvorfor gør man dette? Keder man sig? Er man motorisk og psysisk udviklingehæmmet, så den eneste hobby man har er at foretage sig sådant?
Eller går hele ideen på, at ødelægge dette forum?
Jeg ved det ikke, men det er ikke ganske motiverende, og derfor har jeg holdt en pause.
Om jeg fortsætter eller ej, ved jeg ikke, og de fleste er vel også ligeglade.
Men jeg synes der er synd, for dette ellers ganske udmærkede forum.
Jeg kan notere mig, at kandu sletter disse personer, men de vender åbenbart tilbage i nye skikkelser.
Årsagen til dette indlæg er, at ønsker man at bevare dette forum som et seriøst forum, skal der vel slåes hårdt ned på sådant.
Nu er jeg sikker på, at trolden i æsken nok skal give sig selv til kende, vi får jo se.
Venligst
JMS
*tidligere seriøs kandu bruger*

Kommentar
Fra : technet

Dato : 23-05-04 22:32

jmsgruppen > jeg føler ligsom dig og derfor er jeg også begyndt så småt at træde lidt i baggrunden
og så synes jeg at der er for mange der bare spørger om noget , som de burde selv kunne finde ud af
bare ved hjælp af en simpel søgning på nettet

Kommentar
Fra : Lexi

Dato : 23-05-04 22:44

Hej JMS - jeg kender dig ikke, da jeg ikke er så "gammel i gårde" på Kandu.dk, men da jeg startede med at følge med herinde, var der da en del polemik med nogen personer der åbenbart ikke kunne ramme kammertonen.

Som dig, synes jeg det er synd. Jeg bruger Kandu.dk til at "blive klogere" på mange ting og jeg må sandelig sige, at de allerfleste der er flittige til at svare, er meget seriøse og kommer med nogle rigtig gode løsninger på de små og store problemer vi alle tumler med til daglig.

Men bevares - det er jo et åbent forum og som sådan, må man vel forvente at få "en på trynen" en gang imellem og det synes jeg at man skal tage med oprejst pande. Ofte, når jeg blander mig i debatten herinde, er det med indlæg hvor jeg "tror", "synes", "mener" ell. lign. - det er altså ikke fordi jeg 100% ved hvordan et spørgsmål kan/skal besvares og derfor viser det sig jo tit, at der er andre der er klogere end mig. Fint nok!, for så mener jeg også at jeg har lært noget af at deltage og det er vel det vigtigste - eller hvad?.

Jeg ved at det er nemt at sige, at man bare skal overse/høre de kommentarer der direkte er nedladende, uforskammede osv., men det er nok det eneste der er at gøre.

Og så måske glæde sig over, at der trods alt er nogen der sidder derude og kan bruge de svar og kommentarer man kommer med - hvem ved, det var måske lige det de manglede.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-04 22:47

Jeg ser nu sjældent 'tilsvininger' i de grupper jeg abonnerer på ?

...men jeg følger da også lidt med i diverse ting via 'Seneste 25' og jeg må sige det kan gå hedt for sig.

Dette gælder dog blot (..et slag på tasken) i højst ca 5% af tifældende. I IRL sker det langt oftere, man kommer uf for 'ubehageligheder' ..i hvert fald i de kredse jeg bevæger mig, men jeg bor nu også på Ama'r.

technet -> Det er 'dem' vi 'lever' af

..nej, men dette site er jo netop en drøm for dem, der er lidt dovne eller hygger sig ved at få os 'nørder' til at lave det sure

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-05-04 22:50

>jmsgruppen og technet
I skal begge være meget velkommen i denne nye tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/41488 som er udsprunget et par andre tråde hvor molokyle har lært os andre lidt om kodning. Det har været meget befriende, uformelt og seriøst.
Vi er i hvertfald et par stykker eller flere der forsøger at være både behagelige, behjælpelige og seriøse til gavn for dette forum.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-04 23:17

[hør] Sådan er vi så forskellige : http://kandu.dk/dk/spg/41347

Der er ikke noget i vejen med at være uenige. I mange andre sammenhænge fungerer det jo fint

