/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Tvprogrammer om børnopdragelse
Fra : tedd
Vist : 434 gange
301 point
Dato : 23-05-04 20:00

Gad vide hvad børnene går og laver mens forældrene sidder klinet op til skærmen i de efterhånden daglige timelange programmer om børneopdragelse eller relaterede emner, der er på TV?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-05-04 20:12

De sidder da og kigger på deres eget TV med tegnefilm osv.
Nemt - så er de gjort passive.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-05-04 20:24

Eller med computer !!!

//bentjuul

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-05-04 20:27

Ja forældrene osse emesen! Det er som om det er et samfundsproblem at være forældre i dag! Kort og godt virker det på mig som om de får i hoved og røv af støtte fra staten! Politikerne giver dem skattefradrag, valgflæsk, og jeg ved ikke hvad! Tv er fyldt med "børneprogrammer" fordi forældre åbenbart ikke er istand til selv at opdrage børnene, eller har for travlt med karriere! Børn er blevet et statussymbol, men det er samfundets skyld, hvis det går galt! Herregud det drejer sig jo bare om reproduktion, men osse om at behandle børn ordenligt, så de ikke kommer på linje med villa, volvo og hund! Det kan da ikke være så svært?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-04 21:43

De leger : Far, Mor og Børn.... lige som vi andre blev tvangsindlagt til af pigerne, i den alder man stadig kunne kaldes et barn. (De andre = dumme, spillede fodbold )

De lidt ældre ? Tjae.... de leger også Far, Mor og Børn

..de dumme spiller stadig fodbold ...eller kigger på nogen der gør

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-04 21:45

Vuff

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 311 point
Dato : 23-05-04 21:53

Hvis du ikke selv ved, hvad du ska' lave tedd. Så ku' du jo gi' en hånd med her

http://kandu.dk/dk/spg/41241

Det er ved at udvikle sig til en større skueprocess i Javascript og software udvikling

Egentlig burde vi noget oftere lave nogle fælles projekter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-04 21:56

Ps. Jeg ser altså også Starwars fra TV2 nu !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-05-04 22:00

Fælles og fælles projekter, det er jo dig molokyle der har lavet arbejdet vi andre har jo bare krævet

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-04 22:11

Inspiration kaldes det bentjuul ...& emesen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-05-04 23:27

Hmm? Undrer mig over at hver gang du kommer med et intern link så står der at jeg ikke er logget ind på Kandu Molo!! Det er kun hos dig jeg møder problemet, jeg kunne godt komme ind i det via en andens link i Kandu spørgsmålet fra jmsgruppen???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-05-04 23:33

Alle mine børnebørn har en sammenflikket comp bl.a. fra farfar.
Men de bruger mest deres tid ude i den friske luft sammen med deres mor og far.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-05-04 23:36

Jeg skal også "logge ind" på molokyles link.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-05-04 23:36

Citat
Hvis du ikke selv ved, hvad du ska' lave tedd

Antyder du at mit spørgsmål ikke er seriøst Molo?
Desuden så jeg Star Wars!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-05-04 23:40

Godt emesen!! Så er jeg ikke den eneste!

Med hensyn til børn, så ser man tit unger i 9 - 10 års alderen ude at lege/strejfe om til langt ud på aftenen der hvor jeg bor! Og det er uden voksen opsyn! Også undrer det forældrene at der er så meget hærværk, larm og svineri!!! Det er sgu da at frasige sig ansvar fra sine børn!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-05-04 00:41

Tedd

Jeg syntes nu du generaliserer en hel del .......men ok, hvad dælen skal forældrene ellers lave når deres unger hellere vil se tv eller spille pc spil, end at være sammen med deres gamle og kedelige forældre???? Så kan forældrene da ligeså godt se nogle tv programmer om hvordan det er for andre i samme situation .......computeren er jo lissom optaget af ungerne

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 00:52

Jeg synes de skulle tage at downloade manualen til deres børn Toupie!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 00:53

Findes nok et sted på indernettet!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 24-05-04 00:55

Tedd

Det kan de jo ikke, børnene er jo på computeren ....og os med børn, véd at der ikke findes en manual

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 09:34

Nu skal jeg ud og ordne nogle småjobs, lidt frivilligt arbejde (...sig det ikke til min sagsbehandler )

Jeg tror i visse tilfælde at afstanden mellem børn og voksne skyldes flere ting, men en af dem er nok forældrenes manglende evne til at sætte sig 'ned' på børnenes niveau. Det hedder deltagerlogik inden for pædagogikken. Forældrene er nærmest skræmt over at se deres børn helt naturligt bruge computeren, medens de selv dårligt tør trykke på tasterne,. De kan til nød finde ud af at bruge musen og den ene af knapperne på denne. De færreste forældre har selv læst Harry Potter, så der kan de heller ikke snakke med. Pokomon aner de ikke hvad er og manga tegneserier stiller de sig totalt uforstående overfor. Forældrene burde tale og lege med deres børn, men de aner jo ikke hvordan de skal gøre. Derfor er det lettere at lade børnene selv...

