/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Måske ødelagt microbølgeovn?
Fra : maya123
Vist : 785 gange
50 point
Dato : 23-05-04 07:25

Hejsa
Min kære søn, har måske "ødelagt" sin microbølgeovn?

Han ville tø et flute (lille) op og gav det for lang tid, med det resultat at der på et øjeblik var røg i hele køkkenet og microbølgeovnen. Han fik luftet ud, men ovnen "stinker" stadig af røg og han vil ikke bruge den før lugten er væk.

Hvad gør han/vi for det bliver jo nok mooaaarr der må prøve

MVH maya123

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 23-05-04 07:39

Der findes jo et hav af div. lugtfjernere, men det er jo ikke nemt at få fandt i søndag morgen. Desuden skal der jo ikke for "skrappe" midler i en microovn der bruges til madvarer.
Jeg ville gøre den så ren som muligt og lade ovnen og lade ovnen stå og "blæse" igennem uden varme. Eddike er en god røgfjerner og ufarlig, så det er også en mulighed at sætte en kop/skål i ovnen mens den "lufter" ud.

Har ikke lige flere ideer før jeg får min morgenkaffe.

mvh
anyway

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 60 point
Dato : 23-05-04 07:44

Rodalon er et disinficerings og rengøringsmidddel som bruges til lugtfjerning og rengøring. Er tilladt at bruge i forbindelse med madvarer. Fås i Brugsen eller Matas ca. 50,-. Der er brugsanvisning med.
Vi havde samme probelm og det hjalp.
Men som anyway skriver udluftning er vigtigt.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 23-05-04 07:52

PS Skal da lige tilføje at den har været udluftet i 4-5 dage, det har også taget noget, men altså ikke nok.
MVH maya

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 23-05-04 08:37

Tak for svaret stig54.
         Tror jeg prøver det og tak til anyway også

God søndag fra maya123

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 23-05-04 08:42

godmorgen hvis det går helt galt har jeg en til salg billigt, og den lugter i hvert fald ik..

god søndag....