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-05-04 23:30

Hej JMS

Helt fint at du lige ser forbi.
Pt. mener jeg nu ikke det er lige dig nogen går efter men mere mig.
På den anden side føler jeg lidt medlidenhed hvis/når det meste af ens liv kun drejer sig om kandu.
Jeg er selv droslet meget ned, men det har intet med de omtalte personer at gøre, jeg har simpelthen ikke så meget tid mere, dette er den primære årsag. At Ram en gang imellem lige kigger forbi og lige hælder noget over hovedet på mig, har stået på siden de begge blev exkluderet fra kandu. De mener stadig, at jeg er/var den primære årsag, men min mening overfor kandu kan ligge på et meget lille sted. Jeg har bestemt ikke mere at have sagt end andre, det er det de ikke kan forstå.

Jeg vil gerne række en hånd ud overfor dem, hvis de ville gøre det samme, og selvfølgelig under betingelse af, at de modererer sig fremover, men det er ikke op til mig at bestemme. Jeg ville da gerne lægge tingene bag mig, hvis også de gjorde det, men tilsyneladende er det åbenbart ikke lige det de vil.

Her er det min medlidenhed kommer ind, hvis man kun, med det ene foremål at genere min person, bliver ved med at oprette nye mailadresser, blot for at gentage sig selv hele tiden. Livet er for kort til kun at bære nag.

Så fra min side, under de betingelser, at de indgår på lige fod med andre, modererer sproget, og stopper al hetz, ikke kun mod mig men overfor alle, ville jeg da gerne lægge et ord ind for dem, men om de vil/kan/ønsker det er jeg ikke i stand til at svare på.

Personligt finder jeg selve foraet endog meget godt. Jeg har prøvet at øse ud af den viden jeg har, men er nok selv blevet mere beriget af "vidensbanken". Det er det virkelige gode ved sådan et forum at man stadig kan blive ved med at lære.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-04 23:34

Hej jms!

Velkommen tilbage. Dig har jeg da savnet, din humor og dine beretninger om din hundhund. Har den nu lært at s.... alene, eller skal du stadig se på

Flere er blevet svinet til incl. undertegnede, men jeg har bare ignoreret det. En tilfældig person bag en skærm, skal da ikke have indflydelse på, om jeg skal fortsætte som bruger på kande eller ej.

Jeg har et spørgsmål, som endnu ikke er lukket http://www.kandu.dk/dk/spg/31110 det er ironisk ment. Hvis du lige skriver en bemærkning, så vil jeg blive og spørgsmålet kan blive lukket.

Din "tidligere seriøse bruger", jeg håber da at du fortsætter nu med at være bruger på kandu.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-04 23:36

kande = kandu, det var en upser

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 23-05-04 23:52

Hej jms, velkommen tilbage. Hvis du beslutter dig for at blive, skal vi nok rokke os sammen mod de userøse brugere

Mvh Niels

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-04 00:23

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig, vi må sku stå sammen mod dem der kun vil ødelægge det for andre, og de afslører sig selv i deres sprogbrug.
Måske kunne man lave et spørgsmål (Måske med overskriften "Kandu udeluk" feks. i smalltalk) hvor man, hvis man følte sig generet, kunne skrive navnet og tråden på vedkomne der opførte sig råddent. Så kunne Kandu administratorer også se med en gang imellem.
jmsgruppen og ellebye: Keep up the good work.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-04 01:07

Så er det vist tid til at der bliver alligevel ikke sendt mails.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-05-04 02:48

Hej JMS

Allerførst endnu engang velkommen tilbage .....du har været savnet.
Dernæst, hvorfor har du egentlig oprettet denne tråd????

Nu var der endelig blevet nogenlunde fred omkring Ram2 og Fridaflip, selv når Ram2 dukker op indimellem er det mere fredeligt end det har været tidligere. Denne tråd er et pust i gløderne (håber regnvejret får slukket gløderne, inden de blusser op) og denne fremgangsmåde er ikke lige just den jeg husker dig for......jeg husker dig som mere positiv og som en med en god portion humor

Glem fortiden, se fremad og gør en ende på denne tråd

// Toupie

Accepteret svar
Fra : maya123

Modtaget 440 point
Dato : 24-05-04 07:01

Hej JMS
WB og bliv dog endelig, jeg savner en god svarer

Der har i de år jeg har været på kandu, til alle tider været uheldige elementer, når de seriøse finder ud af det, bliver de som regel frosset ud eller lign. Det skal lige understreges at jeg mener generelt, da jeg aldrig har haft noget udestående med de to ovenstående personer.