Altså børnene og forældrene lever i to forskellige verdner bl.a. fordi samfundet og erhvervslivet kræver så meget af os i form af en 35 timers arbejdsuge (reelt 40 + transport = 50) og detil overarbejde. Til trods for vi kunne deles om arbejdet, så der ville blive både job og mere fritid til alle. Økonomien i det skal nok holde. Vi er et af de rigeste og mest produktive lande ........men overklassen skal jo kunne te sig som den har allermest lyst til

Vi ses senere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 16:38

Christiania kalder og så kan jeg på vejen kigge ind i Tandkarpen og se om de har noget der kunne friste mine små venner i akvariet

Jeg er tilbage om HØJst 3 timer

..og så skal der dælme kodes til den store guldmedalje

..tror jeg nok

</BEVAR CHRISTIANIA>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 16:56

Du har ikke svaret på hvorfor dine interne links kræver login Molo? Er det et kode spørgsmål?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 19:47

tedd -> Jeg fralægger mig et hvert ansvar !!!

Det var iikke mig ......................................... det var de andre 3,

................... der : ...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 20:08

Nu får du jo snart et job med ansvar Molo!! Du kan lige så godt øve dig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 20:36

Jeg handlede efter ordrer. Du må spørge chefen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 20:40

Nu der dulmene "børneprogram" på TV igen!!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 20:46

Det lyder som om at man skal være virksomhedsstrateg i et større multinationalt selskab for at opdrage børn og planlægge dagligdagen!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 20:51

Fedest. Jeg tror sgu jeg vil slå mig ned som dagpleje mor. Cecil og hele molovitten

</MOLOLINE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 20:54

Og nu kommer der station 2 om skaderne ved moderne børneopdragelse!

Cecil Molo? Næh de ryger vist Look light!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 21:04

Ik' på Ama'r

</MOLINE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 21:09

På Amar ryger de sgu stærk tobak!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-05-04 21:35

Molokyle!
Det hedder dagplejer M/K
Der må ikke ryges.
Du render skrigende bort efter et par dage.
48 timer om ugen (max lovkrav iflg. EU)
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 21:56

Jepper

</BEVAR CHRISTIANIA>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 21:58

emesen -> Jeg har hørt der skulle være penge i (baby-) lortet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 22:00

Hvordan piller man den der virtuelle "Bevar Christiania" ud af dine kommentarer Molo?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 22:01

"Når lort får værdi, bliver de fattige født uden røvhul"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 22:13

Spørg Fru.xxxx Den onde ånd og portnerkone her i domecilen på Ama'r

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 22:17

tedd -> Hvis penge var lort så ...bliver man kun RIGTIG rig, hvis man får de andre til at skide for sig !!!

</BEVAR CHRISTIANIA>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-05-04 22:20

Man er kun rig, hvis man har det godt med sig selv og andre.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 22:24

Jeg er rig på oplevelser

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-04 22:41

Velkommen til virkeligheden Molo! Lyder som Bill Gates og Microsoft hehe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-04 22:44

Jamen, så må jeg hellere gå i seng. Jeg er også bleven træt

</MOLOKY............

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-04 00:46

Ja du har da vist sovet i 24 timer Molo!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-04 17:54

Nå du skal jo ikke få det indtryk af at jeg er ude efter dig Molo!!

Godkendelse af svar
Fra : tedd

Dato : 26-05-04 19:05

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-05-04 20:25

Ude efter mig ? ...og min krop formoder jeg !

Dét bli'r der sgu ikke noget af... , skønt jeg har været pigespejder siden jeg var en lille dreng

Øeh... ...spejdet efter pigerne altså

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-05-04 21:26

Næh jeg er bare ude efter at få mine link tilbage!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-05-04 08:22

Ok. tedd. Så får du din side med Windows Error Codes tilbage : http://www.datatek.net/Humor/Windows_Error_Codes

Tak for lån

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-05-04 15:26

Keyboard error press F1