/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Slanger....!?
Fra : Dragony
Vist : 713 gange
50 point
Dato : 23-05-04 14:54

Hej alle sammen...!
Jeg har tænkt mig for første gang at prøve at anskaffe mig en slange. Og jeg har nogle spørgsmål omkring det...
1. Hvilke racer kan du foreslå mig at anskaffe, og hvordan opfører de forskellige sig?
2. Hvordan er den aller bedste måde at holde slanger på, altså i terrarier eller et stort indendørs halvdrivhus som er sat op på væggen?
3. Hvad skal de have at spise, hvis jeg ikke altid gider kun at give den, den samme kost, hvad kan jeg så ændrer den lidt med?

På forhånd... Tusind Tak... Dragony

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 19-08-04 18:47

Hej Dragony

Ja, bedre sent end aldrig...., jeg kan se det er et stykke tid siden du har indsent dit spørgsmål.

Hvis du intet ved om slanger, vil jeg forslå dig, at låne bøger på biblioteket om emnet inden du anskaffer dig et dyr.
Som en begynderslange vil jeg anbefale en gul/ orange rottesnog eller en kornsnog som er meget nemme at holde, de bliver op til omkring 1,5 meter.
Snogen spiser alm hvide mus ca, 1-2 stk om ugen.
Har selv haft slanger (kongesnoge), er også en forholdsvis nem slange at holde, man skal bare lige være opmærksom på, at de spiser andre slanger, selv sine egne artsfælder. Jeg har dog aldrig haft nogen uheld, selv om jeg havde dem gående parvis.
Med hensyn til variation af fodret kan du også give dem lidt større rotteunger, men selvfølge afhængig af slangens størelse. Fugle og daggamle kylinger kan man også fodre med, det sidstnævnte kan købes som frossent i dyrebutikker hvor man køber slanger/ krybdyr.
Har du flere spørgsmål er du velkommen.

Syllemus