/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virus sed.exe
Fra : batman2
Vist : 339 gange
200 point
Dato : 23-05-04 20:13

Jeg har fået en virus som jeg ikke ka slippe af med igen den hedder sed.exe
jeg har opdateret windows, norton har også prøvet med en spybot som finder den og siger den er slettet men nej

På forhånd tak

Jeg har fået en virus som jeg ikke ka slippe af med igen den hedder sed.exe
jeg har opdateret windows og norton og brugt en pæn håndfuld timer på det men er desværre ikke nok...
Jeg har også prøvet med en spybot som finder den og siger den er fjernet men nej

Er der nogen som har en ide til mig

På forhånd tak

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-05-04 20:17

Gå ind på www.spywarefri.dk/forum de kan garanteret hjælpe dig af med den og det er ganske gratis.

//bentjuul

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 23-05-04 20:20

sed.exe er ikke en virus!

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-05-04 20:45

Det kommer an på hvor den ligger.

Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-05-04 21:28

hvad er sed.exe så?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 23-05-04 21:30

Det kan være mange ting : http://www.google.com/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=sed%2Eexe

Derfor er det nemmere at se i en hijackthis

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-05-04 00:19

Her kan du læse lidt mere om sed.exe, som ikke er virus, men som arlet rigtigt beskriver er det noget trejde parts program, som KAN, men ikke nødvendigvis være noget "svavs" :

http://users.cybercity.dk/~bse26236/batutil/help/SED.HTM

ellebye

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 24-05-04 23:07

Hej Arlet.

Jeg har det samme problem - blot med lsass.exe der får systemet til at genstarte.
Gider du at kigge på min log? W2K er blot 5 timer gammel og IE6 er opdataret ellers intet. Den genstarter inden jeg når at installere SP4.

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 22:00:43, on 25-05-2004
Platform: Windows 2000 SP2 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgserv.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\WINNT\System32\sistray.EXE
C:\WINNT\System32\khooker.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe
C:\WINNT\loadqm.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X84-X85.exe
C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X84-X85.exe
C:\WINNT\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
C:\WINNT\System32\internat.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WUTemp\com_microsoft.Windows 2000 Service Pack 4 Express Install for End Users\sp4express_da.exe
c:\f5c4a1d49fda502b21b85abe8f6f33c4\update\update.exe
C:\Documents and Settings\andreas\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.msn.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Tray] C:\WINNT\System32\sistray.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SiS KHooker] C:\WINNT\System32\khooker.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG6\avgcc32.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X84-X85 Button Monitor] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\ACMonitor_X84-X85.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X84-X85 Button Manager] C:\PROGRA~1\LEXMAR~1\AcBtnMgr_X84-X85.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PrinTray] C:\WINNT\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\printray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38131.4715740741

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 25-05-04 16:49

Andreas1982-> Du burde oprette dit eget spørgsmål, men vi kan da lige prøve med denne metode.

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

luk derefter Dcom http://grc.com/files/DCOMbob.exe
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart

Så skulle du kunne hente sp4