/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Content Management Systemer
Fra : jep
Vist : 468 gange
20 point
Dato : 04-06-02 08:59

Hej med jer!

Hvad er fordele/ulemper ved at anvende Content Management Systemer?
Er der nogle, som kan henvise til links/litteratur vedr. emnet?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 09:07

jep skrev: (messageID: <news:ptZK8.17448$N46.764687
@news010.worldonline.dk>)

> Hej med jer!
>
> Hvad er fordele/ulemper ved at anvende Content Management Systemer?
> Er der nogle, som kan henvise til links/litteratur vedr. emnet?

Du kan læse lidt her:
http://evolt.org/article/The_ABCs_of_CMS/20/24182/index.html

Husk dog fremover, at spørge i en mere relevant gruppe...

--
Kasper Damkjær

Komplet PC sælges:
http://damkjaer.net/pc/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 12:13

"jep" skrev bla..
> Hvad er fordele/ulemper ved at anvende Content Management Systemer?
> Er der nogle, som kan henvise til links/litteratur vedr. emnet?

Prøv at stille dit ? her : news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

--

jopa
www.jp-web.dk
http://web-templates.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 15:11

> Husk dog fremover, at spørge i en mere relevant gruppe...

Det er jo noget vrøvl! Hvis ikke et spørgsmål om content management kan
stilles i grafikgruppen hvor i alverden dog så? Content Management er et
stort område og det omfatter ikke nødvendigvis webteknologi. Det handler jo
netop om management af content, og content kan være alt mellem himmel og
jord. Men sidder man i det hjørne af systemet der omhandler grafik - hvorfor
skulle man dog så ikke spørge her? Det er netop typisk grafikere der bliver
hørt når sådan et system skal introduceres, fordi jobsene samles hos
grafikeren - dvs tekst, billeder osv
Kh
Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 17:45

"B. Jakobsen" <studio@smalbro.dk> wrote

> > Husk dog fremover, at spørge i en mere relevant gruppe...

> Det er jo noget vrøvl! Hvis ikke et spørgsmål om content management kan
> stilles i grafikgruppen hvor i alverden dog så? Content Management er et
> stort område og det omfatter ikke nødvendigvis webteknologi. Det handler
jo
> netop om management af content, og content kan være alt mellem himmel og
> jord. Men sidder man i det hjørne af systemet der omhandler grafik -
hvorfor
> skulle man dog så ikke spørge her? Det er netop typisk grafikere der
bliver
> hørt når sådan et system skal introduceres, fordi jobsene samles hos
> grafikeren - dvs tekst, billeder osv

Tjaee, vi må bare leve med at nogle
har så skide travlt...
[ironi - ;)]
Jeg blev helt forfærdet da jeg så
at der ikke fut'es til netikette.
Hvad skal det ikke ende med.
[/ironi - ;)]

--
Mvh
/_[NICK] ± X » ~?
/ «The last Christian died on the cross»
/ F. W. Nietzsche 1844-1900

Kommentar
Fra : jep

Dato : 04-06-02 19:46

Tak for opbakningen

Kommentar
Fra : kpjuul

Dato : 04-06-02 21:31

du kan muligvis finde nogle links hos www.synkron.dk

mvh
kpjuul

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-06-02 20:25

B. Jakobsen skrev: (messageID:
<news:3cfcca57$0$8954$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)

>
>> Husk dog fremover, at spørge i en mere relevant gruppe...
>
> Det er jo noget vrøvl! Hvis ikke et spørgsmål om content management
> kan stilles i grafikgruppen hvor i alverden dog så? Content Management
> er et stort område og det omfatter ikke nødvendigvis webteknologi. Det
> handler jo netop om management af content, og content kan være alt
> mellem himmel og jord. Men sidder man i det hjørne af systemet der
> omhandler grafik - hvorfor skulle man dog så ikke spørge her? Det er
> netop typisk grafikere der bliver hørt når sådan et system skal
> introduceres, fordi jobsene samles hos grafikeren - dvs tekst,
> billeder osv Kh

Skulle det så være OK, at spørge i samtlige grupper, der omhandler
elementer det /kunne/ indgå som content? Endvidere forstår jeg ikke dit
tåbelige udfald mod mit indlæg - jeg gav et brugbart link før min venlige
henstilling...

Content Management indeholder primært to aspekter - det teknologiske og
det organisatoriske. Hvis man er interesseret i de tekniske aspekter af
implementeringen, bør man naturligvis rådføre sig i en passende teknisk
gruppe. Hvis man omvendt er interesseret i hvorledes et CMS kan påvirke
arbejdsprocesser og organisationsstruktur, så kunne man spørge i
dk.videnskab.oekonomi der også dækker organisationsteori (Eller
alternativt spørge /konkret/ til hvordan en grafiker håndterer
situationen).

I øvrigt skal et CMS netop sikre, at arbejdsprocesserne forløber bedre
end at det hele ender hos grafikeren...

--
Kasper Damkjær

http://www.damkjaer.net/

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 07-07-02 20:11

Vær sød at lukke spørgsmålet hvis du har fået det besvaret