/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus..
Fra : CiaoStyrer
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 22-05-04 18:32

Jeg har fået det problem at hver gang jeg går på internettet kommer den frem med en meddelelse hvori der står:

Systemet er ved at lukke
gem alt igangværende arbejde og log af. Ændringer der ikke er gemt vil gå tabt.
Lukningen er iværkssat af NT AUTHORITY/SYSTEM

Meddelelse:

System prosessen: 'C:\WINDOWS\SYSTEM32\ISASS.EXE' afsluttede uventet ved statuskode 128.
System lukker og genstarter om 30 sek.

Hvad kan jeg gøre ved dette problem.? er det en virus.?

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 22-05-04 18:38

Du har ikke opdateret din windows du kan finde et program på netted til at fjerne den men det når du nok ikke inden den lukker ned igen hvis du har en anden pcer kan du downloade den fder fra og si instellere den på din maskine du kan finde den på http://www.microsoft.com/downloads/results.aspx?productID=&freetext=blaster&DisplayLang=da

Hilsen Henrik

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 22-05-04 18:45

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

Hent opdateringen her http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS04-011.mspx
Hent dette program til at fjerne sasser med http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FxSasser.exe
Læs om hvordan du gør her http://www.microsoft.com/security/incident/sasser_printxp.asp

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 23-05-04 12:19

Tror i ikke at norton antivirus kan fjerne den..?? Så skaffer jeg nemlig det...

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 24-05-04 20:07

Jeg har 2 tilfælde hvor norton antivirus (fuldt opdateret) har fundet sasser-virussen, men ikke har kunnet fjerne den,
Norton har iøvrigt i et tilfælde jeg kender, heller ikke kunnet fjerne MS-Blaster virussen.

Jeg kender mange som mener at udbredt=godt, det passer desværre ikke altid.

Jeg bruger F-secure, den opdaterer én gang i timen, det virker måske lidt overdrevet, men de fleste gange finder den ingen opdateringer, ergo tager det heller ingen tid.
Desuden har de god support og mange værktøjer på deres hjemmeside og er desuden anbefalet af Microsoft.

De er foresten også de eneste jeg kender, der i licensbetingelserne giver ret til at kopiere programmet til privat brug, hvis man er ansat i en virksomhed der benytter programmet og selv i firmaet benytter F-secure.

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 25-05-04 18:30

Okay.. Har prøvet med shutdown -a den gør det stadig har ikke fået prøvet de programmer til at fjerne virusen endnu.. Jeg acceptere svaret når jeg har fået det prøvet..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-05-04 20:54

prøv at sætte dit system ur et par timer tilbage,dobbeltklik på uret i system tray