Du må ikke tage det så nær og så hold dig til de seriøse indlæg/oplæg, så er her rart at være, i feks smalltalk må man forvente en vis grovkornet talk. Man kan her vælge at tage det med humor eller lade være med at skrive der.

Til technet (og andre med lign. opfattelse):

Folk må fuldstændig selv bestemme over deres point og deres spørgsmål, de må også selv bestemme om de vil slå op eller ej.
Det er en mærkelig tendens der er kommet lidt af: at nu skal svarerne til at "bestemme", hvad der er et "seriøst" eller et "dumt"
spørgsmål.
Tanken med kandu er, at her kan man spørge om alt mellem himmel og jord. Det var ihvertfald grundtanken da jeg kom på i sin tid.
Efter min mening findes ingen "dumme" spørgsmål, men man kan få et "dumt" svar.

Et svar som "slå det selv op på google", vil jeg da aldrig give point for, sådan noget overser jeg fuldstændigt.

Det er en stor misforståelse at spørgerne, selv skal gå igennem hele nettet for at finde et svar. Det er noget de helt grønne og unge brugere tror man skal, men de skal man altså ikke. Det er det vi har superbrugerne og andre til, man kan jo bare lade være med at svare, hvis man ikke kan/gider svare ordentligt og i god tone.

MVH og god dag fra maya123

Kommentar
Fra : jensoline

Dato : 24-05-04 07:07

JMS dør, REFI opstår, REFI dør, JMS kommer på banen igen igen
Hurra for den st forskel

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 24-05-04 07:33

Hej JMS

Jeg har fuld forståelse for dine synspunkter, og må erkende at jeg indimellem også oplever disse, efter min mening, tåbelige udfald imod andre. De kan være begrundet i ønsket om blot at genere andre, og så kommer det jo til udtryk over en tid, og så må kandu naturligvis træde ind og udelukke de pågældende, men alene via den måde kandu er bygget op på vil de uvægerligt dukke op igen og igen, men det tror jeg vi må leve med.

En anden gruppe er de "lidt bedrevidende" som virkelig mener sig hævet over andre, måske fordi de rent faktisk føler klogere på et område, men netop hvis de var klogee, burde de også være kloge nok til at lade andre komme til orde, ud fra deres forudsætninger, i stedet for blot at skabe sig og være ubehøvlede.

Normalt undlader jeg at svare på / deltage i tråde hvor der er nogen der sviner andre til, men indimellem så synes jeg alligevel det bliver for meget, som for nylig hvor en ældre dame sendte et råd om at spare på fedtet. Jeg var dybt uenig med hende og hendes argumentation, men kunne ikke drømme om at skælde hende ud, og begynde at formærme hende. Det var der flere der gjorde, og da fandt jeg det på sin plads at gå ind og påtale dette.

Jeg mener at både du, og alle vi andre der mener Kandu seriøst har en ekstra berettigelse herinde, da vi kun kan hjælpe andre ved at foregå med det gode eksempel, så jeg håber virkelig at du bliver, ikke fordi jeg mener vi har deltaget meget i de samme tråde, men fordi de synspunkter du ligger for dagen virkelig er vigtige, både her, men i allerhøjste grad også ude i de almindelige samfund, hvor tolerancen er alt for lille.

mvh
Henning Borchert

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-05-04 07:48

Hejsa JMS
Long time no see
Sidder ude på jobbet i Nordsøen, og har ikke liiiige tid til at gennemlæse alle svar 100%. Du har da delvis ret i useriøsitet, men det slipper man nok ikke uden om - du ku' lige så godt ha' stillet spørgsmålet: "Hvorfor findes der gadedrenge?".
Personligt, så gør jeg som med fjernsynet. Hvis der er noget "bras" på en af kanalerne, ja så sapper jeg da videre, eller slukker helt for æsken. Ingen grund til at få mavesår over det.
Hygge... og velkommen tilbage
Søren (hjem i morgen aften)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-05-04 07:55

