/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Billig biludlejning Italien - evt. bytte~
Fra : eltigro
Vist : 583 gange
102 point
Dato : 22-05-04 22:31

Hej
Ved godt der har været et par indlæg om det samme, men jeg prøver igen.
Skal til Toscana 20-28 juli.
Vil gerne leje en bil. Lander i Pisa. Pris er vigtigste parameter. Hvor er det rent faktisk billigst? (alle skriver at de er de billigste, men lader ikke til prisen variere det store).
Er evt. også med på at bytte med bil i DK i en uge eller leje bilen privat.

Hvem har et fif?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 23-05-04 10:14

Hvis I skal have det billigt skal I nok bare spørge jer omkring når I er landet.

Det koster altid mere at leje bilen fra lufthavnen end fra byen lidt derfra (i samme fima).

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 23-05-04 11:10

arhh qfha et noget tyndt svar, og jeg er også uenig med dig.
De gange jeg har lejet bil har det kunnet svare sig at leje fra nettet, og sikre sig de rabatter man der kan få.
Er interesseret i konkrete svar: Hvor er det billigst i Pisa? Findes der en "bytte bil" service?

(undskyld hvis tonen er for hård, og tak iøvrigt for du gad lave et svar - ha en go søndag!)

Kommentar
Fra : adamsen007

Dato : 23-05-04 17:06

Hej!

Har undersøgt markedet de seneste måneder, og har netop lejet hos auto europe.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 23-05-04 17:37

> eltigro
Du må lige skrive lidt mere.
Hvad skal du bruge bilen til ? Hvor mange dage ? Hvor mange kilometer ?
Jeg har selv boet 5 år i Firenze .. og det kosteer "un sacco di soldi" i parkeringsafgifter, hvis det er Firenze centrum vi taler om. Skal i på rundtur i Toscana, eller ?? Håber du "capito"
/PG

Kommentar
Fra : eltigro

Dato : 24-05-04 08:38

Hej Guild og Adamsen.
Adamsen - tak for svaret. Jeg tjekker dem.

Guild - jeg skal en 8 dage til Toscana - ikke storbyferie. Vil nok køre en del rundt, så 1000 km. på de 8 dage er nok minimum.

Mvh
El tigro.

Kommentar
Fra : may1980

Dato : 24-05-04 11:51

hey..hmm..tough question, men prøv disse links:

http://www.italy.dk/turisme/transport.htm

http://www.italybycar.it

http://www.rent.it

En god ide er måske at stille dette spørgsmål i dette forum :

http://www.dansk-oss.com/italien

Buona fortuna e buona vacanza! sono molto geloso!!
ciao!

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 25-05-04 15:24

> eltigro
Hvis du har "lidt is i maven", så studer situationen når du/I er i Pisa. Hvis du skønner, at priserne er for ublu, så tag lufthavnsbussen til Firenze (ca. 115 km). Her er der "1 million" udlejningsfirmaer, så mon ikke du finder din "Farrari" her ?

Jeg får helt "hjemvé", og selv om det ikke er dit spørgsmål, så synes jeg lige du skal se disse pragtfulde lejligheder. Det er et familieejet "hotel", som jeg kender gennem nogle rigtig gode venner i Århus. Når du sammenligner hygge, størrelse, indretning med priserne (Euro for en uge) .. så må du give mig ret i, at der er BILLIGT.
http://www.appartamentialpoggiolo.it/
Når du kommer ind på siden med fotos af de 4 lejligheder, kan du trykke på link til tegninger, fotos etc.

/PG