/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Browser startside ændres KONSTANT !
Fra : beiderman
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 22-05-04 17:32

Hej

Hjælp mig !

Min bowser startside bliver ved med at blive ændret til //%43%3a%5c%57%49 o.s.v.
Når jeg så - igen - ændrer min startside til f.eks. www.ni.dk og vil gå ind på www.kandu.dk, går browseren helt stå
eller også gå den ned med en sidefjel i KERNELL32.DLL !

Jeg HAR kørt Adaware 6.0, SpyBot og installeret SpywareBlaster.
Og disse har også ryttet op i en masse inficerede filer. Endvidere har jeg også McAffe antivirus kørende og ZoneAlarm.
Men alligevel kan jeg ikke slippe af med denne konstante ændring af min browser.

Registreringsdatabasen peger også på den rigtige startside, men lige så snart jeg har dobbeltklikket på explorer iconet, så er startsiden i registreringsdatabasen ændret til det vanvittige lange %-adresse.

Jeg har også prøvet at køre HijackThis, men når vælger "Fix Selected" går programmet i stå og svarer ikke.

Jeg kører på en windows 98 og min explorer er 5.50

Er der ikke en eller anden der har haft samme problem og kan hjælpe mig.

Please

På forhånd tak
Beiderman

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 22-05-04 17:36

Hej prøv at køre explorer fra start i venstre hjørne hvis den starter den rigtige har du et lille program til at ligge som du kan fjerne fra tilføg-fjern programmer den hedder sikkert et eller andet med bws eller bar (du må ikke fjerne winbar hvis den er der)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 17:37

Ingen tvivl : Du er blevet Hijacked. Søg hjælp hos : http://www.arlet.dk http://www.spywarefri.dk eller stil dit spørgsmål her : http://kandu.dk/dk/emne/30303 ...hvor arlet også hjælper dig med Hijackthis

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-04 17:40

Ups.. der mangler et : ...eller mellem de 2 første URL'er.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : H2

Dato : 22-05-04 17:49

Jeg har prøvet molokyle´s metode og det virker meget fint
Tak
Henrik

Kommentar
Fra : Henrik7500

Dato : 22-05-04 17:50

Så lidt

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 22-05-04 18:10

jeg HAR sammen problem med at min startside konstant ændres bl.a. også til den du henviser til.. men har opgivet at rette op på problemet..

for i funktioner-->internetindstillinger kan jeg ikke ændre startsiden.. den er låst.. og hvis jeg går ned i kør og skriver regedit kommer vinduet op men lukker igen inden jeg når at gøre noget som helst.. og hvis jeg trykker ctrl+alt+del sker det samme.. vinduet kommer op men lukker lige så hurtigt igen..

har også kørt ad aware og spybotSD men det hjælper ikke.. så aner ikke hvad man skal gøre ved det.. desværre..!!!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : H2

Dato : 22-05-04 18:45

Prøv at læse dette spørgsmål og gør det "bentjuul" siger
http://kandu.dk/dk/spg/41285
Det virkede ved mig så nu bestemmer jeg selv hvad min startside skal være.
Henrik

Kommentar
Fra : beiderman

Dato : 23-05-04 17:10

Hej

Jeg har besøgt www.arlet.dk, men under hans menupunkt med hvordan man sikre sig at ens startside ikke ændres hele tiden - HAR HAN SELVFØLGELIG ET LINK DER IKKE VIRKER - TYPISK!

Er der andre der kan henvise til det rigtige link - for arlets virker ikke !

På forhånd tak
Beiderman

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 23-05-04 17:26

H2 skriver: Prøv at læse dette spørgsmål og gør det "bentjuul" siger
http://kandu.dk/dk/spg/41285
Det virkede ved mig så nu bestemmer jeg selv hvad min startside skal være.
Henrik

det gjorde jeg.. med det resultat at min problem med at min starside er låst og at den ænder sig blev løst.. desværre kom jeg også til at slette alle mine hyperlinks.. så det er ikk for sjov at de skriver at man skal passe på med hvad man sletter..