/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Neo's vil ikke starte!!!!! :(
Fra : chinabox
Vist : 347 gange
30 point
Dato : 23-05-04 14:19

Hej!

Jeg har en neo's. Har før haft problemer med at få den startet, men fik det løst!

Nu til mit problem: Var ude og køre en tur, pludselig går den ud uden varsel!!! Trækker den hjem og prøver at få den startet med chooker og alt muligt! Men nej! Skruer så tændrøret af for at se hvordan det ser ud! Det er lysebrunt, men helt tørt! Den for ikke benzin, hmm! Prøver så at hælde lidt benzin ind hvor tændrøret sidder og den går igang, tøffer lidt rundt, stiger i omdrejninger men går ud da den har brugt det benzin!
Skruer så bundkaret af min kab, der er benzin! Tjekker min membran og hælder noget benzin ned i den! Den starter igen og går ud! Tjekker derefter min vacumdåse, piller benzin slangen af på min kab og tramper på kickstarteren, der kommer overhovedet ikke noget benzin, vacum sidder stadig på kab! Prøver så at pille vacum slangen af kab og suge i den og der kommer masser fa benzin ud af benzinslangen!!!! Hva er der galt???? Pellebhansen hjælp!!!!!!

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 23-05-04 20:50

Pallebhansen, mordex eller kelld hjælp!!!!!! Nogen som kan give mig en forklaring?!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-05-04 21:31

Ja det må jeg sige du har gjort dit forarbejde grundig, og kan snart komme i lære som knallertmekaniker.
Som du selv har fundet ud af, så er der kuk i den vaccumdåse/benzinhane.
Nu skal du jo sørge for ikke bytte rundt på dem, så sørg for at den rigtige slange går til svømmeren.
Hvis vaccumdåsen er lidt træg, og kræver meget vaccum for at åbne, så skal:
1 slangen selvfølgelig være tæt.
2.Gashåndtaget ikke vrides.
3. Helst ikke stilles for hurtig i tomgang.
4. Membran/membranplader være i orden.
5. Stempelringe, cylinderbundpakning, simmerringe være ok.
6. Luftfilteret helst være på.
Summa sumarum: Prøv igen, om et hurtigt spark på kickstarteren, (Uden gas) kan aktivere vaccumdåsen(så der kommer en stråle benzin), ellers må du have en ny. Der kan selvfølgelig være galt med de andre ting også, men det kan en kompressionstest vise.
Hvis bundpakningen er gået skulle du kunne se lidt udslip/sug når den går, og cylindertopboltene trænge til en strammer. (Faktisk skal de altid strammes efter ca 500km kørsel)
Men hvis det hele er et blindspor, og vaccumdåsen er ok, så er dysen bare stoppet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : chinabox

Dato : 23-05-04 23:06

Okay så du tror altså at det er min vacumdåse der er defekt nu? Men kan jeg ikke bare pille den af og sætte bezin slangen på uden den? Og så lukke vacum på kab?!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-05-04 21:45

Jeg kan da ikke helt vide om den er defekt, du skal at teste den som jeg skriver.
Nej du kan ikke bare fjerne vaccumslangen, så skal den jo ikke give benzin, så skal du da sætte et sug af en slags på slangen op til vaccumdåsen (Man kan få sådan nogle "gummibolde" på et glasrør der kan klemmes sammen og sættes ind i slangen, så den holder vaccum)
En slags pipetter.
Man kan faktisk godt suge med munden, og så samtidig knække/klemme slangen. Så skal den give benzin hele tiden indtil svømmeren siger stop, og så skal den starte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-04 23:15

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 12:06

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-02-05 08:52

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen