/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Nymfeparakit/Lasse
Fra : Lasseparakit
Vist : 1926 gange
40 point
Dato : 23-05-04 16:36

hej... Jeg skal have en Nymfeparakitm til August mig og min far havde tænkt os at starte med en og når den var tam ville vi have to. Jeg har hørt at man kan sætte den nye ind til den gammle og så vil den nye blive tam fordi den ser at det den gammle gør er rigtigt. Er det løgn? Jeg har haft to undulater en dag angreb den ene min mor så vi var nød til at sælge den. Hvorfor det den var tam og kunne tale? har du nogle råd til en ny Nymfeparakit ejer? har læst meget om den og kender alt om den!!!!! mvh lasse

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-05-04 17:16

Nu aner jeg ikke hvor i landet du bor, men i kbh.'s området er der en fugleforening,
som kan svare dig på dine spørgsmål.
http://www.vestfuglen.dk/Main.htm
de har også en mailadresse
Desværre har de lige haft udstilling.
Her er der mulighed for at finde en fugleforening i nærheden af dig.
http://www.danske-fugleforeninger.dk/frameset.html
Emesen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-06-04 19:29

Det er bedst kun at have en parakit hvis den skal være tam. En han er nemmest at tæmme, og den skal helst være unge når man får den. P.S: De kan bide MEGET hårdt, jeg har selv en af slagsen.

Kommentar
Fra : TLT

Dato : 09-06-04 18:31

Hvordan ser man om det er en han når den er unge og hvornår må man tage dem fra sine forældre

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 09-06-04 19:43

Har selv et par. Fik først hunnen. Jeg vil anbefale en hun først. I et parakit forhold, er det hannen der følger hunnen, derfor tror jeg,
at ved at gøre hunnen tam først, følger hannen nok hurtigt efter.

The1best

Kommentar
Fra : nissumvej

Dato : 28-06-04 07:17

Du skal ikke forvente at nr 2 selv bliver tam,det blev min ikke.

Kommentar
Fra : Nymfeelsker

Dato : 24-07-04 13:40

Den nye nymfeparakit vil måske opdage at din hånd slet ikke er så farlig som den ser ud til. Men af personlige erfaringer var det ikke succesfuldt. Du er nødt til at tæmme dem separat ikke sammen. De må dog stadig bo i samme bur ;)

Det at din gamle undulat gik til angreb på din mor kan skyldes af stress eller at han bare var meget træt og bange. Undulater kan godt være aggressive, det er dog et særsyn!

Hilsen Nymfeelskeren

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 29-07-04 13:56

Hej
Du har mere eller mindre ret i hvad du siger...
Når den første ER tam, så vil den næste blive stærkt inspireret og dermed være meget nemmere at tæmme... Det er måden at gøre det på!
Der er forskellige kønstegn, på de forskellige mutationer, men den bedste metode ved ung-nymfer er dna tests.
http://www.nymfekakaduen.dk/
Mvh Nadia_Fie