/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DEL KNAPPEN ?
Fra : return
Vist : 667 gange
10 point
Dato : 22-05-04 21:55

Hej

hvor sidder del knappen ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-05-04 21:59

det er Delete tasten

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-05-04 22:00

hvis du mener delete,
så sidder den på tastaturet hos mig

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-05-04 22:02

ellre på dit numeriske tastatur,men vis det er bios du vil ind i så er det delete tasten,der står mange gange del,når der menes delete,(forkortelse)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-05-04 22:03

eller

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 22:04

Strengt taget sidder den på det numeriske tastatur Der står ihvertfald Del på min! Men som sagt er det osse en forkortelse for Delete som sidder lige over piletasterne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 22:04

Den er også det samme som [ , ] på det numeriske tastatur til højre for det alfanumeriske tastatur (QWERTY tastaturet som det også hedder; det med bogstaverne), hvis NUM LOCK er valgt (lampen lyser). Den er også delete knappen nederst til venste over piletasterne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 22:05

Wow Manse! Du nåede sgu 2 kommentarer mens min ventede på at komme igennem!

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-05-04 22:06

hvorfor virker dette her ikke til me ,er det kun xp det virker til ?

Hold tasterne ctrl + alt nede mens du trykker DEL tasten en gang.
Nu kommer du til Joblisten hvor du kan se hvad der "kører"
Nederst vises forbruget af din CPU kraft.
Hvis du åbner eks. Kandu.dk mens vinduet er åbent kan du se hvor meget
CPU kraft du bruger til åbningen. Min kommer op på ca. 70% et øjeblik. (CPU 450 mhz)
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-05-04 22:08

tedd>Monster pc,wrrooooommm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-05-04 22:09

top tunet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 22:10

Det virker selv i DOS

Det er en tast og taster sender et interrupt, når de trykkes. Interruptet returnerer en kode (tataturkode), der så aflæses af softwaren, der styrer 'mekanikken'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-05-04 22:10

og det betyder???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-05-04 22:12

højre klik på procces linjen>job liste

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-05-04 22:12

kan ikke få det til at virke til me

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-05-04 22:12

kan ikke få det til at virke til me

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 22:12

tatatata -> tastatur ...selvfølgelig

I assembler (maskinkode) kan man vælge at læse denn kode direkte i hukommelsen eller vha. et BIOS interrupt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 22:14

Kan du ikke skrive : FEJLL og så trykke DEL for at fjerne det sidste L, så der står FEJL ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 22:14

I winME skal du ind under systemværktøjer, der er et eller andet program der kan vise cpu forbrug! Emesen burde havde skrevet det er et tips til XP

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 22:18

Corsoren skal selvfølgelig stå og blinke FØR tegnet du vil slette ..ellers bruger man jo tasten [BACKSPACE] (en pil der peger til venstre over [RETUR] / [ENTER] / (tasten med pil ned knækket til venste på det alfanumeriske tastatur's højre side) ????

Uha uha..., det bli'r sgu svært at forklare det her

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-05-04 22:20

hej tedd

kan du ikke lige lave en sti til mig så jeg lige kan prøve det ?

Kommentar
Fra : mgt09

Dato : 22-05-04 22:21

Kan du ikke skrive : FEJLL og så trykke DEL for at fjerne det sidste L, så der står FEJL ???

</MOLOKYLE>

Din Klovn hvis man trykker på del og ens markør står lige foran Fejll, fjerner den sku da ikke det ekstra L, men det der evt. står efter markøren/L

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 22:21

Åeh Gud du alt forbarmende... Det er først nu jeg opdager det er emmesens tip vi diskuterer

Jeg trækker mig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 22:23

tedd -> Tidsforskydning i Cyberspace

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mgt09

Dato : 22-05-04 22:24

Kan du ikke skrive : FEJLL og så trykke DEL for at fjerne det sidste L, så der står FEJL ???

</MOLOKYLE>

damn det hedder bagved FEJLL, retter det lige (mig der en klovn)

Din Klovn hvis man trykker på del og ens markør står lige bagved Fejll, fjerner den sku da ikke det ekstra L, men det der evt. står efter markøren/L

Kommentar
Fra : return

Dato : 22-05-04 22:33

der sker kun det at det kommer en kasse frem på skærmen hvor der luk programmet

og i kassen er der så nogle der køre ,men kan intet se mht forbrug

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 20 point
Dato : 22-05-04 22:34

En sti? Bare gå ind under programmer > Tilbehør og systemværktøjer!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 22:39

tedd OG mgt09 -> Læs dog min kommentar allerede : 22-05-04 22:18

return -> Du og emesen har muligvis ikke den samme version af ME. ..eller også har emesen installeret en eler smart tingeling ting, som han så siden har glemt han havde lagt ind. Han er jo en ældre herre

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 22-05-04 22:39

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 22:41

Jeg har læst den Molo og fattede nada!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 22:44

Sær tråd med masser af indlæg og misforståelser. Kandu.dk er åbenbart lidt død i sværen iaften

Go' rolig aften allesammen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 22:47

Ps. emesen kører både XP og ME. Måske derfra nogle af misforståelserne stammer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-05-04 22:48

Troede han kørte 2000 og XP Molo? Var der ikke noget med at hans 2000 gik ned?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-04 01:14

Er lige stået op for at tisse og blev nysgerrig

Jo, netop tedd. Derfor installerede han XP

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-05-04 01:50

Næh Molo er du vågen?

Ikke helt for emesen sagde nemlig at han havde 2 partitioner! En med XP og en med 2000! Men hans 2000 røg ned da han lige skulle slette en genvej til send til postmodtager!

Sov godt videre Molo

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-05-04 11:19

Han kører 98/(2000)/XP (men 2000 mangler lige at få overført lidt filer)
Mit tipoverskrift så sådan ud:
Citat
Se nemt din CPU hastighed i XP

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-05-04 13:21

Tippet virker også i win 2000. (lige afprøvet)
ctrl+alt+Del (Delete) >tryk jobliste
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-05-04 13:36

tedd -> næeh... Jeg var vist ved at være lidt sløv i betrækket og slidt i kanterne, da jeg deltog i dette spørgsmål

Nu er jeg frisk igen

</MOLOKYLE>