Maya123 skrev:

"Til technet (og andre med lign. opfattelse):

Folk må fuldstændig selv bestemme over deres point og deres spørgsmål, de må også selv bestemme om de vil slå op eller ej.
Det er en mærkelig tendens der er kommet lidt af: at nu skal svarerne til at "bestemme", hvad der er et "seriøst" eller et "dumt"
spørgsmål.
Tanken med kandu er, at her kan man spørge om alt mellem himmel og jord. Det var ihvertfald grundtanken da jeg kom på i sin tid.
Efter min mening findes ingen "dumme" spørgsmål, men man kan få et "dumt" svar.

Et svar som "slå det selv op på google", vil jeg da aldrig give point for, sådan noget overser jeg fuldstændigt.

Det er en stor misforståelse at spørgerne, selv skal gå igennem hele nettet for at finde et svar. Det er noget de helt grønne og unge brugere tror man skal, men de skal man altså ikke. Det er det vi har superbrugerne og andre til, man kan jo bare lade være med at svare, hvis man ikke kan/gider svare ordentligt og i god tone."

Hvor har du ret, Maya123!

Jeg er rimelig ny i dette forum, og jeg har da hurtigt fundet ud, at sortere.

Just like IRL..

Sådan er det bare.

Ikke alle er "gamle og seje" nørder på en pc.... Jamen, vi er skisme bare så forskellige, that's all.

Men det er dejligt, at der bliver debateret!

Det lærer man jo også af!

Kan I ale have en go' mandag - trods alt.

MVH
Camillasmoster

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-05-04 07:56

Undskyld skriften..............

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-05-04 08:01

jmsgruppen,kom ud og leg med os andre,lets have fun,jeg tager mig ikke af kvæulanter,de er ikke hver at spilde tid på,så velkommen tilbage i klubben og bliv hængende og hyg dig.

Hygge
Manse9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-05-04 08:41

Yes - wellkom

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-05-04 09:15

Hej alle, tak for den fine velkomst...
<<toupie
Årsagen er, at jeg havde en gammel ikke lukket tråd. I denne tråd startede svineriet i går, og jeg fik en del mails.
Derfor denne tråd.
Tråden er:
http://www.kandu.dk/dk/spg/31148

Som nævnt indledningsvis, er jeg ligeglad, synes bare det er synd for dette forum.
Jeg er også gået lidt kandu kold, der sker jo gudskelov mange andre ting her i tilværelsen.
Men vi ses nok engang imellem
hygge herfra
MVH
JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-05-04 10:00

Jeg kan da godt røbe, at payback er fjernet.
Men rigtigt, ram dukker nok snart op i en anden forklædning.

Håber du om ikke andet følger med, så hvis vi har et spørgsmål, at du så gerne ønsker at svare på det.

Fortsat held og lykke

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 24-05-04 10:45

Denne tråd viser jo helt klart, at der stadig er mange seriøse tilbage. Når / hvis "gadedrengene" dukker op, så "overse" kommentarerne og fortsæt i det oprindelige spor. Selv en grov gadedreng kan ties ihjel, men kan ikke "snakkes" ihjel !

Jeg er på KanDu mindst én gang i døgnet. Det er hyggeligt, og især meget lærerigt. Hvor har jeg fået mange gode tip, også uden at "blande" mig i tråden .. men blot ved at læse nogle løsningsmodeller .. og 1000 tak for det !

Så til alle: Fortsæt de gode spørgsmål og svar !!!
/PG

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-05-04 11:42

JMS

Jeg deltager selv i den nævnte tråd, så jeg kender til udviklingen i den og der er blevet skrevet jævnt i den i de 4 mdr. du har været væk Dog undredes jeg alligevel over denne tråd, men ok du har sikkert ikke fulgt trådene herinde det sidste stykke tid

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-05-04 13:19

Tak for svaret maya123.
Kan efter at have læst tidligere indlæg se, at min tråd ligner andre, som er blevet postet i den tid jeg har været væk.
Maya får point, hun fortjener dem nok mest.
Eller en tak til alle.
MVH
jms
nb. jeg kikker nok ind en gang imellem.....